Gå til innhold

Katt med byll plutselig! Alt stengt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min har en kul som nå har sprukket..oppdaget dette i dag tidlig. Han er knapt ute, bare i en time her og der så kan ikke fatte at det går an. Det må være en bittskade eller noe..

Alle dyreleger og vetrinærer ringer er stengt! 

Stakkaren har nå klora seg over byllen, og det renner ut gult puss. 

Har renset med klorheksidin, men vet ikke om det er bra! Eneste sårresen jeg har. Heldigvis har jeg smertestillende som han nå har fått. Hva skal jeg gjøre? Klemme ut pusset?

Anonymkode: 4ef2f...e0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har vel en vakthavende dyrlege i området? Eventuelt i nabokommunene? Høres jo ut som om pus trenger antibiotika!

Om du virkelig ikke klarer å finne en veterinær så sjekk ut FirstVet! Da får du snakke med en veterinær over videotelefon. Jeg har gjort det et par ganger med mindre alvorlige skader på hundene jeg har vært usikker på om er veterinærmat under pandemien. Fungerer supert!

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han må kanskje ha antibiotikakur, det er skikkelig betent, få ut pusset om du kan og fortsett å rense, det SKAL vøre veterinærer på vakt, sjekk med konmunen din , dyrleger for gård og storfe kan fortsatt se på katten din

Anonymkode: 5837e...2d3

• Liker 4
Skrevet

Det skal være en dyrlegevakt som skal ha åpent.
Du må få katten til dyrlege!
Om du er i Bergen er dette nr 820 90 060

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du? Det må jo være en veterinærvakt der

Anonymkode: 090da...a0a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også ringt vakter, alle stengt 😥 bor i lier

AnonymBruker
Skrevet

At byllen har sprukket er gode nyheter. En lukket byll ville vært farligere for katten. Pusset må ut, ja. Når du så har skylt og renset såret og til og med gitt smertestillende, da blir det nesten ikke bedre, altså. Følg med på katten at den ikke blir slapp eller får feber og at den spiser og drikker som vanlig. Hold den gjerne inne et par dager. 

Anonymkode: 6bc00...e94

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Rens med klorhexidin ja 😊

Anonymkode: a3ed4...d57

AnonymBruker
Skrevet

Nermeste dyrlegevakt! Det skal være åpent. De har ikke lov til å ha stengt. 

Anonymkode: 94799...f8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veterinærvakt Asker og Bærum: 820 95 820 

Anonymkode: ac6b3...913

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tak i en dyrelege på smestad. 🥲 skal få ut pusset, og rense med saltvann inni byllen. Stakkars pus. 

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Veterinærvakt Drammen: 400 30 938

Hvor har du prøvd å ringe egentlig?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk tak i en dyrelege på smestad. 🥲 skal få ut pusset, og rense med saltvann inni byllen. Stakkars pus. 

Godt å høre! Ønsker pus god bedring!

Anonymkode: 5837e...2d3

Skrevet

Godt du fikk snakke med en veterinær :) Husk å lagre nummeret dersom du havner i en tilsvarende situasjon en annen gang. Er jo helt vilt at ingen veterinærer i ditt område har vakt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sirah skrev (7 minutter siden):

Godt du fikk snakke med en veterinær :) Husk å lagre nummeret dersom du havner i en tilsvarende situasjon en annen gang. Er jo helt vilt at ingen veterinærer i ditt område har vakt!

Det finnes veterinærvakt i ts sitt område altså, og flere i nærliggende kommuner.

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har også ringt vakter, alle stengt 😥 bor i lier

Det er åpent ved Evidensia Oslo Dyresykehus døgnet rundt. Du kan ringe dit og konferere 😊

Anonymkode: d3ab4...68e

AnonymBruker
Skrevet

Takk. Var panisk her 😅 

Fikk ut masse byll og fy så ekkelt!! Tror jeg fikk skylle inni og... Skal skylle litt mer etterpå. Vet ikke om jeg fikk ut alt. 

AnonymBruker
Skrevet

Altså min katt har fått opptil fler byller dom jeg ikke oppdaget før sprekt.  Lang pels osv.    Du vasker  de og prøver å få klemt ut resten.  Gjør dette  noen ganger..   katta mi lever i beste velgående  er en bortskjemt  prins og har det godt..    se han formen  på han.   katter dør veldig skjelden   av en enkel byll viss den blir stelt med.  Ja det beste er lege men noen ganger må man klare seg uten. 

Anonymkode: 8311b...50e

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Altså min katt har fått opptil fler byller dom jeg ikke oppdaget før sprekt.  Lang pels osv.    Du vasker  de og prøver å få klemt ut resten.  Gjør dette  noen ganger..   katta mi lever i beste velgående  er en bortskjemt  prins og har det godt..    se han formen  på han.   katter dør veldig skjelden   av en enkel byll viss den blir stelt med.  Ja det beste er lege men noen ganger må man klare seg uten. 

Anonymkode: 8311b...50e

Ser ut til at jeg har noen utfordringer i vente hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...