Gå til innhold

Anniken Jørgensen

Aleksandraa

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Oi, takk. ❤️ Kanskje jeg selv kan skrive en god bok en gang. Har håp om å bli kvitt skammen og sorgen og klare å dele.

Å føle skam er så vanskelig, men veldig allment. Jeg tror at du kan treffe mange lesere. Klem til deg og lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jegskulleønskeat
9 minutter siden, Malika skrev:

Å føle skam er så vanskelig, men veldig allment. Jeg tror at du kan treffe mange lesere. Klem til deg og lykke til. 

Tusen takk❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hun tok kaka når hun skulle holde det innlegget foran de andre bloggerne/politkerne.

Åpnet det med å si " ja nå får jeg med min sterke sosiale angst reise meg" (noe i den duren).

Hun oppfører seg akkkkurat slik folk med sterk sosial angst gjør vettu :ironi:de også vil være en offentlig person, utlevere seg selv daglig og alltid være i fokus,  syns det er superstas å ha ansiktet på forsiden av VG og at alle vet hvem de er når de ferdes i det offentlige rom, er også kjempeglad i å reise (fullsatte fly, tog og busser ) for ikke å snakke om hvordan de eeeelsker fotoshoots!

Jeg har ikke ord for hvor ...................... jeg syns hun er fra A til Å.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 9.10.2018 den 19.44, Jr.Garcon skrev:

Syns hun tok kaka når hun skulle holde det innlegget foran de andre bloggerne/politkerne.

Åpnet det med å si " ja nå får jeg med min sterke sosiale angst reise meg" (noe i den duren).

Hun oppfører seg akkkkurat slik folk med sterk sosial angst gjør vettu :ironi:de også vil være en offentlig person, utlevere seg selv daglig og alltid være i fokus,  syns det er superstas å ha ansiktet på forsiden av VG og at alle vet hvem de er når de ferdes i det offentlige rom, er også kjempeglad i å reise (fullsatte fly, tog og busser ) for ikke å snakke om hvordan de eeeelsker fotoshoots!

Dette stusset jeg også veldig på. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angst har dessverre blitt en bekvem unnskyldning som mange lener seg på. De som virkelig har angst synes neppe det er så gøy å se andre slenge om seg med selvdiagnostisert angst hver gang noe er litt ukomfortabelt eller krevende. Ingen kan si imot heller, nåde dem som ikke backer opp alle som er modige nok til å fronte psykiske lidelser. 

Nei, jeg snakker IKKE om de som virkelig sliter med angst. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reagerte også på den episoden. Jeg skal ikke gå ut å formane hvordan sosial angst oppleves for andre,Men for min egen del så hadde jeg ALDRI gjort noe slikt. Hadde vell egentlig helst holdt meg hjemme..Jeg får det gjerne en uke i forveien når jeg må på foreldremøtet eller lignende og sover knapt natta før. På dagen får jeg svettetokter,klump i magen,tankekjør uten like og på veien kan gjerne panikkangst oppstå slik at jeg må bestandig beregne ekstra god tid. Det å gå i butikken og vite at jeg kan møte kjentfolk/kollegaer er også en utfordring og lunsj på jobb er bare å glemme,Jeg gjemmer meg på do som regel eller holder meg opptatt.

Men jeg går på møter,Jeg må handle og jeg må også på jobb. Men fy søren for ett slit det er.

Ble smått provosert av at hun påstår å ha sterk sosial angst! (Men hvordan hun har det inni seg aner jeg ikke da.)

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 10.10.2018 den 1.39, Daisy_B skrev:

Angst har dessverre blitt en bekvem unnskyldning som mange lener seg på. De som virkelig har angst synes neppe det er så gøy å se andre slenge om seg med selvdiagnostisert angst hver gang noe er litt ukomfortabelt eller krevende. Ingen kan si imot heller, nåde dem som ikke backer opp alle som er modige nok til å fronte psykiske lidelser. 

Jeg føler alle selvdiagnostiserer seg med "angst". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg føler alle selvdiagnostiserer seg med "angst". Sykt provoserende. Man bør ikke si offentlig at man har en sykdom som man ikke har fått diagnostisert. Det er som å si, "jeg føler meg slapp. Jeg har diabetes" uten å ha fått det påvist. Ingen gjør jo det, og hvis det hadde skjedd så hadde alle sett rart på den personen og tenkt, "hva søren?". 

Nå vet jo ikke du om hun har fått diagnosen av en lege eller ikke?!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 10.10.2018 den 11.52, Monky skrev:

Nå vet jo ikke du om hun har fått diagnosen av en lege eller ikke?!

Nei. Jeg vet ikke, og for all del kan jeg ta feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2018 den 23.22, Litjmusa skrev:

Jeg synes Anniken er ei flott jente, og synes dere kan holde opp med å kritisere hva hun skriver om i boken sin. Nok er nok!

Hvorfor skal man ikke kunne kommentere en bok, også kritisk? Alle bøker anmeldes, og alle bøker vurderes av lesere og potensielle lesere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2018 den 9.06, Justlooking skrev:

Veldig bra for begge parter at de ble enige. 

Det står at boka er gikk rett inn på førsteplass, og det stemmer (delvis): 

• Boka er ikke på topp 10 listen til Tanum, men derimot på en av de mest solgte e-bøkene (ikke rangert slik jeg forstår listen). 
  • Hos Norli ligger den på topp 10 listen blant faktabøker (ikke rangert slik jeg forstår listen) 
  • Hos Ark er den en av bestselgeren denne uken (ikke rangert slik jeg forstår listen) 

Ikke tvil om at boka går bra i hvert fall! 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2018 den 23.22, Litjmusa skrev:

Jeg synes Anniken er ei flott jente, og synes dere kan holde opp med å kritisere hva hun skriver om i boken sin. Nok er nok!

?

Det er en bok. Den kommer aldri til å gå ut på dato for å kunne diskuteres og kritiseres. Mulig hun burde tenkt gjennom dette litt på forhånd, men som forfatter, så vil hennes liv og forfatterskap i beste fall kunne bli gjenstand for argusøyne i ikke bare årevis, men hundre år framover for den saks skyld.

Er hun heldig, eller "heldig", sånn utfra øynene som ser - så kan boka f.eks bli tatt inn på pensum i ungdomsskolen som eksempel på biografi eller samtidslitteratur og kritisert i stiler og fordypningsoppgaver over det ganske land, i flere år framover.

Som foregangskvinne for en ny type utleverende blogger-biografi, vil hun og boken være brennaktuell som eksempel på samtidslitteratur. Vil kunne få spesiell oppmerksomhet fra litteraturkritikere og .vitere - som ikke bare vil ta for seg verket hennes, men det totale forfatterskapet inkludert blogger - og hele hennes liv.

Hvor mange hovedoppgaver er vel ikke skrevet basert på Undseth, Kram, Vesaas, Knausberg osv osv? Og like mange bøker skrevet _om_ forfatterne, som mennesker med deres livshistorie og fortolkninger av alt hva de har foretatt seg?

Om det kommer til å skje eller ei, vet en jo ikke foreløpig - men - alt dette har hun nå selv åpnet døren for. Litteraturkritikk har ingen utløpsdato. Heller ikke i en tråd på KG. 

Endret av inox
manglende anførselstegn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.10.2018 den 19.44, Jr.Garcon skrev:

Hvem er du til å bestemme hvordan angst SKAL se ut? Du får kun innblikk i et par sekunder/minutter av dagen til dette mennesket, og vet absolutt ikke hvordan hun var/hadde det like før/etter. På sosiale medier kan man bestemme 100% selv hvordan man vil fremstå og man velger selv hva som legges ut. 

Selv har jeg slitt med tung depresjon og grenset til angst i perioder (diagnosert og loggført i journal) og jeg selv har valgt hvem som har fått vite det eller ikke, ved å velge hva som deles med hvem! Bare fordi hun ikke "stråler normal angst" på event betyr det ikke at hun ikke sliter! 

For dere som spekulerer i hennes psyke og at den sikkert er selvdiagnosert, skam dere! Har vi virkelig konmet ditt at man ikke kan ha psykiske problemer fordi man er i offentligheten? Skal man kun tro på dem dersom de har legeerklæring? 

Psykisk helse er privat og personlig, og vedkomnende bør velge selv hva de deler eller ikke vil dele. Forstår godt at offentlige personer velger å ikke dele visst reaksjonene er at det Sikkert ikke er ekte, at de ljuger/dikter opp osv! 

Skjerpings!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2018 den 1.39, Daisy_B skrev:

Enig!

4 timer siden, misssssnorway skrev:

Hvem er du til å bestemme hvordan angst SKAL se ut? Du får kun innblikk i et par sekunder/minutter av dagen til dette mennesket, og vet absolutt ikke hvordan hun var/hadde det like før/etter. På sosiale medier kan man bestemme 100% selv hvordan man vil fremstå og man velger selv hva som legges ut. 

Selv har jeg slitt med tung depresjon og grenset til angst i perioder (diagnosert og loggført i journal) og jeg selv har valgt hvem som har fått vite det eller ikke, ved å velge hva som deles med hvem! Bare fordi hun ikke "stråler normal angst" på event betyr det ikke at hun ikke sliter! 

For dere som spekulerer i hennes psyke og at den sikkert er selvdiagnosert, skam dere! Har vi virkelig konmet ditt at man ikke kan ha psykiske problemer fordi man er i offentligheten? Skal man kun tro på dem dersom de har legeerklæring? 

Psykisk helse er privat og personlig, og vedkomnende bør velge selv hva de deler eller ikke vil dele. Forstår godt at offentlige personer velger å ikke dele visst reaksjonene er at det Sikkert ikke er ekte, at de ljuger/dikter opp osv! 

Skjerpings!

Jeg vet nok om sosial angst til å mene at sterk sosial angst er TOTALT uforenlig med sånn hun lever litt sitt. Du får lese innlegget mitt (uten fargede briller). Det du sier er helt selvmotsigende. Poenget er at - ja, man kan poste  11 FB innlegg og se ut til å ha det bra samtidig som man egentlig ikke våger å gå ut. At man poster xxx tusen blogginnlegg daglig gjennom flere år, deltar på ALT av aktiviteter mellom himmel og jord 24/7 (en drøss av aktiviteter en med sterk sosial angst hadde dødd av - eventuelt måtte hvilt i 4 dager av) , følges av kamerateam på bloggerne og har en væremåte og handlemåte totalt uforenlig med sterk sosial ansgt,  nei ærlig talt :ler: Jeg baserer ikke min mening på et 2 min innblikk.

Du vrir og tolker ting på en rar måte. Det er helt akseptert og normalt at offentlige folk har psykiske problemer. Det er imidlertid jææævlig provoserende med offentlige folk som slenger rundt seg med hjemmelagde diagnoser , samtidig som de lever på en måte som er totalt uforenlig med diagnosen. At hun kunne fått noen diagnoser tviler jeg ikke på - dog i helt andre retninger enn sterk sosial angst etter min mening.

Igjen sier du imot deg selv. Altså, seff bør man ikke dele en dritt som offentlig person - men implisitt i det ligger det også at man da ikke kan si " nå får jeg med min sterke sosiale angst reise meg opp",  " jeg har så sterk sosial angst jeg vettu" akkurat når det passer henne å si det/ha det. En person med sterk sosial angst vil  f.eks. kunne ha stooore problemer bare med å ta en busstur i 22 min. Hun her toger til gardemoen, flyr til Jamaica for fotoshoot, mellomlander på gardemoen og spiser i ankomsthallen før hun direkte hopper på et fly til tromsø -for å se på nordlys, delta på guidede turer osv. Å det var helt everyday buisness as usal for henne. Hun hadde sterk sosial angst på vgs også ? Når hun faket at hun besvimte og ble CENTER OF ATTENTION og fikk alle på skolen til å snakke om henne? :ler:  Sistnevnte skal jeg love deg at ikke står i noen diagnosemanual som indikator på sosial angst. Det som vil stå der, er om en person   ikke tør å handle på Rema fordi han/hun er redd for å besvime og tiltrekke seg fokus og oppmerksomhet.

Alle normale mennesker vil kjenne på angst og sosial angst i løpet av livet/ i visse situasjoner - jobbintervju, en litt vel fullstappet heis eller ved en muntlig fremføring på skolen osv. Det vil dog heldigvis ikke si at vi alle som en har sosial angst i klinisk forstand. Offentlige personer (ingen) bør vanne ut kliniske diagnoser og tro det er noe de kan skalte og valte med som de vil. Den personen som har sterk sosial angst kommer ikke til å skjønne en dritt når han/hun får servert fra venner "åja, du har sånn som anijor du da" :lol:.  Hun kunne sagt at hun ikke er så glad i å holde foredrag, hun kunne sagt nå kjenner jeg litt på sosial angst, men hun måtte bare si nå skal jeg med min sterke generelle sosiale angst reise meg opp. Hun kunne heller ikke nøye seg med "nå meg jeg med min sosiale angst reise meg opp", neinei, den måtte selvsagt være steeeeerk. Sistnevnte føler jeg er veldig illustrerende på hva slags person hun er. Det er virkelig et hån mot folk som har  sterk sosial angst og folk som er pårørende til personer med sterk sosial angst!

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 11.10.2018 den 17.17, Jr.Garcon skrev:

Enig!

Jeg vet nok om sosial angst til å mene at sterk sosial angst er TOTALT uforenlig med sånn hun lever litt sitt. Du får lese innlegget mitt (uten fargede briller). Det du sier er helt selvmotsigende. Poenget er at - ja, man kan poste  11 FB innlegg og se ut til å ha det bra samtidig som man egentlig ikke våger å gå ut. At man poster xxx tusen blogginnlegg daglig gjennom flere år, deltar på ALT av aktiviteter mellom himmel og jord 24/7 (en drøss av aktiviteter en med sterk sosial angst hadde dødd av - eventuelt måtte hvilt i 4 dager av) , følges av kamerateam på bloggerne og har en væremåte og handlemåte totalt uforenlig med sterk sosial ansgt,  nei ærlig talt :ler: Jeg baserer ikke min mening på et 2 min innblikk.

Du vrir og tolker ting på en rar måte. Det er helt akseptert og normalt at offentlige folk har psykiske problemer. Det er imidlertid jææævlig provoserende med offentlige folk som slenger rundt seg med hjemmelagde diagnoser , samtidig som de lever på en måte som er totalt uforenlig med diagnosen. At hun kunne fått noen diagnoser tviler jeg ikke på - dog i helt andre retninger enn sterk sosial angst etter min mening.

Igjen sier du imot deg selv. Altså, seff bør man ikke dele en dritt som offentlig person - men implisitt i det ligger det også at man da ikke kan si " nå får jeg med min sterke sosiale angst reise meg opp",  " jeg har så sterk sosial angst jeg vettu" akkurat når det passer henne å si det/ha det. En person med sterk sosial angst vil  f.eks. kunne ha stooore problemer bare med å ta en busstur i 22 min. Hun her toger til gardemoen, flyr til Jamaica for fotoshoot, mellomlander på gardemoen og spiser i ankomsthallen før hun direkte hopper på et fly til tromsø -for å se på nordlys, delta på guidede turer osv. Å det var helt everyday buisness as usal for henne. Hun hadde sterk sosial angst på vgs også ? Når hun faket at hun besvimte og ble CENTER OF ATTENTION og fikk alle på skolen til å snakke om henne? :ler:  Sistnevnte skal jeg love deg at ikke står i noen diagnosemanual som indikator på sosial angst. Det som vil stå der, er om en person   ikke tør å handle på Rema fordi han/hun er redd for å besvime og tiltrekke seg fokus og oppmerksomhet.

Alle normale mennesker vil kjenne på angst og sosial angst i løpet av livet/ i visse situasjoner - jobbintervju, en litt vel fullstappet heis eller ved en muntlig fremføring på skolen osv. Det vil dog heldigvis ikke si at vi alle som en har sosial angst i klinisk forstand. Offentlige personer (ingen) bør vanne ut kliniske diagnoser og tro det er noe de kan skalte og valte med som de vil. Den personen som har sterk sosial angst kommer ikke til å skjønne en dritt når han/hun får servert fra venner "åja, du har sånn som anijor du da" :lol:.  Hun kunne sagt at hun ikke er så glad i å holde foredrag, hun kunne sagt nå kjenner jeg litt på sosial angst, men hun måtte bare si nå skal jeg med min sterke generelle sosiale angst reise meg opp. Hun kunne heller ikke nøye seg med "nå meg jeg med min sosiale angst reise meg opp", neinei, den måtte selvsagt være steeeeerk. Sistnevnte føler jeg er veldig illustrerende på hva slags person hun er. Det er virkelig et hån mot folk som har  sterk sosial angst og folk som er pårørende til personer med sterk sosial angst!

Veldig godt innlegg. Du setter ord på mye av det jeg tenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 11. oktober 2018 den 17.17, Jr.Garcon skrev:

Enig!

Nå gjør du nøyakig det samme som du kritiserer henne for. Insinuerer at du ikke tviler på at hun kunne fått andre diagnoser. Snakk om å møte seg selv i døra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

Godt skrevet. Jeg er helt enig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pod Carsten

En person med sterk sosial angst vil  f.eks. kunne ha stooore problemer bare med å ta en busstur i 22 min. Hun her toger til gardemoen, flyr til Jamaica for fotoshoot, mellomlander på gardemoen og spiser i ankomsthallen før hun direkte hopper på et fly til tromsø -for å se på nordlys, delta på guidede turer osv

Nå vet vel ikke du akkurat hvordan disse tingene får henne til å føle seg da? Det er ofte problemet med angst, og andre psykiske utfordringer, forstyrrelser at man ser hvordan angsten, problemet, forstyrrelsen får vedkommende til å oppføre seg utad, men man vet lite, ofte ingenting, om hvordan vedkommende føler seg på innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det å være influencer i seg selv ville gitt meg angst. Tenk å føle at uansett hvor du er eller hva du gjør, så blir du dømt at mennesker som mener noe om deg og ditt liv. Bare tanken gjør meg svett!

MEN; det å være influencer er 100% selvforskyldt. Dette må de selv ta ansvar for. Om angsten har blitt så sterk at de ikke klarer å stå opp om morgenen (ref. Anna, Stina, Annijor, Sophie Elise bl.a) bør man seriøst vurdere å bytte jobb. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...