Anonym-bruker Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Tok celleprøve I fjor. Fikk da svar at den var positiv på HPV, men negativ på HPV 16 og 18. Og at den viste uspesifikke forandringer, asc-us. Tok vevsprøve en stund etter som ikke viste celleforandringer. Har nå fått ny time, og jeg er så utrolig redd for svaret. At jeg får beskjed om at jeg har kreft. Noen her inne som har fått liknende resultat? Eller kan noe om dette?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #2 Skrevet 12. april 2022 Tror du ikke at det skal mye til å gå fra uspesifikke forandringer til kreft på ett år, spesielt når du ikke har HPV 16 eller 18? Anonymkode: 512c5...158
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #3 Skrevet 12. april 2022 Du har ikke kreft. Fint med disse celleprøvene i utgangspunktet, men fy fader å mye angst de skaper. Sjansen er forsvinnende liten. Såpass at mange bare dropper å ta den. Det sier litt. Anonymkode: cbd5c...771
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #4 Skrevet 13. april 2022 Jeg hadde "langvarige forandringer" uten at det var noe alvorlig. For meg betydde det at jeg måtte ta hyppige celleprøver, hver 6. mnd i 3 år. Min aller første celleprøve viste forandringer, og da ble jeg ganske redd. Ante ikke hva det innebar. Men i ettertid har jeg skjønt at celleforandringer er ganske vanlig, og så lenge man følger med på det så vil det i de aller, aller fleste tilfeller bare gå over av seg selv. Jeg fikk også en biopsi hos gynekolog som jeg egentlig tror var unødvendig, men da var jeg i alle fall godt sjekket. Min siste celleprøve var fin og da kunne jeg vente i 3 år. Skal snart sjekke meg igjen og er ikke så veldig bekymret. Anonymkode: 48bd5...c4f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 De jeg kjenner som har fått kreft påvist etter cellerprøcve, pipelleprøve, vevsprøve e.l. har blitt oppring med beskjed, og kommet rett inn i et pakkeforløp. Hvis du har fått en planlagt time frem i tid vill jeg si du har nada å bekymre deg for, det er nok bare oppfølging.. Anonymkode: 9bbd3...d6b
Anonym-bruker Skrevet 13. april 2022 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De jeg kjenner som har fått kreft påvist etter cellerprøcve, pipelleprøve, vevsprøve e.l. har blitt oppring med beskjed, og kommet rett inn i et pakkeforløp. Hvis du har fått en planlagt time frem i tid vill jeg si du har nada å bekymre deg for, det er nok bare oppfølging.. Anonymkode: 9bbd3...d6b Har fått time pga jeg hadde positiv hpv i fjor, bortsett fra 16 og 18. Er mest redd for at de denne gangen skal finne alvorlige celleforandringer, siden jeg hadde asc-us
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå