Gå til innhold

Hvordan gifte seg lettest mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verken jeg eller samboeren min ønsker noe bryllup. Vi har vørt samboere lenge og har fire barn. Ser det er økonomiske fordeler med å heller være gift enn samboere . Så, kanmå bare gå inn å skrive under på et papir en plass ? Eller må man gjennom den der «ja» jeg tar deg til mann bla bla…. Økten… . Så ja noen som vet ? Ønsker heller ikke å si d til noen, vil det stå noen plass? Beklaher til de som mener dette høres uromantisk ut😅 det er det og, vi er romantiske på andre måter men akkurat dette giftemålet vil vi bare ha unnagjort 🤣

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er bare å gifte seg på Tinghuset eller Rådhuset, hva som finnes der du bor. Eller er det sånn at Tinghus har sluttet med vielser, og rådhus har tatt over ? Tror det er blitt sånn i Oslo i hvert fall nå.

Inn og få høre en kort regle om ekteskapet av den som forretter, så signere på noen papirer og ut igjen noen minutter senere. Fort og greit gjort. På papirene dere signerer, fyller du samtidig ut hva du vil ha som etternavn etter vielsen. Du bare skriver ditt gamle etternavn der, så alt annet er som før, og da kan jo ingen vite om dere er gift, uten at dere sier det til dem.

Jeg er helt for enkle og usentimentale giftermål! 😄 Hadde et selv, giftet meg borgerlig på en norsk ambassade i utlandet. Kun jeg og mannen tilstede, samt et par av ambassadens ansatte som vitner.  

PS! Linken som er gitt i posten over meg forklarer alt dere trenger å vite for en enkel, borgerlig vielse! Les den nøye og gjør som det står der.

Endret av Million
Skrevet

Bare google "borgerlig vigsel" og kommunenavnet der du bor.

Det er veldig fort gjort på selve dagen, men dere må selvsagt ha gjort det nødvendige papirarbeidet først. Altså søkt om prøvingsattest og sendt inn forlovererklæring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...