Gå til innhold

Tvang i psykiatrien

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Del dine positive og negative erfaringer med tvang som inneliggende pasient i psykiatrien.

Anonymkode: ce3f3...646

Videoannonse
Annonse
Gjest Chroma
Skrevet

Tvangsinnleggelse har reddet livet til mange, meg selv inkludert.  Annen tvang, feks belter, er det varierende erfaringer med. Tvangsernæring redder liv, men opplevelses som grusomt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde stemmer I hodet en periode. Det var ikke noe problem for meg, men jeg ble tvangsinnlagt og tvangsmedisinert. Da stemmene forsvant,  skjønte jeg at jeg hadde vært syk. Jeg fikk diagnose paranoid psykose. Etter at stemmene forsvant, begynte jeg å leve normalt igjen og begynte å jobbe igjen. Da fikk jeg beskjed om at jeg var helt fin, så medisineringen ble trappet ned og avsluttet. I dag er jeg frisk og medisinfri. Dette skjedde for flere år siden nå. Jeg syntes ikke noe om tvangen, men jeg hadde kanskje ikke vært frisk i dag?

Anonymkode: bdb63...001

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Følte meg hjelpesløs og maktesløs når jeg har vært innlagt på tvang. 

Anonymkode: 3108d...b29

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i live takket være tvang. Jeg blir sint når jeg ser brukerorganisasjonene kjemper for null tvang. Jeg hadde ikke levd i dag hvis det ikke hadde vært for belter og tvangsinnleggelser. Det er ikke gøy. Det er grusomt å oppleve, men jeg skylder psykiatrien livet mitt fordi de utsatte meg for tvang. 

Anonymkode: f59a8...6d9

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Har reddet livet mitt

Anonymkode: ce3f3...646

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...