Gjest Suzanne Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 Hei, Jeg datet en fyr en kort periode. Det viste seg at han var alkoholiker, rusmisbruker og kriminell (han så helt vanlig ut, så dette kom ut av det blå). Dessuten var han ond, voldelig og truende. Jeg avsluttet forholdet, men fyren ga seg ikke. Han ble tilslutt så farlig at jeg anmeldte han. Han har fått kontakt- og besøksforbud. Da han fikk vite om det, ble han rasende, og han har sagt han skal ødelegge livet mitt. Jeg har anmeldt alle brudd på besøksforbudet, hærverk han har gjort på min eiendom. Politiet har tilogmed vitner til flere av sakene. Likevel blir alt henlagt. Nå sist pga manglende kapasitet. Har blitt anbefalt av etterforsker å flytte. Måtte selge bilen min tilslutt etter at han knuste vinduene og skar opp dekkene flere ganger. Hva skal til for å få denne fyren til å stoppe? Hvem kan hjelpe meg når politiet åpenbart nedprioriterer disse sakene?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Veldig trist, ts. Jeg har blitt truet av naboen flere ganger. Får ikke hjelp noen steder. Det hjalp ikke å klage til styret, det hjalp ikke å anmelde. Hun bor her fortsatt og jeg er konstant redd. Jeg kan selvfølgelig flytte, men det er jo prinsippsak også - hvorfor skal de som opplever dette ikke få hjelp? Anonymkode: 972ea...5dd 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #3 Skrevet 15. april 2022 Suzanne skrev (18 minutter siden): Hei, Jeg datet en fyr en kort periode. Det viste seg at han var alkoholiker, rusmisbruker og kriminell (han så helt vanlig ut, så dette kom ut av det blå). Dessuten var han ond, voldelig og truende. Jeg avsluttet forholdet, men fyren ga seg ikke. Han ble tilslutt så farlig at jeg anmeldte han. Han har fått kontakt- og besøksforbud. Da han fikk vite om det, ble han rasende, og han har sagt han skal ødelegge livet mitt. Jeg har anmeldt alle brudd på besøksforbudet, hærverk han har gjort på min eiendom. Politiet har tilogmed vitner til flere av sakene. Likevel blir alt henlagt. Nå sist pga manglende kapasitet. Har blitt anbefalt av etterforsker å flytte. Måtte selge bilen min tilslutt etter at han knuste vinduene og skar opp dekkene flere ganger. Hva skal til for å få denne fyren til å stoppe? Hvem kan hjelpe meg når politiet åpenbart nedprioriterer disse sakene? Så leit, de evner ikke å beskytte deg og stoppe ham, og legger på deg å fikse det ved å flytte, blir så sint og lei meg på dine vegne! Klem! Anonymkode: f0526...1a4 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #4 Skrevet 15. april 2022 Føler med deg ❤️ Helt fryktelig at politiet ikke etterforsker slike saker, særlig når vi ser hvilke alvorlige følger slik oppførsel kan bety. Jeg ville kontaktet advokat eller jusbuss. Anonymkode: 3f6cd...9b7 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #5 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Føler med deg ❤️ Helt fryktelig at politiet ikke etterforsker slike saker, særlig når vi ser hvilke alvorlige følger slik oppførsel kan bety. Jeg ville kontaktet advokat eller jusbuss. Anonymkode: 3f6cd...9b7 Hva kan advokat gjøre i en sånn situasjon? Anonymkode: 972ea...5dd
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva kan advokat gjøre i en sånn situasjon? Anonymkode: 972ea...5dd Privat søksmål i verste fall. Anonymkode: 3f6cd...9b7 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Privat søksmål i verste fall. Anonymkode: 3f6cd...9b7 Ja det er nok et sjakktrekk. Da er man ihvertfall helt garantert at det blir et helvete. Anonymkode: e2998...606 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #8 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det er nok et sjakktrekk. Da er man ihvertfall helt garantert at det blir et helvete. Anonymkode: e2998...606 Kom med ditt råd, da. Anonymkode: 3f6cd...9b7 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #9 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Privat søksmål i verste fall. Anonymkode: 3f6cd...9b7 Jeg personlig ville vært redd. Når naboen/eksen/whoever allerede har truet, kan man bare forestille seg hvordan denne personen reagerer hvis det blir privat søksmål mot hen Anonymkode: 972ea...5dd 5 1
