Gå til innhold

Hvordan slutte med NAN?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Sønnen min ble et år forrige uke, og på helsestasjonen rådet de oss til å gå over til vanlig melk.. Evt gi flaske med NAN og vanlig melk blandet en stund..

Hvordan gjorde dere dette? Tok det lang tid før barnet var helt avvent NAN... Hvor mye vanlig melk kan et barn få i løpet av en dag.. Vil barnet reagere hvis det plutselig for melk i stedet for NAN??

Bare lurer liksom.... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

begynn med et måltid. trapp så gradvis opp. i løpet av 2 uker burde det være gjort. bruk lettmelk hvis ikke barnet trengerå legge å seg. lykke til! :)

hilsen mor til tre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjort det sånn at han får en skvett med lettmelk i flaska. Etterhvert blir det mer og mer lettmelk. Har ikke trappet ned på erstatninga enda, men det kommer nok om ikke så lenge. Kanskje. Det er jo mer næring i erstatninga, så jeg vet ikke om vi noen gang kommer til å bare gi kumelk i flaska.

Dessuten blander vi omtrent 50/50 med erstatning og lettmelk i glasset til lunsj. Han elsker melk av glass! Egentlig burde han hatt vann (for kumelk gjør at han ikke tar opp jernet i brødet så bra), men han blir så sur når han ser vi drikker melk og han får vann at han også må få melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla spiste en del yoghurt før hun sluttet med NAN, så magen var vent til kumelk. Vi blandet et par uker 50/50, og så gikk vi rett over. Hun får så mye melk hun vil til frokost og kvelds, og til lunsj i barnehagen, men ikke mellom måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min vil ikke ha vanlig kumelk, men spiser youghurt. Som kos før hun skal sove om dagen får hun 180ml NAN - noe hun ber om selv.... Kan ikke se noe problem i det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten vår begynte med yoghurt da han var 10 mnd. Da han var 12 mnd begynte vi å ha 1/3 ekstra lett melk i MME flaska hans. Etter en ukse tid gikk vi over til 50/50 og etter en uke til fikk han 2/3 ekstra lett melk i flaska. Etter enda en uke fikk han kun lett melk. Og vi har ikke hatt reaksjoner i form av magevondt eller sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk rett på lettmelk, har ikke hatt noe problemer i det hele tatt, bortsett fra at hun gjerne vil ha enda mere når det er tomt i flaska...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...