Gå til innhold

Stengte butikker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Fant ut idag at butikkene er stengt. Jeg må handle mat. Kjøleskapet er helt tomt nå og har invitert gjester til middag. Når åpner butikkene igjen og hvorfor har dem valgt å stenge alle matbutikker idag?

Anonymkode: 2db8a...37b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Morsom du 🙄

Det er åpent på lørdag.

Endret av altflyter
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ha sjekka åpningstidene til butikker i nærheten som vanligvis har søndagsåpent. De legger ofte ut på Facebook om åpningstider i påsken.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men at butikker er stengt i påsken er et fenomen som har hendt så lenge jeg har levd mine 45+ år, så dette er alldeles ikke noen overraskelse.

Anbefaler at du alltid sjekker åpningstider på røde dager FØR de kommer. De fleste butikker er stengt ja.

Anonymkode: 767a1...cb8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da har du tre valg:

Avlys middagen

Bestille middag

Kjør til Sverige og handle

Velg det som passer deg best

Anonymkode: 701fc...b61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da har du tre valg:

Avlys middagen

Bestille middag

Kjør til Sverige og handle

Velg det som passer deg best

Anonymkode: 701fc...b61

(ikke at jeg tror på HI, men) 

Søndagsåpen butikk.

Mamma og pappas fryser. 

Her jeg bor er det også flere som selger sjømat, fra kai eller båt. 

Anonymkode: f8dad...d66

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei

Fant ut idag at butikkene er stengt. Jeg må handle mat. Kjøleskapet er helt tomt nå og har invitert gjester til middag. Når åpner butikkene igjen og hvorfor har dem valgt å stenge alle matbutikker idag?

😆😆

Anonymkode: 98b5a...ba7

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ganske spesielt å stenge alle butikker på samme dag når det er ferie. Det er jo da de fleste går å handler, når de har fri

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Troll.

Anonymkode: 3a4c6...c65

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ganske spesielt å stenge alle butikker på samme dag når det er ferie. Det er jo da de fleste går å handler, når de har fri

Dette er nesten dummere enn det er lov å være her på KG...

Norge er et kristent land som har helligdager med stengte bedrifter og butikker på typisk kristne dager, som påske. 

Jeg har levd i over 50 år, og påskestengte butikker har det vært så lenge jeg har levd. Hvor lenge har du levd som ikke har greid å karre til deg denne kunnskapen enda? 

Du får sjekke om det finnes noen søndagsåpne butikker i ditt område, de har ofte åpent noen timer også på helligdager. Som Joker eller Bunnpris f.eks.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1. Dette er som jeg nevnte over et fenomen som har skjedd i mange tiår, så det som er spesielt her er at du ikke har fått dette med deg før.

2. Ikke for å snu hele verdenen din opp-ned, men folk som jobber i butikk skal også ha ferie. De er mennesker som har rett på fri på samme måte som deg også.

Anonymkode: 767a1...cb8

• Liker 2
Skrevet

Bestill mat på Oda eller en restaurant som leverer på døra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette er så dum trolling at jeg blir litt overrasket. Morsom trolling er når det tar litt tid før folk lukter lunta. Dum trolling er når det er åpenbart at det er trolling fra første innlegg. Er du litt dum, TS, eller bare later du som?

Anonymkode: b69a4...d7c

• Liker 4
Skrevet

De fleste butikker er alltid stengt på langfredag. Men i morra er det åpent.👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (22 minutter siden):

Dette er nesten dummere enn det er lov å være her på KG...

Norge er et kristent land som har helligdager med stengte bedrifter og butikker på typisk kristne dager, som påske. 

Jeg har levd i over 50 år, og påskestengte butikker har det vært så lenge jeg har levd. Hvor lenge har du levd som ikke har greid å karre til deg denne kunnskapen enda? 

Du får sjekke om det finnes noen søndagsåpne butikker i ditt område, de har ofte åpent noen timer også på helligdager. Som Joker eller Bunnpris f.eks.

Er Norge virkelig det? 

Anonymkode: 4044b...767

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Lea skrev (2 minutter siden):

De fleste butikker er alltid stengt på langfredag. Men i morra er det åpent.👍

Til 15-16.

Skrevet

Til 15-16.

Jepp. De stenger før i morra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er Norge virkelig det? 

Norge er et sekulært land, og at butikker fortsatt holder stengt søndager og helligdager skyldes først og fremst hensyn til arbeidere (som skal få ha fri disse dagene), og at handelsstanden selv ikke ønsker f.eks Søndagsåpent.

Anonymkode: 908ca...c49

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Det er stengt, fordi det er påske. Vi feirer jesus død.

Anonymkode: 4001a...320

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er så dum trolling at jeg blir litt overrasket. Morsom trolling er når det tar litt tid før folk lukter lunta. Dum trolling er når det er åpenbart at det er trolling fra første innlegg. Er du litt dum, TS, eller bare later du som?

Anonymkode: b69a4...d7c

Har rapportert deg for mobbing. Takk til alle som var saklige og høflige her.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er stengt, fordi det er påske. Vi feirer jesus død.

Anonymkode: 4001a...320

er vel oppstandelsen og ikke døden

Anonymkode: 4428d...328

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...