Gå til innhold

Bernt Hulsker

Centimeteren

Anbefalte innlegg

Poenget, synes jeg, er ikke så mye angående lovlig/ulovlig, men det moralske aspektet og følgene av folks reaksjoner. Som arbeidsgiver i f.eks tv-bransjen, ville jeg neppe satset på BH som deltaker i et av mine programmer nå. Jeg tror nazihilsenen og bruken av n-ordet overfor en syrisk flyktning samt klåingen på kvinner vil være noe folk husker lenge, det vil henge ved ham, og jeg ville faktisk vært redd for seertall og frykte mye negativ omtale om jeg ga ham en jobb i offentligheten etter dette. 

Jeg er jammen ikke sikker på om jeg nødvendigvis hadde gitt ham jobb i det hele tatt. Hva hadde f.eks min syriske kontorsjef tenkt om det, hva hadde kvinnene i firmaet tenkt? Ingen kan tvinges til å ansette BH i en jobb, og selv om jeg er sikker på at han får jobb igjen, vil det nok være arbeidsgivere som vegrer seg. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
Kinder skrev (3 minutter siden):

Tja, ser mye forsvar her jeg. Selv om noen skriver at de ikke forvarer han, selv etter et innlegg som kun består av en lang forsvarstale.

Da får du nesten sitere slike forsvarsinnlegg. Det virker som det er vanskelig å forstå at det er mulig å ta avstand fra handlingene men samtidig ha sympati med en mann som på grunn av disse handlingene må tåle store konsekvenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Hedy Lamarr skrev (6 minutter siden):

Poenget, synes jeg, er ikke så mye angående lovlig/ulovlig, men det moralske aspektet og følgene av folks reaksjoner. Som arbeidsgiver i f.eks tv-bransjen, ville jeg neppe satset på BH som deltaker i et av mine programmer nå. Jeg tror nazihilsenen og bruken av n-ordet overfor en syrisk flyktning samt klåingen på kvinner vil være noe folk husker lenge, det vil henge ved ham, og jeg ville faktisk vært redd for seertall og frykte mye negativ omtale om jeg ga ham en jobb i offentligheten etter dette. 

Jeg er jammen ikke sikker på om jeg nødvendigvis hadde gitt ham jobb i det hele tatt. Hva hadde f.eks min syriske kontorsjef tenkt om det, hva hadde kvinnene i firmaet tenkt? Ingen kan tvinges til å ansette BH i en jobb, og selv om jeg er sikker på at han får jobb igjen, vil det nok være arbeidsgivere som vegrer seg. 

Så enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
CecilieX skrev (1 minutt siden):

Da får du nesten sitere slike forsvarsinnlegg. Det virker som det er vanskelig å forstå at det er mulig å ta avstand fra handlingene men samtidig ha sympati med en mann som på grunn av disse handlingene må tåle store konsekvenser. 

Når samme person har gjort tilsvarende handlinger tidligere og hatt 12 år på seg til å vokse opp. Da er vel toleransegrensen nådd for de fleste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Hedy Lamarr skrev (6 minutter siden):

Det er opp til den enkelte arbeidsgiver, og jeg tenker at de nok er svært opptatt av hvordan dette lander i befolkningen. 

Samtidig har vi kultur for å gi folk nye sjanser hvis de oppriktig ser ut til å ha lært og gjort endringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (3 minutter siden):

Det er opp til den enkelte arbeidsgiver, og jeg tenker at de nok er svært opptatt av hvordan dette lander i befolkningen. 

Samtidig har vi kultur for å gi folk nye sjanser hvis de oppriktig ser ut til å ha lært og gjort endringer. 

Det er en kultur vi skal sette pris på. Men har han lært? Han har jo vært ufin mot dørvakter før: Start-spiss Bernt Hulsker (33) vedtok i går et forelegg på 10000 kroner for vold mot en dørvakt i Kristiansand sentrum natt til søndag.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/npMqJ/start-stjerne-boetelagt-for-vold-mot-doervakt

Alle kan drite seg ut én gang, det er verre når det blir flere, synes jeg. 

Men Northug er jo på plass igjen, selv om han har vært ute og kjøre (bokstavelig talt) et par ganger.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Hedy Lamarr skrev (5 minutter siden):

Det er en kultur vi skal sette pris på. Men har han lært? Han har jo vært ufin mot dørvakter før: Start-spiss Bernt Hulsker (33) vedtok i går et forelegg på 10000 kroner for vold mot en dørvakt i Kristiansand sentrum natt til søndag.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/npMqJ/start-stjerne-boetelagt-for-vold-mot-doervakt

Men Northug er jo på plass igjen, selv om han har vært ute og kjøre (bokstavelig talt) et par ganger.

Det er vel bare en Northug i Norge, mens medianorge flommer over av folk som vil opp og frem. Fangene på fortet er et morsomt konsept, og et familieprogram. Muligens ville det være mer passende med noen som er jovial og spiselig over tid. Synd at B.H ikke klarte å utnytte muligheten han fikk på en bedre måte. Det var som du skriver, en ny mulighet til å vise at man kan endre seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (25 minutter siden):

Du mener ikke seriøst at jeg skal gå igjennom 12 sider med innlegg, for å sitere innleggene som er mer som et forsvar/prøver å redusere alvorlighetsgraden i det Bernt har gjort, for deg? Da får du heller igjennom lese selv.

Jeg har ikke sympati ovenfor Hulsker, men som skrevet tidligere så håper jeg at han har støttepersoner rundt seg som kan gi han god støtte og hjelp (noe som ikke nødvendigvis er synonymt med sympati).

Endret av Kinder
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Hedy Lamarr skrev (11 minutter siden):

Han har nok ikke samme standing som Northug, nei. 

Som jeg har skrevet tidligere; han ser ut til å innsett at han har et problem, og han har søkt hjelp. Denne hjelpen vil jo handle om å få bukt med hva enn det er som ligger bak handlingene. Sammenliknet med andre offentlige personer, inkludert en del politikere, så har han erkjent at det han har gjort er uakseptabelt. Da får vi avvente og se om det faktisk fører til en endring og la påtalemyndigheten ta seg av å vurdere passende straff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Kinder skrev (4 minutter siden):

Du mener ikke seriøst at jeg skal gå igjennom 12 sider med innlegg, for å sitere innleggene som er mer som et forsvar/prøver å redusere alvorlighetsgraden i det Bernt har gjort, for deg? Da får du heller igjennom lese selv.

Jeg har ikke sympati ovenfor Hulsker, men som skrevet tidligere så håper jeg at han har støttepersoner rundt seg som kan gi han god støtte og hjelp (noe som ikke nødvendigvis er synonymt med sympati).

Du er ansvarlig for å dokumentere påstandene om «lange forsvarstaler». Om du ikke gjør det regner jeg det som avklart at du ikke har dekning for påstanden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Kinder skrev (14 minutter siden):

Fint hvis du ikke tar oppfordringen om å spamme ned tråden med innlegg fra 12 sider tilbake. Det blir bare støy i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifte skrev (På 22.4.2022 den 11.43):

Dette blir for dumt. Han har driti seg ut. Gi nå mannen en sjanse. Har aldri dere driti dere ut og våknet med fylleangst dagen etter? 

Jeg forsvarer ikke det han har gjort. Ikke i det hele tatt.  Men her mener jeg at dørvakten prøver å sko seg på at Bernt er kjendis. Hvis han har overlevd å flykte fra Syria, så tåler han å bli kalt neger. Dette blir for dumt. Alle skjønner at han kun vil ha sympati. 

Jeg synes også at Bernt blir straffet for hardt. Som noen skrev tidligere begynner dette å ligne en heksejakt. Ja, det han gjorde var dumt. Men han har bedt om unnskyldning og har tatt tak i problemene sine. Hadde denne oppførselen vært en gjenganger, så hadde det vært noe annet. Men her har mannen driti seg ut EN gang. Gi han en sjanse!!!

Herregud for et krenkesamfunn vi lever i. 

Her @CecilieX, er ett av innleggene jeg mener. «Jeg forsvarer ikke det han har gjort, men….». Altså, hele innlegget er en  lang forsvarstale. I tillegg til uriktige påstander som at Bernt kun har driti seg ut EN gang. Utover det får du nesten lese igjennom tråden selv. Om du fortsatt mener at jeg ikke har dekning for påstandene mine, bryr jeg meg egentlig særdeles lite om. 

CecilieX skrev (7 minutter siden):

Du er ansvarlig for å dokumentere påstandene om «lange forsvarstaler». Om du ikke gjør det regner jeg det som avklart at du ikke har dekning for påstanden. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (Akkurat nå):

Fint hvis du ikke tar oppfordringen om å spamme ned tråden med innlegg fra 12 sider tilbake. Det blir bare støy i tråden. 

😂 Siterte ett innlegg til henne, resten får hun lese seg frem til selv om hun trenger mer «bevis»…

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lill :) skrev (1 time siden):

Er det normalt å kalle en persons som gjør jobben sin for en N ordet? Eller gjøre Nazihilsen fordi man er dritings? Jeg har til gode å erfare det isåfall. I tillegg har han vært verbal utagerende tidligere, så ikke noe nytt med denne karakteren. 

Om det er normalt eller ei, har vel ingenting med å gjøre om han er rasist eller ikke!? 

Bernt Hulsker selv har tatt sterk avstand fra sine egne handlinger. Hadde han kommet til seg selv igjen og sagt «jeg står inne for det jeg sa og gjorde» hadde saken vært en helt annen, og DA hadde jeg forstått at folk kansellerer.. men vi er ikke der! Han innrømmer jo selv at han er syk, trenger hjelp og har oppsøkt det. Hva er det folk vil?

Det er ikke noen motsetning i å synes at oppførselen til Bernt Hulsker var bedriten, men samtidig ønske at han ikke blir dømt nord og ned. Det er fullt mulig å ha to tanker i hodet samtidig. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Kinder skrev (13 minutter siden):

Her @CecilieX, er ett av innleggene jeg mener. «Jeg forsvarer ikke det han har gjort, men….». Altså, hele innlegget er en  lang forsvarstale. I tillegg til uriktige påstander som at Bernt kun har driti seg ut EN gang. Utover det får du nesten lese igjennom tråden selv. Om du fortsatt mener at jeg ikke har dekning for påstandene mine, bryr jeg meg egentlig særdeles lite om. 

Som du ser skriver vedkommende rett ut at hen «forsvarer ikke det han har gjort. Ikke i det hele tatt». 

Så nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (1 minutt siden):

Som du ser skriver vedkommende rett ut at hen «forsvarer ikke det han har gjort. Ikke i det hele tatt». 

Så nei.

Les innlegget da. Det står jo bare forsvar. Selv om man skriver at det ikke er forsvar, så tar ikke det bort forsvaret. Akkurat det samme opplegget som de folka som påstår at «jeg er ikke rasist, men…»

Men du får selvsagt lov til å mene det du mener, jeg er ikke ute etter å endre ditt synspunkt. Nå begynner diskusjonen med deg å gli ut til usakligheter og langt unna temaet for tråden.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den gangen han fikk bot for å slå til en dørvakt tidligere viser at han har problemer med alkohol og sinne. Den gangen havnet han i fyllearresten. Det står ingen ting om etnisiteten til dørvakten den gang.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ATLAS6
Justlooking skrev (1 minutt siden):

Den gangen han fikk bot for å slå til en dørvakt tidligere viser at han har problemer med alkohol og sinne. Den gangen havnet han i fyllearresten. Det står ingen ting om etnisiteten til dørvakten den gang.

Og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (20 minutter siden):

Så i tillegg til å ha problemer med alkohol og sinne så har han nå i tillegg fått problemer med etnisitet?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
minimymlen skrev (6 minutter siden):

Så i tillegg til å ha problemer med alkohol og sinne så har han nå i tillegg fått problemer med etnisitet?

Kan se slik ut 🤔Men hey, mannen har lagt seg flat og bedt om unnskyld (igjen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...