Gå til innhold

Bernt Hulsker

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet
Vitulina skrev (2 timer siden):

Hva skjedde med av med maska egentlig? 

Det ble ikke noe forhold med han og flua.

Skrevet
krisly skrev (På 21.4.2022 den 15.51):

Ble veldig overrasket over at Bernt Hulsker er rasist. Nazihilsen, kalle noen neger og spørre hvorfor vekteren vil kaste ut "en hvit mann som han".

Kan jo ikke bli mer rasist enn det.

Fylla har ikke skylda her, dette sitter tydeligvis i ryggmargen hans. 

Elendig oppførsel. Det er jo tydeligvis noe som har pågått lenge. Det kommer jo frem litt og litt om gangen om han.

Han var, er og blir en drittsekk og rasist.  Nå er mediakarrieren hans over.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
krisly skrev (På 4/21/2022 den 15.51):

Ble veldig overrasket over at Bernt Hulsker er rasist. Nazihilsen, kalle noen neger og spørre hvorfor vekteren vil kaste ut "en hvit mann som han".

Kan jo ikke bli mer rasist enn det.

Fylla har ikke skylda her, dette sitter tydeligvis i ryggmargen hans. 

Hvordan tolker du det han har gjort til å være rasist?

• Liker 5
Skrevet
Thanos skrev (5 minutter siden):

Hvordan tolker du det han har gjort til å være rasist?

Så dumme spørsmål fortjener ikke svar. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet
Hummingbird2 skrev (21 minutter siden):

Så dumme spørsmål fortjener ikke svar. 

Jo det gjør det. Når det kommer et så intetsigende og lite gjennomtenkt påstand, så forventer jeg utredning på hvorfor du tenker det er greit å stemple en person du ikke kjenner som rasist.

• Liker 8
Skrevet (endret)
Thanos skrev (22 minutter siden):

Jo det gjør det. Når det kommer et så intetsigende og lite gjennomtenkt påstand, så forventer jeg utredning på hvorfor du tenker det er greit å stemple en person du ikke kjenner som rasist.

https://www.tv2.no/nyheter/14721640/

Jeg vet ikke med deg, men en som IKKE er rasist ville ALDRI (selv på grisefylla) : 

«– Han reiste seg rett opp og kalte meg en jævla neger, sier Rasho, som kom til Norge som syrisk flyktning for seks år siden.»

Eller: 

«– Jeg hørte bare at noen ropte høyt. Da jeg snudde meg, stod han der med løftet arm og viste en nazihilsen. Han ropte noe på tysk, sier Rasho.»

Endret av Hummingbird2
  • Liker 8
Skrevet
Hummingbird2 skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke med deg, men en som IKKE er rasist ville ALDRI (selv på grisefylla) : 

«– Han reiste seg rett opp og kalte meg en jævla neger, sier Rasho, som kom til Norge som syrisk flyktning for seks år siden.»

Eller: 

«– Jeg hørte bare at noen ropte høyt. Da jeg snudde meg, stod han der med løftet arm og viste en nazihilsen. Han ropte noe på tysk, sier Rasho.»

Det Hulsker gjør er i kombinasjon av flere faktorer. Så full at han mister evnen til ta fornuftige, rasjonelle valg. Så havner han i klammeri med en dørvakt og skal ødelegge dagen hans. Så dukker behovet opp at han ønsker å såre sin motstander på værst tenkelig måte. Da gjør han det han tror vil såre en mørkhudet mann maksimalt og fordi han er full, evner han ikke å tenke at det han gjør er mye værre enn å bare såre han "idioten av en dørvakt". Han gjør rasistiske handlinger.

Tror de aller fleste av oss både tenkte og sa høyt, rasistiske ord og handlinger den gangen terrorister herjet som værst i Europa. Det betyr ikke at vi eller Hulsker er rasister. Men at vi under høyt press er istand til å synke ned på et nivå hvor vi benytter ord og handlinger som er rasistiske KUN for å såre noen maksimalt.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Thanos skrev (11 minutter siden):

Det Hulsker gjør er i kombinasjon av flere faktorer. Så full at han mister evnen til ta fornuftige, rasjonelle valg. Så havner han i klammeri med en dørvakt og skal ødelegge dagen hans. Så dukker behovet opp at han ønsker å såre sin motstander på værst tenkelig måte. Da gjør han det han tror vil såre en mørkhudet mann maksimalt og fordi han er full, evner han ikke å tenke at det han gjør er mye værre enn å bare såre han "idioten av en dørvakt". 

Dette er spekulasjoner fra a til å. Vi kan umulig vite hva Hulsker har tenkt og følt i den gitte situasjonen. 

Han oppførte seg rasistisk, det er hva vi vet. 

• Liker 15
Gjest Kattedama
Skrevet

Det er bare på kvinneguiden man forsvarer en fyr med åpenbare store problemer med både moral og holdninger. Ikke rart forumet får et dårlig rykte. 

Skrevet
Thanos skrev (8 minutter siden):

Det Hulsker gjør er i kombinasjon av flere faktorer. Så full at han mister evnen til ta fornuftige, rasjonelle valg. Så havner han i klammeri med en dørvakt og skal ødelegge dagen hans. Så dukker behovet opp at han ønsker å såre sin motstander på værst tenkelig måte. Da gjør han det han tror vil såre en mørkhudet mann maksimalt og fordi han er full, evner han ikke å tenke at det han gjør er mye værre enn å bare såre han "idioten av en dørvakt". Han gjør rasistiske handlinger.

Tror de aller fleste av oss både tenkte og sa høyt, rasistiske ord og handlinger den gangen terrorister herjet som værst i Europa. Det betyr ikke at vi eller Hulsker er rasister. Men at vi under høyt press er istand til å synke ned på et nivå hvor vi benytter ord og handlinger som er rasistiske KUN for å såre noen maksimalt.

1.) Jeg har aldri kalt han rasist. Jeg svarte kun på spørsmålet ditt.

2.) Nei, den opplyste delen av oss tenkte ikke og sa ikke rasistiske ting den gangen «terrorister herjet i Europa».

3.) Man er selv ansvarlig for hva man sier og gjør under rus. Selv i en rettsal. Det er ikke formildende. 

4.)  Selv under høyt press, rus eller sykdom er de aller fleste IKKE i stand til å ytre rasisme, klå på andre eller utøve vold. 

5.) Man slutter å drikke og blir avholds når man gjentatte ganger synker ned på et slikt nivå. 

Ingen av argumentene dine henger på greip. Og jeg lurer på hva slags omgangskrets du har? 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hedy Lamarr skrev (6 minutter siden):

Dette er spekulasjoner fra a til å. Vi kan umulig vite hva Hulsker har tenkt og følt i den gitte situasjonen. 

Hva er forskjellen på å oppføre seg rasistisk og være rasist? Jeg har aldri kalt han rasist, men jeg lurer på hva forskjellen er? 

Hvis en mann kaller damer horer, er han ikke mannsjåvnist da? Fordi vi ikke vet hva mannen tenker inne i hodet sitt mens han fornedrer kvinner? 🤔

Endret av Hummingbird2
  • Liker 6
Skrevet
Hummingbird2 skrev (Akkurat nå):

Hva er forskjellen på å oppføre seg rasistisk og være rasist? Jeg har aldri kalt han rasist, men jeg lurer på hva forskjellen er? 

Jeg også. 

If it walks like a duck…

• Liker 15
Gjest krisly
Skrevet
Hummingbird2 skrev (33 minutter siden):

Eller: 

Nettopp! Takk👍

Gjest krisly
Skrevet
Thanos skrev (41 minutter siden):

Å, du tror at siden du føler det sånn og kan oppfattes rasistisk til tider så har alle vært der? Ganske generaliserende, på grensen til veldig naiv. De fleste voksne klarer å skille sak og hudfarge. 

Og de fleste voksne (spesielt over 40 år) prøver ikke å såre folk maksimalt som et lite barn på utseende eller hudfarge. Hvis du er så blåst at du tillater deg selv å kalle noen en neger og nazihilser dem samtidig som du opphøyer deg selv pga din hvite hudfarge, og egentlig ikke mener det, så er det jo like galt og man fortjener fremdeles et rasiststempel.

Skrevet
Hedy Lamarr skrev (46 minutter siden):

Men det betyr ikke at Hulsker er rasist.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Thanos skrev (6 minutter siden):

Men det betyr ikke at Hulsker er rasist.

Hva betyr at et menneske er rasist for deg? For de fleste andre betyr rasistiske ord og handlinger at man er rasist. Jeg blir nysgjerrig, for kan man virkelig bruke rasistiske ord og begå rasistiske handlinger hvis man  ikke er rasist? 

Det finnes ikke nok sykdom, alkohol eller stress i verden til å få meg inn i en tilstand der jeg kunne ytret noe sånt. Rett og slett fordi jeg ikke har slike holdninger. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 11
Skrevet
Hummingbird2 skrev (3 minutter siden):

Hva betyr at et menneske er rasist for deg? For de fleste andre betyr rasistiske ord og handlinger at man er rasist. Jeg blir nysgjerrig, for kan man virkelig bruke rasistiske ord og begå rasistiske handlinger hvis man  ikke er rasist? 

Det finnes ikke nok sykdom, alkohol eller stress i verden til å få meg inn i en tilstand der jeg kunne ytret noe sånt. Rett og slett fordi jeg ikke har slike holdninger. 

Åjoda. Du er til og med istand til å drepe. Du har bare ikke vært i en situasjon enda hvor du har kjent på et sterkt nok press.

For meg er en rasist en person som i edru tilstand helt genuint går rundt og tenker at mennesker av annen rase er under seg. Mindre verdt. Dummere og verdiløs basert på hudfargen.

Hulsker er en fyr som har slitt med sinnemestring og opplever nok at rullegardinen går ned av og til. Og i en slik tilstand er nok han istand til å si ting han ikke står inne for som edru person.

• Liker 15
Skrevet
krisly skrev (19 minutter siden):

Å, du tror at siden du føler det sånn og kan oppfattes rasistisk til tider så har alle vært der? Ganske generaliserende, på grensen til veldig naiv. De fleste voksne klarer å skille sak og hudfarge. 

Og de fleste voksne (spesielt over 40 år) prøver ikke å såre folk maksimalt som et lite barn på utseende eller hudfarge. Hvis du er så blåst at du tillater deg selv å kalle noen en neger og nazihilser dem samtidig som du opphøyer deg selv pga din hvite hudfarge, og egentlig ikke mener det, så er det jo like galt og man fortjener fremdeles et rasiststempel.

Når man inntar rusmidler, hvor hele hensikten er å miste hemninger og kontroll, kan de fleste av oss gjøre idiotiske og jævlige ting.

Ja jeg vil påstå at folk flest har hatt rasistiske tanker og har hatt lyst til å si noe stygt til noen opp igjennom livet. Det ligger i naturen vår.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest krisly
Skrevet
Thanos skrev (Akkurat nå):

Når man inntar rusmidler, hvor hele hensikten er å miste hemninger og kontroll, kan de fleste av oss gjøre idiotiske og jævlige ting.

Ja jeg vil påstå at folk flest har hatt rasistiske tanker og har hatt lyst til å si noe stygt til noen opp igjennom livet. Det ligger i naturen vår.

Er hensikten å miste kontroll? Den var ny. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...