AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #1 Skrevet 14. april 2022 Jeg har ikke egen familie som kan være alene i 2 minutter sammen med mitt barn. Min svigerbror har et barn som er 6 år og vårt barn er 3 år. Svigermor prioriterer alltid vår nevø for far er helt fraværende. Vi får sjeldent barnevakt og hjelp. Får bare beskjed at «dere kan ikke sammenligne dere med de som har alle foreldrene sine rundt seg». Nevøen vår har alle sine besteforeldre nært og de stiller opp hele tiden. Hun har han på overnatting 4 dager i uken og vår datter kanskje 1 gang i måneden. Hun syns han er veldig slitsom og er utslitt av å ha han så mye på overnatting. jeg kan med ærlighet si at jeg er sjalu over at hans mor får så mye hjelp fra alle besteforeldrene og vi har bare en som er «tilgjengelig». Kjenner også ekstra godt på det at jeg ikke har egne foreldre som fungerer normalt. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Har vurdert å søke ekstra besteforeldre, men redd familie skal bli fornærmet. Vår nevø sover kanskje hjemme 1 natt i uken. Hans mor klager over at hun er så utslitt og trenger hjelp. Selv drar hun på fest, lange roadtrips, shoppingturer og jobber ekstra vakter. Anonymkode: 2df57...901
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Søk ekstra besteforeldre, ikke be svigermor om barnevakt, og slutt å stikke nesen så langt i andres saker at dere kan føre timeregnskap med hvem som passer nevøen. Anonymkode: 9211e...be7
Kaneel Skrevet 15. april 2022 #3 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har ikke egen familie som kan være alene i 2 minutter sammen med mitt barn. Min svigerbror har et barn som er 6 år og vårt barn er 3 år. Svigermor prioriterer alltid vår nevø for far er helt fraværende. Vi får sjeldent barnevakt og hjelp. Får bare beskjed at «dere kan ikke sammenligne dere med de som har alle foreldrene sine rundt seg». Nevøen vår har alle sine besteforeldre nært og de stiller opp hele tiden. Hun har han på overnatting 4 dager i uken og vår datter kanskje 1 gang i måneden. Hun syns han er veldig slitsom og er utslitt av å ha han så mye på overnatting. jeg kan med ærlighet si at jeg er sjalu over at hans mor får så mye hjelp fra alle besteforeldrene og vi har bare en som er «tilgjengelig». Kjenner også ekstra godt på det at jeg ikke har egne foreldre som fungerer normalt. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Har vurdert å søke ekstra besteforeldre, men redd familie skal bli fornærmet. Vår nevø sover kanskje hjemme 1 natt i uken. Hans mor klager over at hun er så utslitt og trenger hjelp. Selv drar hun på fest, lange roadtrips, shoppingturer og jobber ekstra vakter. Anonymkode: 2df57...901 Er ekstremt unormalt i Norge å la bestemor oppdra ungen, 4 overnstttinger i uka er alt for mye! Mye mer normalt med en. Du fremstiller det som mor har problemer jf fest og roadtrip, mao det er nok ting hos den motens helsetilstand du ikke vet om som gjør bestemor dekker opp, og det er nok en grunn til det ikke deles med dere. Virker som dere har normalt fungerende besteforeldre til deres barn som har overnatting en gang i mnd.. vil du egentlig ikke ha ungen din du heller? Ha 4 ganger i uken med overnatting? Asså da søker man ikke hvem som helst til å bli reserver besteforeldre da søker man Bv om hjelp å forteller man ikke mestere normale foreldre oppgaver som faktisk er å ha barnet sitt på heltid 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #4 Skrevet 15. april 2022 1 gang i måneden er fremdeles veldig ofte, hvis du vil sammenlikne deg med andre igjen. Anonymkode: 6fbef...fa0 16