Gjest Suzanne Skrevet 15. april 2022 #10 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Privat søksmål i verste fall. Anonymkode: 3f6cd...9b7 Jeg har kort vurdert privat søksmål. Har også snakket med advokat om det. Han sier det ikke er noen vits. Det er først ved fysisk synlig skade (helst alvorlig) før det vil gi ønsket resultat. Da er det i såfall politiet som tar seg av saken. Advokat koster dessuten altfor mye penger. Har allerede gått 100.000 i tap totalt på denne fyren. Orker ikke engang tanken på eventuelle represalier som følge av et søksmål heller.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #11 Skrevet 15. april 2022 Helt for jævlig. Er ikke første gangen jeg hører at besøksforbud har null verdi. Politiet prioriterer det ikke. Hva med å gå til media? Anonymkode: cde86...96a 7 2 4
Gjest Suzanne Skrevet 15. april 2022 #12 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kom med ditt råd, da. Anonymkode: 3f6cd...9b7 TS her. Dette er nok en situasjon som er vanskelig å komme med råd om. Er bare fortvilet over politiet, rettsvesenet, og manglende rettigheter som fornærmet. Det er den tiltalte som har rettighetene på sin side. Han er dessuten proff på dette, og vet hvor langt han kan gå uten å få noe straff.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #13 Skrevet 15. april 2022 Suzanne skrev (28 minutter siden): Jeg har kort vurdert privat søksmål. Har også snakket med advokat om det. Han sier det ikke er noen vits. Det er først ved fysisk synlig skade (helst alvorlig) før det vil gi ønsket resultat. Da er det i såfall politiet som tar seg av saken. Advokat koster dessuten altfor mye penger. Har allerede gått 100.000 i tap totalt på denne fyren. Orker ikke engang tanken på eventuelle represalier som følge av et søksmål heller. Hva med skriftlige trusler? Blir det tatt på alvor, tror du? Anonymkode: 972ea...5dd
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #14 Skrevet 15. april 2022 Suzanne skrev (24 minutter siden): TS her. Dette er nok en situasjon som er vanskelig å komme med råd om. Er bare fortvilet over politiet, rettsvesenet, og manglende rettigheter som fornærmet. Det er den tiltalte som har rettighetene på sin side. Han er dessuten proff på dette, og vet hvor langt han kan gå uten å få noe straff. Jeg er målløs. Anonymkode: 972ea...5dd 4
Gjest Suzanne Skrevet 15. april 2022 #15 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt for jævlig. Er ikke første gangen jeg hører at besøksforbud har null verdi. Politiet prioriterer det ikke. Hva med å gå til media? Anonymkode: cde86...96a Har jobbet i media selv, og ønsker ikke oppmerksomhet rundt meg selv. Av samme grunner som jeg ikke ønsker søksmål. Det vil bare slå tilbake på meg. Jeg er redd han kan finne på å drepe meg til slutt
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #16 Skrevet 15. april 2022 Dette er jo helt klassisk. Bare å se på alle tilfellene med menn som dreper, kona, eksen osv. Kvinners sikkerhet er ikke prioritert. Jeg hadde tatt saken i egne hender og flyttet. Det burde ikke være slik, men vi er dessverre ikke verdt noe. Anonymkode: 18aed...938 20 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #17 Skrevet 15. april 2022 Suzanne skrev (2 minutter siden): TS her. Dette er nok en situasjon som er vanskelig å komme med råd om. Er bare fortvilet over politiet, rettsvesenet, og manglende rettigheter som fornærmet. Det er den tiltalte som har rettighetene på sin side. Han er dessuten proff på dette, og vet hvor langt han kan gå uten å få noe straff. Ja, det er jo han som får beskyttelse her på en måte, de får ikke stoppa ham så de ber seg flytte på deg og håper det løser seg, han vet hva han slipper med og ikke. Når sånne ting skjer så skjønner jeg de som oppsøker hjelp og får det ordnet privat via andre Anonymkode: f0526...1a4 7 1
Gjest Suzanne Skrevet 15. april 2022 #18 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med skriftlige trusler? Blir det tatt på alvor, tror du? Anonymkode: 972ea...5dd Alle trusler, skriftlige og på mobilsvarer er lagt inn i saken hos politiet. Det samme med bilder og diverse avhør.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #19 Skrevet 15. april 2022 Suzanne skrev (25 minutter siden): Alle trusler, skriftlige og på mobilsvarer er lagt inn i saken hos politiet. Det samme med bilder og diverse avhør. Og DÉT hjalp ikke?? Jiiiiiz 🤷♀️😞 Anonymkode: 972ea...5dd 2
Gjest Suzanne Skrevet 15. april 2022 #20 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og DÉT hjalp ikke?? Jiiiiiz 🤷♀️😞 Anonymkode: 972ea...5dd Nei, men han ble påminnet om at han har kontakt- og besøksforbud😱. Dette er en veldig kjekk fyr, til tider veldig sjarmerende. Kvinnelig etterforsker har sagt til meg at: "Han har det nok ikke så lett for tiden. Han burde vært under behandling for rusproblemer. Jeg tror ikke han hører hjemme i fengsel". Ble helt matt av denne etterforskeren. Hun synes åpenbart synd på han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå