Gå til innhold

Jeg gråter


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes det er ganske forkastelig av VG å på samme side ha en avstemming om man ville gått med en jakke med skinn fra torturerte dyr. Så forresten til min overraskelse at over 14% hadde svart at de ville gått med slike klær! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkefolk! Synd det ikke er noenoppgående folk som har litt makt,og kunne ulovliggjort dette.

Men hva dyr som kaniner, aldri hørt om at de blir torturert e.l.(noe jeg kanskje ikke har fått med meg?)

Og de blir som regel slakta fordi de er syke eller til mat.

Er det da galt å bruke denne pelsen? Til f.eks et skjerf eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:cry:

men hva kan man gjøre for å stoppe at slikt skjer?

Det er nesten bedre å la være å lese om det.

Slikt skjer jo over alt, og det er ikke morsomt. DYREPLAGERI!!!!!!!!!!!!!!!!

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er grusomt, og jeg forstår ikke hvorfor folk kjøper klær med ekte pels, det finnes jo juks også.

For jeg tror ikke at de som køper det synes det er fint med misshandlig, men de støtter det jo så lenge det blir kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry:  

men hva kan man gjøre for å stoppe at slikt skjer?

Det er nesten bedre å la være å lese om det.  

Please ikke lukk øye, men bry deg og engasjer deg. Snakk om det og kanskje du kan få opp øynen på andre. Det er slik vi kan endre holdninger hos mennesker. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig enig med Linemor, det finnes da nok fusk idag, som ser bra ut! Vi trenger jo ikke akkurat disse ekte pelskantene?

At vi bruker skinnet på dyr som brukes til mat, er jo en ting, (de fleste av oss har vel på ett eller annet tidspunkt eid ei veske, en jakke, en lommebok eller et nøkkeletui eller noe som har vært av skinn, dette er også huden/ "skinnet" til drepte dyr.) men det er måten tingene gjøres på jeg reagerer så sterkt mot!

Om det spises hunder i andre land, så er på en måte det ikke værre en at vi spiser gris, som jo er utenkelig i andre land. At man bruker skinnet på dyr som allikevel drepes for å bruke så mye som mulig av dyret, når det først skal drepes, er jo også en ting.

Men at de absolutt må pine disse dyrene til døde????? for liksom å få bedre smak??

De dyrene vi dreper for å spise, kan vi i det minste prøve å drepe på en nogenlunde smertefri måte vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat sett litt fra TV4 om denne saken. Jeg bare gråter jeg nå. :( Hvordan i alle dager kan dette skje? Hvorfor? :cry:

Nå er jeg forbanna! kjempesinna.gif

Jeg mener; pels er helt unødvendig til slike ting. Jeg forstår de som lever fortsatt "i naturen" bruker skinnene av dyrene de slakter for å spise og leve av. Men til kosebamser!? Skinnkrager og lommebøker!?? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal ha ekte pels, så får det komme av dyr vi spiser og som blir avlivet på en ordentlig måte. de har rett på et godt liv, inntil de skal slaktes også, ikke pining.

Forstår ikke at folk orker og gjøre noe sånt jeg, hvordan klarer de liksom og bare lokke øynene for noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem snakker du til Nullet? Jeg ønsker meg ikke pelskåpe til jul.

Men jeg kan alltids gå med klær som har fuskepels. Har heller ikke noe imot at folk går i skinn og pels av dyr. Men d bør være dyr som blir avlivet på en ordentlig måte... og brukssammenhengen miljøvennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja "huff & huff.....dobbelthuff", sier de fleste. Samtidig så ønsker de seg pelskåpe til jul!

Skjønner ikke helt hva du mener her. De fleste som synes dette er grusomt ønsker seg nok ikke pels til jul, tror jeg... Den eneste pelsen som er akseptabel for meg er pels fra "bruksdyr", f.eks. sau og fuskepels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er i total i mot dyreplageri.. og jeg bruker ikke pels

jeg lurer likevel på hvorfor det er bedre å bruke skinnet til dyr som likevel blir spist enn å bruke bare skinnet?

for meg virker det rimelig likegyldig om vi spiser eller bruker det på annet vis;

hovedpoenget må være hvordan dyret blir behandlet gjennom hele livet!

er du i mot dreping av dyr, så la vær å spis kjøtt...

det å spise kjøtt er nøyaktig like unødvendig for mennesker som det å bruke skinn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er i total i  mot dyreplageri.. og jeg bruker ikke pels  

jeg lurer likevel på hvorfor det er bedre å bruke skinnet til dyr som likevel blir spist enn å bruke bare skinnet?

for meg virker det rimelig likegyldig om vi spiser eller bruker det på annet vis;

hovedpoenget må være hvordan dyret blir behandlet gjennom hele livet!

er du i mot dreping av dyr, så la vær å spis kjøtt...

det å spise kjøtt er nøyaktig like unødvendig for mennesker som det å bruke skinn!

For meg går skillet mye på dette med dyreplageri og fangenskap av dyr som man ikke spiser, men bruker skinnet av. Se på rev og mink industrien. Der holdes disse dyra sperret inne i små bur, bare fordi vi skal se fine og bra ut. Dette holder ikke for meg. Dyr som vi spiser og avliver på en human måte, kan vi bruke skinnet på men ikke dyr som blir mishandlet bare fordi det skal behage oss mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei igjen care

det jeg mente var at det er jo ikke hva vi bruker dyret til etter at det er dødt som betyr om det er dyreplageri eller ei!!!

hvem har sagt at det er så mye større dyreplageri å holde pelsdyr i fangenskap enn kjøtt-dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen care

det jeg mente var at det er jo ikke hva vi bruker dyret til etter at det er dødt som betyr om det er dyreplageri eller ei!!!?

hvem har sagt at det er så mye større dyreplageri å holde pelsdyr i fangenskap enn kjøtt-dyr?

Du har et godt poeng der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at om man er bonde, holder man kuer og sauer og høns i fangenskap? :roll:

Dette går på viddene for meg... Mange dyr er husdyr. Det er en stor forskjell på disse og ville dyr. Og ja; det er helt naturlig for mennesker å spise kjøtt. Hvis ikke hadde menneskene utviklet til en helt annen retning enn den vi har hatt de siste 20 000 årene..... Og dermed er d helt naturlig for menneske å bruke huden eller skinnet til dyrene man dreper. På den måten overlever mennesket bedre. Ellers hadde man ikke hatt nordmenn idag... eller eskimoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...