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #5 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Søk ekstra besteforeldre, ikke be svigermor om barnevakt, og slutt å stikke nesen så langt i andres saker at dere kan føre timeregnskap med hvem som passer nevøen. Anonymkode: 9211e...be7 Skulle foreslå det samme! Min egne foreldre har to barnebarn, min datter og min brors sønn, men vi bor alle langt fra hverandre. De besøker oss ofte og er fantastiske besteforeldre, men de er pensjonister med mye tid og ressurser. Jeg hjalp dem å søke etter å være "ekstra besteforeldre" der de bor, og nå har vi fått inn verdens herligste treåring og alenemor i den lille familien vår. Kan anbefales på det varmeste! Anonymkode: a3239...43e 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 Det er ikke din svigermor som er problemet, det er din svigerinne. For øvrig kan man aldri forvente at noen besteforeldre skal fungere som barnevakt, trenger du det så søk etter det. Anonymkode: 98acf...63e 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har ikke egen familie som kan være alene i 2 minutter sammen med mitt barn. Min svigerbror har et barn som er 6 år og vårt barn er 3 år. Svigermor prioriterer alltid vår nevø for far er helt fraværende. Vi får sjeldent barnevakt og hjelp. Får bare beskjed at «dere kan ikke sammenligne dere med de som har alle foreldrene sine rundt seg». Nevøen vår har alle sine besteforeldre nært og de stiller opp hele tiden. Hun har han på overnatting 4 dager i uken og vår datter kanskje 1 gang i måneden. Hun syns han er veldig slitsom og er utslitt av å ha han så mye på overnatting. jeg kan med ærlighet si at jeg er sjalu over at hans mor får så mye hjelp fra alle besteforeldrene og vi har bare en som er «tilgjengelig». Kjenner også ekstra godt på det at jeg ikke har egne foreldre som fungerer normalt. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Har vurdert å søke ekstra besteforeldre, men redd familie skal bli fornærmet. Vår nevø sover kanskje hjemme 1 natt i uken. Hans mor klager over at hun er så utslitt og trenger hjelp. Selv drar hun på fest, lange roadtrips, shoppingturer og jobber ekstra vakter. Anonymkode: 2df57...901 Vi har ikke barnepass, familie eller hjelp. Men en del rundt oss har barnepass i hytt og pine og tar det for gitt. Anonymkode: 9978b...e74
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #8 Skrevet 15. april 2022 Vi hadde det ganske likt her. Vi bor alle tett på og svigerforeldrene styrte på og laget moro og kos for søskenbarna. Det var overnatting to-tre ganger i uken. Henting og levering i barnehagen, ferier og aktiviteter sammen hver helg. Nå hadde vi aldri behov for å sette bort våre barn og la noen andre overta helt slik, men en overnatting eller finne på noe mer enn en gang i halvåret hadde jo vært hyggelig… Når barna våre først fikk innpass var svigers så slitne at de ble plassert foran en TV eller iPad i en halvtime før de var lei. De eneste andre gangene de var der var for å være lekekamerater til søskenbarna, noe barna faktisk selv kommenterer nå som de er større at de ikke setter pris på. Nå er de så store at de merker forskjellsbehandlingen og har egentlig sluttet å være interessert i svigers. En sjelden gang spør de om å overnatte, men de blir bare avvist og får ikke svar for å så oppdage at søskenbarna overnatter i stedet. Anonymkode: 39601...835 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #9 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vi hadde det ganske likt her. Vi bor alle tett på og svigerforeldrene styrte på og laget moro og kos for søskenbarna. Det var overnatting to-tre ganger i uken. Henting og levering i barnehagen, ferier og aktiviteter sammen hver helg. Nå hadde vi aldri behov for å sette bort våre barn og la noen andre overta helt slik, men en overnatting eller finne på noe mer enn en gang i halvåret hadde jo vært hyggelig… Når barna våre først fikk innpass var svigers så slitne at de ble plassert foran en TV eller iPad i en halvtime før de var lei. De eneste andre gangene de var der var for å være lekekamerater til søskenbarna, noe barna faktisk selv kommenterer nå som de er større at de ikke setter pris på. Nå er de så store at de merker forskjellsbehandlingen og har egentlig sluttet å være interessert i svigers. En sjelden gang spør de om å overnatte, men de blir bare avvist og får ikke svar for å så oppdage at søskenbarna overnatter i stedet. Anonymkode: 39601...835 Har dere tatt dette opp? Hva svarer de? Anonymkode: b1b19...294 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #10 Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Har dere tatt dette opp? Hva svarer de? Anonymkode: b1b19...294 Partner ønsker ikke vi tar det opp. Det har vært forsøk, men blir kun avvist og avfeid. Anonymkode: 39601...835
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #11 Skrevet 15. april 2022 Sånn er mine foreldre også. Vi har lite kontakt. Barna til mitt søsken har til og med klær i klesskapet hos dem, fordi de er der så mye. Foreldrene mine er på fornavn med alle vennene, lærere, bhg-ansatte osv. De vet ikke en gang hvilken bhg mine går i.. Og vi bor ca like langt borte fra dem som mitt søsken. Har ikke sett foreldrene mine sine pliktbesøket i julen faktisk.. Det er faktisk for å skjerme både barn og voksne. Det er feks sårende når barna må spørre sine søskenbarn om å låne leker hos foreldrene mine, fordi det er søskenbarna sine leker.. Heldigvis er svigers veldig glad i å være sammen med (alle) barnebarna sine, og bruker like mye tid på alle. Er helt sikker på at alle sammen føler at de er like glad i dem alle sammen. Hadde vi ikke hatt svigers, ville vi funnet oss barnavakt utenfor familien. Jeg vil ikke tvinge barna mine på noen, eller at de skal kjenne på å være uønsket.. Anonymkode: dc0ec...bf7 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #12 Skrevet 15. april 2022 Om dere har barnevakt til en treåring en gang i mnd tenker jeg dere bør være fornøyd med det! Da ser jeg faktisk ikke helt behovet for å søke om ekstra besteforldre. Så tenker jeg som flere her at det er svigerinnen din som er «problemet». Det høre ut som hun trenger oppfølging av barnevernet. For det skal jo ikke være sånn at det er besteforeldrene som skal være hovedomsorgsgivere. Jeg synes det er beundringsverdig av svigermoren din å stille opp- og helt ærlig så tenker jeg at i stedet for å be om hjelp til treåringen så bør dere avlaste svigermoren din og faktisk passe 6-åringen innimellom. Anonymkode: 5bb5a...693 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #13 Skrevet 15. april 2022 Når våre barn sover der, Da må vi også sove der for nevøen vår sover der. Guttens far er svigermors sønn. Selvfølgelig vil hun kompensere for at far er fraværende, men det går på bekostning av absolutt alt annet. Hvis svigermor plages med vår nevø, går det gjerne ut over vårt barn og oss. Hvis hun er sliten av han, så er det fordi vi er på besøk. Ikke fordi han andre nærmest bor der. Hvis det er rotete så er det fordi vi var på besøk 30 min etter barnehagen og er hun sliten er det fordi vår datter har vært urolig. Vet jo at det er fordi nevøen vår henger rundt henne hele tiden. Han kan ikke sove alene, bestemor må legge seg for natten når han skal sove, han blir med på do, på vaskerommet og han må ha henne til å leke sammen med seg. barnemoren har masse familie her som stiller opp, ho jobber turnus så har relativt mye fri, drar på fest hver gang det er og kjører på roadtrips min 1 gang i uka. I mitt hodet er dette helt feil prioritering av energi og tid når man har to barn. Samme uken som jeg fødte vårt barn. fikk vi beskjed at vi måtte passe nevøen vår for barnemoren var reist på ferie i 2 uker og bestemor hadde lovet å sitte barnevakt, men hun reiste også på ferie. Det har også skjedd flere ganger at barnemoren og det andre barnet reiser på ferie, sier de blir borte 1 uke og blir borte i 3 uker. Barnemor brukte graviditeten og barne for å bli kjæreste med min svoger. Han ble psykisk syk etter dette og er totalt fraværende. Barnemor er psykisk syl, går på antidepressiva og er sliten straks hun må bruke energi på egne barn. Jeg mener at når hun har egen familie som gladelig stiller opp. Kan ikke han overnatte der oftere da? Min svigermor klarer aldri si nei og utsetter alle sine planer og ønsker Anonymkode: 2df57...901
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #14 Skrevet 15. april 2022 Svogeren min var 20 år når barnet ble født og moren 32 år. Han visste ikke han skulle bli pappa og i senere tid har barnemor sagt at hun håper barnet skulle bringe de sammen og at de kunne bli kjærester. Jeg og min mann er i starten av 20 årene nå. Anonymkode: 2df57...901
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå