Gå til innhold

Alkohol etter covid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har alltid elsket vin og øl. Sikkert litt for mye og for ofte. Uansett, hadde covid i februar og nå har jeg helt avsmak på alkohol. Smaken er lik, men jeg blir mettet og ferdig etter bare noen slurker (hvor jeg vanligvis ville hatt veldig mange enheter).  Er bare helt supert siden det ikke er vits å drikke alkohol uansett. Men rart, er det ikke? Noen som har hørt om noen andre som har opplevd dette? Må og si at jeg er sliten etter covid men sånt har aldri stoppet meg før. Har kunne drukket gjennom halsbetennelse og alt som er (idiot som jeg er) 

Anonymkode: adfcc...083

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er snudd opp ned i kroppen min etter covid.

- Fatigue

- Nedsatt smak/ endret smak

- Hvite hår poppet frem ved ørene

- Ser sliten ut i ansiktet

- Rødvin smaker som kattepiss

- Vann smaker metall

- Dårlig matlyst, har kun lyst på godteri, men potetgull smaker papp.

Anonymkode: 13fda...9f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også plutselig fått gråe hår. Aldri hatt det før. Rødvin smaker greit men liksom kvalmende også.. Veldig godtesyk (tenker det er fordi jeg er sliten hele tiden og kroppen vil ha rask energi).

Og nå plutselig blitt avholds.. 

Håper du føler deg bedre snart! 

TS

Anonymkode: adfcc...083

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har også plutselig fått gråe hår. Aldri hatt det før. Rødvin smaker greit men liksom kvalmende også.. Veldig godtesyk (tenker det er fordi jeg er sliten hele tiden og kroppen vil ha rask energi).

Og nå plutselig blitt avholds.. 

Håper du føler deg bedre snart! 

TS

Anonymkode: adfcc...083

Ditto😇

Anonymkode: 13fda...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hodepine etter ett glass så jeg har blitt avholds etter covid

Anonymkode: ede42...189

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt er snudd opp ned i kroppen min etter covid.

- Fatigue

- Nedsatt smak/ endret smak

- Hvite hår poppet frem ved ørene

- Ser sliten ut i ansiktet

- Rødvin smaker som kattepiss

- Vann smaker metall

- Dårlig matlyst, har kun lyst på godteri, men potetgull smaker papp.

Anonymkode: 13fda...9f6

Når immunforsvaret råkjører med å bekjempe covid, går det med mye vitaminer og mineraler for å danne enzymer og hormoner som trengs for å produsere immunceller. 

Da kan det bli lite igjen til å drive andre viktige biokjemiske prosesser i kroppen.

Det er ikke så mange som tror på det, men kroppen bruker faktisk mineraler og vitaminer til noe. Og når kroppen har brukt så mye at det blir mangel, er det mange prosesser som stopper opp.

Løsningen er hyperenkel. 

Anonymkode: c13b2...2fe

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når immunforsvaret råkjører med å bekjempe covid, går det med mye vitaminer og mineraler for å danne enzymer og hormoner som trengs for å produsere immunceller. 

Da kan det bli lite igjen til å drive andre viktige biokjemiske prosesser i kroppen.

Det er ikke så mange som tror på det, men kroppen bruker faktisk mineraler og vitaminer til noe. Og når kroppen har brukt så mye at det blir mangel, er det mange prosesser som stopper opp.

Løsningen er hyperenkel. 

Anonymkode: c13b2...2fe

Løsningen er å fylle på med vitaminer og mineraler?

Anonymkode: 13fda...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har også plutselig fått gråe hår. Aldri hatt det før. Rødvin smaker greit men liksom kvalmende også.. Veldig godtesyk (tenker det er fordi jeg er sliten hele tiden og kroppen vil ha rask energi).

Og nå plutselig blitt avholds.. 

Håper du føler deg bedre snart! 

TS

Anonymkode: adfcc...083

Samme skjedde med meg. Hadde covid i november. Smakte ingenting orket ikke å spise gikk ned 10kg. Var veldig dårlig. Først nå begynner alkohol å smake bra igjen. Nesten litt for bra. 

Anonymkode: 5917f...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Samme skjedde med meg. Hadde covid i november. Smakte ingenting orket ikke å spise gikk ned 10kg. Var veldig dårlig. Først nå begynner alkohol å smake bra igjen. Nesten litt for bra. 

Anonymkode: 5917f...617

For jeg var litt sånn, under pandemien: er jeg bittelitt alkoholiker blitt? Mens nå etter gjennomgått covid så har jeg helt avsmak og blir dårlig etter kjempesmå mengder… Rart… 

Anonymkode: adfcc...083

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her smaker øl helt forferdelig og jeg elsker vanligvis øl! Vin smaker heldigvis fortsatt godt, men kommer til å savne å nyte ei kald ei i solveggen utover våren. 4 uker siden covid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (9 minutter siden):

Her smaker øl helt forferdelig og jeg elsker vanligvis øl! Vin smaker heldigvis fortsatt godt, men kommer til å savne å nyte ei kald ei i solveggen utover våren. 4 uker siden covid. 

Samme her med vin som TS. Favoritt-rødvinen min er flat og rar. Nesten litt kvalmende. Men Mango IPA er grei nok. Ellers er ikke øl, som jeg også elsker, noe godt lengre. 6 uker siden Covid. 
Får håpe du får nytt en kald en snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var jo ikke den verste bivirkningen 😊 Jeg hadde så lite symptomer i så kort tid at ikke har jeg mistet lysten på mat og drikke og ikke har jeg gått ned et gram heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...