Gå til innhold

Bernt Hulsker

Centimeteren

Anbefalte innlegg

On 4/28/2022 at 1:53 PM, Hummingbird2 said:

https://www.tv2.no/nyheter/14721640/

Jeg vet ikke med deg, men en som IKKE er rasist ville ALDRI (selv på grisefylla) : 

«– Han reiste seg rett opp og kalte meg en jævla neger, sier Rasho, som kom til Norge som syrisk flyktning for seks år siden.»

Eller: 

«– Jeg hørte bare at noen ropte høyt. Da jeg snudde meg, stod han der med løftet arm og viste en nazihilsen. Han ropte noe på tysk, sier Rasho.»

Du glemte det mest rasistiske utsagnet:

" Han spurte hvordan jeg kunne be en hvit mann som ham om å gå ut."

https://www.tv2.no/nyheter/14721640/

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CecilieX skrev (På 28.4.2022 den 15.43):

Nei, jeg kjenner ikke Bernt Hulsker, og er ikke knyttet til ham på noe vis. Men jeg synes det er veldig interessant at det er den eneste forklaringen du kan tenke deg at vil gjøre at jeg kan kjenne sympati med ham. Akkurat det er et viktig poeng, for dersom det betyr at du også ville kunne kjent sympati om han var en av dine nærmeste, så er det en veldig god leveregel. Før du dømmer noen nord og ned, tenk deg at du stod vedkommende nær. Ville du da kunne hatt sympati med  vedkommende som stod i noe vanskelig, selv om det var selvforskyldt og helt fullstendig uakseptabelt. 

Jeg liker å tro at vi alle har folk rundt oss som ikke slår hånden av oss når vi gjør grove feil. Slik sett er kanskje ikke beskyldningen din helt uten relevans, slektskapet mellom meg og Bernt Hulsker handler om at vi begge er mennesker. 

Tenker jeg.

Takk for svar,

er ikke sikkert vi tenker så veldig ulikt egentlig… Jeg bare syntes det virker som du mener sympati med = ikke konsekvenser…

Jeg syntes helt ærlig at han ikke har noe mer på skjermen å gjøre etter en (egentlig flere) slik fadese. Jeg mener ikke man skal ta fra ham alle muligheter på arbeidsmarkedet såklart. Han må gjerne fortette jobbe i media for min del. Jeg bare syntes det blir feil å «late som ingenting». Såpass ansvar mener jeg man har som en offentlig person.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt insane oppførsel. Det meste av overtramp, har en form for gradering. Men i det du trekker opp en ****hilsen, så er du rett og slett ondskapsfull. 

Håper kid'n hans, er for liten til å få med seg dette rabalderet...

Synes de løste det fint i 'enkel servering'. De tar avstand. 

Argumentet kunne vært at det skjedde i den private sfære, og derfor nektet å uttale seg. 

Tidenes blåmandag,blåtirsdag,blåonsdag,blåtorsdag,blåfredag,blålørdag,blåsøndag,osv.. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
AllahBallah skrev (1 time siden):

Takk for svar,

er ikke sikkert vi tenker så veldig ulikt egentlig… Jeg bare syntes det virker som du mener sympati med = ikke konsekvenser…

Jeg syntes helt ærlig at han ikke har noe mer på skjermen å gjøre etter en (egentlig flere) slik fadese. Jeg mener ikke man skal ta fra ham alle muligheter på arbeidsmarkedet såklart. Han må gjerne fortette jobbe i media for min del. Jeg bare syntes det blir feil å «late som ingenting». Såpass ansvar mener jeg man har som en offentlig person.

Jeg har hele tiden argumentert med at det er rettssystemet som skal dømme her. Ergo er jeg for konsekvens, men gitt fra de som har mandatet. Jeg tror til og med at det kanskje er det som blir vekkeren som gjør at man skifter kurs. Men jeg tenker også at når man er ferdig sonet, så har man gjort opp for seg og fortjener en sjanse til å vise at man har endret seg under forutsetning av at man fremstår rehabilitert. Og så er det ikke likhet mellom dårlig handling og dårlig person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan fint ha sympati med folk, men samtidig være for at handlingene deres får konsekvenser. Er vel ingen som har sagt at det skal være fritt fram, så lenge man ber om unnskyldning? 

Det som derimot ikke er greit er å være helt nådeløs ovenfor folk som tråkker feil her i livet. Spesielt ikke når vedkommende selv innrømmer at han er alvorlig syk. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Tradegy skrev (41 minutter siden):

Helt insane oppførsel. Det meste av overtramp, har en form for gradering. Men i det du trekker opp en ****hilsen, så er du rett og slett ondskapsfull. 

Håper kid'n hans, er for liten til å få med seg dette rabalderet...

Synes de løste det fint i 'enkel servering'. De tar avstand. 

Argumentet kunne vært at det skjedde i den private sfære, og derfor nektet å uttale seg. 

Tidenes blåmandag,blåtirsdag,blåonsdag,blåtorsdag,blåfredag,blålørdag,blåsøndag,osv.. 

Det er sånn oppførsel som gjør at folk som jobber i servicebransjen må kurses i å takle både verbal og fysisk vold. I tillegg til å takle seksuell trakkasering fra kunder. Tragisk å gå på jobb å møte på en slik oppførsel fra en offentlig person. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (6 timer siden):

I dagens samfunn er det for lett å dømme deg på din verste dag. Man bør nok se litt mer på helheten.

Når det er sagt fortjener ikke Bernt å komme tilbake på TV med det første. Gi det minst 6 måneder. 

Jeg syntes ingen fortjener å bli riksdekkende hengt ut slik han har blitt. Uansett hva man har gjort. Det er et karakterdrap.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Thanos said:

Jeg syntes ingen fortjener å bli riksdekkende hengt ut slik han har blitt. Uansett hva man har gjort. Det er et karakterdrap.

Karakterdrapet står han for helt sjæl, ass. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (7 timer siden):

Du vet tydeligvis ikke hva et karakterdrap er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licorne skrev (4 timer siden):

Karakterdrapet står han for helt sjæl, ass. 

Nei. Han har driti seg loddrett ut. Men innså grusomhetene umiddelbart. Gikk direkte tilbake til vakten og ba om unnskyldning og postet også en offentlig unnskyldning på instagram. Da burde den saken vært død!

Istede sitter du, en haug av kg brukere, vg, dagbladet og tv2 og bretter ut om hvor jævlig monster han er og at han aldri burde få jobbe igjen. Jeg kaller det karakterdrap på en fyr som gjorde noe skikkelig idiotisk (som de fleste av oss sikkert har gjort iløpet av livet?) Han har tross alt ikke drept noen.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (12 minutter siden):

Du vet tydeligvis ikke hva et karakterdrap er. 

Karakterdrap:

Oversatt fra engelsk-Karaktermord er en bevisst og vedvarende innsats for å skade omdømmet eller troverdigheten til et individ. Uttrykket "karaktermord" ble populært fra rundt 1930. Wikipedia (engelsk)

Jeg syntes dette passer godt på hva som skjer med Hulsker nå.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanos skrev (3 minutter siden):

Karakterdrap:

Oversatt fra engelsk-Karaktermord er en bevisst og vedvarende innsats for å skade omdømmet eller troverdigheten til et individ. Uttrykket "karaktermord" ble populært fra rundt 1930. Wikipedia (engelsk)

Jeg syntes dette passer godt på hva som skjer med Hulsker nå.

Nei, absolutt ikke. At straffbare handlinger diskuteres er ikke et karakterdrap. Langt derfra. Han har selv skadet sitt eget omdømme. Dette har ikke noe med karakterdrap å gjøre. Det ser du vel utifra definisjonen du delte??

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ATLAS6
Thanos skrev (7 minutter siden):

Nei. Han har driti seg loddrett ut. Men innså grusomhetene umiddelbart. Gikk direkte tilbake til vakten og ba om unnskyldning og postet også en offentlig unnskyldning på instagram. Da burde den saken vært død!

Istede sitter du, en haug av kg brukere, vg, dagbladet og tv2 og bretter ut om hvor jævlig monster han er og at han aldri burde få jobbe igjen. Jeg kaller det karakterdrap på en fyr som gjorde noe skikkelig idiotisk (som de fleste av oss sikkert har gjort iløpet av livet?) Han har tross alt ikke drept noen.

Så hvis jeg stjeler noe på butikken men angrer umiddelbart, så skal ikke jeg bli anmeldt for tyveri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muffin man
ATLAS6 skrev (16 minutter siden):

Så hvis jeg stjeler noe på butikken men angrer umiddelbart, så skal ikke jeg bli anmeldt for tyveri?

Om du leverer varen tilbake og unnskylder seg så er svaret nei i min bok. Dette eksempelet handler faktisk om menneskelige faktorer:

-En butikkeier ville sett på handlingen ved å vise anger som en god ting og latt deg gå.

- En annen ville reagert med aggressjon og ønsket å se deg straffet på tross av at du innså dine feil.

Hvem av disse tror du tilføyer mest positivitet og harmoni i verden?

Endret av Muffin man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Muffin man skrev (Akkurat nå):

Om de leverer varen tilbake og unnskylder seg så er svaret nei i min bok. Dette eksempelet handler faktisk om menneskelige faktorer:

-En butikkeier ville sett på handlingen ved å vise anger som en god ting og latt deg gå.

- En annen ville reagert med aggressjon og ønsket å se deg straffet på tross av at du innså dine feil.

Dette er herlig naivt.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ATLAS6
Muffin man skrev (4 minutter siden):

Om du leverer varen tilbake og unnskylder seg så er svaret nei i min bok. Dette eksempelet handler faktisk om menneskelige faktorer:

Så hvis jeg lager en svær scene med rasistiske utsagn i butikken, slår til butikksjefen, stjeler på vei ut og kommer tilbake med varen så skal jeg bare bli tilgitt?

Hvorfor har vi rettsvesen i det hele tatt i Norge da, hvis bønn om tilgivelse er bok straff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muffin man
ATLAS6 skrev (2 minutter siden):

Så hvis jeg lager en svær scene med rasistiske utsagn i butikken, slår til butikksjefen, stjeler på vei ut og kommer tilbake med varen så skal jeg bare bli tilgitt?

Hvorfor har vi rettsvesen i det hele tatt i Norge da, hvis bønn om tilgivelse er bok straff?

Du..

Jeg siktet til eksempelet ditt om å naske fra en butikk og så angre. Hadde du nevnt vold og rasisme hadde saken vært en helt annen 😅

Når det kommer til Bernt Hulsker. Jaja.. La rettsvesenet ta det og så håper vi dørvakten og ofrene hans får kompensasjon og oppfølging for trakasseringen. 

Hva han fortjener eller ikke utover dette blir for mye for mitt naive lille hode å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...