Gå til innhold

Bernt Hulsker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hulsker er nok ikke rasist, men….

• Liker 2
Gjest CecilieX
Skrevet
AllahBallah skrev (22 timer siden):

Jeg må da få mene at jeg helst ikke ser han i en rolle i det offentlige rom? Er jo ikke det samme som fengselsstraff. Han kan fortsatt jobbe i media bak kulissene.

Syntes ditt forsvar av ham grenser til det absurde. Tipper du er nært knyttet til ham på en eller annen måte. 

Nei, jeg kjenner ikke Bernt Hulsker, og er ikke knyttet til ham på noe vis. Men jeg synes det er veldig interessant at det er den eneste forklaringen du kan tenke deg at vil gjøre at jeg kan kjenne sympati med ham. Akkurat det er et viktig poeng, for dersom det betyr at du også ville kunne kjent sympati om han var en av dine nærmeste, så er det en veldig god leveregel. Før du dømmer noen nord og ned, tenk deg at du stod vedkommende nær. Ville du da kunne hatt sympati med  vedkommende som stod i noe vanskelig, selv om det var selvforskyldt og helt fullstendig uakseptabelt. 

Jeg liker å tro at vi alle har folk rundt oss som ikke slår hånden av oss når vi gjør grove feil. Slik sett er kanskje ikke beskyldningen din helt uten relevans, slektskapet mellom meg og Bernt Hulsker handler om at vi begge er mennesker. 

Tenker jeg.

Skrevet
Lill :) skrev (1 time siden):

Det er bare på kvinneguiden man forsvarer en fyr med åpenbare store problemer med både moral og holdninger. Ikke rart forumet får et dårlig rykte. 

Herrejøss. Vi veit jo ikke i hvilken sinnstilstand Hulsker er i nå. Antakeligvis veldig langt nede i og med at han ikke en gang klarer å se seg selv i speilet. Det er vekteren vi skal synes synd på, men det er jo Hulsker en kanskje burde være mest bekymret for. At en derfor ikke ønsker å henge seg på "fordømmelsen" er ikke det samme som forsvar. 

• Liker 14
Gjest Kattedama
Skrevet
krisly skrev (45 minutter siden):

Å, du tror at siden du føler det sånn og kan oppfattes rasistisk til tider så har alle vært der? Ganske generaliserende, på grensen til veldig naiv. De fleste voksne klarer å skille sak og hudfarge. 

Og de fleste voksne (spesielt over 40 år) prøver ikke å såre folk maksimalt som et lite barn på utseende eller hudfarge. Hvis du er så blåst at du tillater deg selv å kalle noen en neger og nazihilser dem samtidig som du opphøyer deg selv pga din hvite hudfarge, og egentlig ikke mener det, så er det jo like galt og man fortjener fremdeles et rasiststempel.

Jeg tenker at han nok glemte å være voksen eller at dørvakter er mennesker som er på jobb, og skal gjerne gjøre jobben sin på en god måte. Blant annet ved å passe på at kvinnelige kollegaer ikke skal tafses på. 

Skrevet

Jeg har hørt på denne podcasten nå Enkel Servering (de nye episodene) Det virker litt som at Morten Ramm sier mellom linjene at på ett tidspunkt så skal de skvære opp, men det er ikke helt ok å gjøre det (offentlig) enda. 

Jeg har ikke lest alle svarene her, så mulig det er nevnt allerede. 

Gjest Kattedama
Skrevet
ltfutt skrev (2 minutter siden):

Herrejøss. Vi veit jo ikke i hvilken sinnstilstand Hulsker er i nå. Antakeligvis veldig langt nede i og med at han ikke en gang klarer å se seg selv i speilet. Det er vekteren vi skal synes synd på, men det er jo Hulsker en kanskje burde være mest bekymret for. At en derfor ikke ønsker å henge seg på "fordømmelsen" er ikke det samme som forsvar. 

Stor forskjell på å ikke fordømme, og forklare årsakssammenhenger  med at man er bare et menneske, full og at man er nok ellers er en korgutt. Selv etter at dette åpenbart ikke er en engangshendelse. At det er mye rasisme og generelt dårlige holdninger på forumet er ikke noe nytt. 

Gjest Kattedama
Skrevet
Thaila skrev (3 minutter siden):

Jeg har hørt på denne podcasten nå Enkel Servering (de nye episodene) Det virker litt som at Morten Ramm sier mellom linjene at på ett tidspunkt så skal de skvære opp, men det er ikke helt ok å gjøre det (offentlig) enda. 

Jeg har ikke lest alle svarene her, så mulig det er nevnt allerede. 

Skvære opp? Han har vel ikke vært ufin mot Morten Ramm?

Skrevet
Lill :) skrev (4 minutter siden):

Ikke så rart hvis Morten Ramm synes Bernt har vært en idiot?

• Liker 3
Skrevet
Lill :) skrev (3 minutter siden):

Eller mer at han kan være med i gjengen igjen da, at han kan bli med i podcasten. Fikk inntrykk av at han "måtte" ta avstand fra han nå, også for ikke bli innblanda i det der fordi han ikke deler de holdningene, men at de sikkert kom til å "skvære opp" men man får jo se hvordan det blir.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Lill :) skrev (På 28.4.2022 den 15.52):

Stor forskjell på å ikke fordømme, og forklare årsakssammenhenger  med at man er bare et menneske, full og at man er nok ellers er en korgutt. Selv etter at dette åpenbart ikke er en engangshendelse. At det er mye rasisme og generelt dårlige holdninger på forumet er ikke noe nytt. 

Formålet er uansett det samme hos de fleste av disse vil jeg tro.. Stoppe den ensidige "fordømmelsen" før den kommer ut av kontroll.  (og ja. Jeg har fortsatt 100% sympati med vekteren også)

Endret av ltfutt
  • Liker 3
Gjest Kattedama
Skrevet
Irja skrev (6 minutter siden):

Ikke så rart hvis Morten Ramm synes Bernt har vært en idiot?

Nei, de fleste kan forstå at han mener det og at han ikke ønsker å ta dette offentlig. 

Thaila skrev (4 minutter siden):

Eller mer at han kan være med i gjengen igjen da, at han kan bli med i podcasten. Fikk inntrykk av at han "måtte" ta avstand fra han nå, også for ikke bli innblanda i det der fordi han ikke deler de holdningene, men at de sikkert kom til å "skvære opp" men man får jo se hvordan det blir.

Ja, det inntrykket fikk jeg også. At han ikke ønsker å assosieres med de holdningene B.H har. 

Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
ltfutt skrev (7 minutter siden):

Formålet er uansett det samme hos de fleste av disse vil jeg tro.. Stoppe hylekoret før det kommer ut av kontroll.  (og ja. Jeg har fortsatt 100% sympati med vekteren også)

Utdyp gjerne hva du mener med «hylekor». 

Endret av Lill :)
Skrevet (endret)
Lill :) skrev (19 minutter siden):

Utdyp gjerne hva du mener med «hylekor». 

(i dette tilfellet) Folk som dømmer på vegne av samfunnet, og folk som ukritisk støtter dette.

Endret av ltfutt
  • Liker 5
Gjest Kattedama
Skrevet
ltfutt skrev (20 minutter siden):

(i dette tilfellet) Folk som dømmer på vegne av samfunnet, og folk som ukritisk støtter dette.

Dømmer hva? Mener du de som ikke aksepterer at man skal fritas for dårlig oppførsel basert på en IG post delt på B.H sin IG? Eller som gjør seg tanker rundt at tidligere oppførsel gjør at denne saken ikke gir en uforbeholden tillit til at dette ikke vil skje igjen? Hva nøyaktig er det du mener med «dømmer»? Hvor skjer denne dømmingen og hvordan vet du at det er på vegne av samfunnet? 

Skrevet
Lill :) skrev (1 minutt siden):

Dømmer hva? Mener du de som ikke aksepterer at man skal fritas for dårlig oppførsel basert på en IG post delt på B.H sin IG? Eller som gjør seg tanker rundt at tidligere oppførsel gjør at denne saken ikke gir en uforbeholden tillit til at dette ikke vil skje igjen? Hva nøyaktig er det du mener med «dømmer»? Hvor skjer denne dømmingen og hvordan vet du at det er på vegne av samfunnet? 

"Dømmer hva?" At han for evig og alltid utestenges fra å ha en offentlig profil er  en dom mener jeg.  Det finns en grense for hver og enkelt. men Det er pr.  i dag ingen lovgivning som sier noe om hvem som skal kunne være offentlig eller ikke (tror jeg). Jeg har en personlig grense for hva jeg tåler eller ikke. Hvis Hulsker og Vekter får skværet opp, og Hulsker viser at nå er det alvor, så kjenner jeg at jeg personlig ønsker å gi Hulsker en ny sjans, -og du har på ingen måte rett til å antyde at jeg støtter rasisme eller har dårlige holdninger av den grunn.

• Liker 5
Skrevet
Lill :) skrev (42 minutter siden):

Hva legger du i ‘å fritas for dårlig oppførsel’? Dette har allerede konsekvenser for BH og han kommer garantert til å få straff for dette.

Skal man bare gi opp og avskrive folk som har dritt på draget mer enn én gang? 
Det er som å si til noen som sliter psykisk, men ikke har fått riktig/langvarig nok behandling, ‘du er fortapt, ikke noe mer å gjøre for deg’. 

Det er ikke et samfunn jeg vil leve i hvertfall. 

• Liker 7
Skrevet
ltfutt skrev (1 time siden):

"Dømmer hva?" At han for evig og alltid utestenges fra å ha en offentlig profil er  en dom mener jeg.  Det finns en grense for hver og enkelt. men Det er pr.  i dag ingen lovgivning som sier noe om hvem som skal kunne være offentlig eller ikke (tror jeg). Jeg har en personlig grense for hva jeg tåler eller ikke. Hvis Hulsker og Vekter får skværet opp, og Hulsker viser at nå er det alvor, så kjenner jeg at jeg personlig ønsker å gi Hulsker en ny sjans, -og du har på ingen måte rett til å antyde at jeg støtter rasisme eller har dårlige holdninger av den grunn.

Det var da voldsomt! At en håndfull av oss diskuterer han på KG betyr ingen verdens ting. I motsetning til Burøe er han jo godt likt av flere i humormiljøet. Saken hans har ikke vært mye diskutert i media heller i forhold til hvor grove anklagene er. Så tenker du kan ta det helt med ro. Hulsker er nok snart tilbake, uansett hvor lite jeg og noen andre ønsker å se han på skjermen. 

Burøe fikk en helt annen behandling. Og er så godt som utestengt flere år etterpå. Jeg har vanskelig for å se for meg at det samme skjer med Hulsker. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet
Hummingbird2 skrev (39 minutter siden):

Det var da voldsomt! At en håndfull av oss diskuterer han på KG betyr ingen verdens ting. I motsetning til Burøe er han jo godt likt av flere i humormiljøet. Saken hans har ikke vært mye diskutert i media heller i forhold til hvor grove anklagene er. Så tenker du kan ta det helt med ro. Hulsker er nok snart tilbake, uansett hvor lite jeg og noen andre ønsker å se han på skjermen. 

Burøe fikk en helt annen behandling. Og er så godt som utestengt flere år etterpå. Jeg har vanskelig for å se for meg at det samme skjer med Hulsker. 

Tenker det samme som deg. Han har et heftig støtteapparat bak seg, Burøe hadde vel bare manager. Jeg er overrasket over hvor stor betydning KG får i et samfunnsperspektiv. Forumet har vel med noe unntak lite betydningen i Norge, og snakkes det om er det gjerne negativt. 

Skrevet (endret)
krisly skrev (20 timer siden):

Er hensikten å miste kontroll? Den var ny. 

Nei. Å miste hemninger. Ulempen med å miste hemninger er jo da at også kontrollen ryker.

Hvor mange av de som kjører i svinfylla tror du ville tenkt seg om og gjort det med viten og vilje igjen om de beholdt dømmekraften mens de var fulle?

Endret av Thanos
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Thanos skrev (7 timer siden):

Nei. Å miste hemninger. Ulempen med å miste hemninger er jo da at også kontrollen ryker.

Hvor mange av de som kjører i svinfylla tror du ville tenkt seg om og gjort det med viten og vilje igjen om de beholdt dømmekraften mens de var fulle?

I dagens samfunn er det for lett å dømme deg på din verste dag. Man bør nok se litt mer på helheten.

Når det er sagt fortjener ikke Bernt å komme tilbake på TV med det første. Gi det minst 6 måneder. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...