Gå til innhold

London-rabattkort/reisesoner


Nicky B

Anbefalte innlegg

I 2002 bodde jeg i England. Venninnene mine skulle komme over på en jentetur og de satt og gjorde masse research før de kom over.

Ved en tilfeldighet snublet de over et kort som kun kunne kjøpes fra Norge og det kortet gav 20% rabatt på en del utvalgte ting i London.

I tillegg var kortet til å bruke på busser og undergrunnen slik at man slapp å løse billett. Kortet kunne fås for de forskjellige sonene.

Nå husker jeg ikke hva det kortet heter. :sur: Skal til London i slutten av måneden og det hadde vært kjekt å hatt et sånt kort igjen!

Noen som aner hva jeg snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har et par alternativer. Travelcard som gir deg gratis reise på all offentlig kommunikasjon. Kan kjøpes fra Norge. Husker ikke vilket selskap men hvis du ringer det britiske turistkontoret så kan de fortelle deg det.

Det andre kortet som du snakker om ble ikke anbefalt av det Britiske turistkontoret. Da de mente det var uforholdsmessig dyrt. Og i dag må du kjøpe det i England. Grunnen til at de hadde det med seg fra Norge var at før så var det kun turister som fikk det og måtte kjøpe det i sitt hjemland men det er det slutt på. Husker ikke hva kortet heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, er det sånn det er nå!! Tusen takk for svar.

Jeg fant det "travel card'et " når jeg surfet litt, men tenkte at det var da ikke sånn kortet så ut. Men ting endrer seg jo, er jo noen år siden sist.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...