AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #1 Del Skrevet 13. april 2022 Jeg har alltid vært veldig god på å dikte sanger, og jeg legger min ære i at de skal være lett å synge, riktig tung-/lett-rytme, korrekt antall stavelser osv, i tillegg til gode rim og godt innhold selvsagt. Jeg føler dette er et talent innenfor den musikalske sjangeren…? Men jeg kan ikke synge, ikke spille instrumenter og har ikke noe musikalsk anlegg overhodet. Min DRØM er å ta gitaren og spille og synge en sang jeg har diktet. Men jeg har jo ikke gehør. Er dette i det hele tatt mulig å trene opp? Flere i min familie er svært musikalske og har også svært god sangstemme, så kan det ligge «latent» hos meg og øves frem på et vis? Anonymkode: 4fcdf...260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #2 Del Skrevet 13. april 2022 Jeg mener at alle kan lære seg å spille et instrument. Ikke alle kan bli virtuose, fantastiske solister, men alle som gidder å legge inn nok timer med øving kan lære seg det godt nok til sitt eget bruk. Når det gjelder sangstemme og gehør er det mer en øvelsessak enn et magisk talent. Gehør kan trenes. Hvis du jobber hardt, helst under kyndig veiledning, vil du etterhvert lære deg å treffe rette toner og høre når du treffer feil. Å ha en stor sangstemme er litt genetikk og masse teknikktrening, og selv en som ikke har genetikken på sin side kan lære seg å synge ganske bra. Men du må virkelig sette av tid og øve. Mange ganger i uka, helst hver dag. Hvis du ikke har motivasjonen til det, blir det nesten umulig å trene opp gehøret. Anonymkode: dde44...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå