Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det sto annonse i lokalavisa at det skal åpnes ny popin butikk i området og at de søker nye medarbeidere.. Jeg har alltid hatt lyst til å jobbe i en klesbutikk, men har hørt at man får lønn etter hvor mye man selger når man jobber i en popin butikk... Noen som vet om dette stemmer... Har man i så fall en vanlig timelønn i tilegg, eller går det kun etter salg....?

Er litt usikker på om jeg ville jobbe der hvis det kun går etter salg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får timelønn i tillegg, men kan stige i lønn om du selger godt. Har selv jobbet i Popin, for meg ble det mye "mas" om salg og omgjøring av butikken, men dette varierer sikkert noe. Og kan jo passe andre enn meg..

Skrevet

Ok... vet du hva timelønnen ligger på?

Skrevet (endret)

Popin butikker vegrer jeg meg alltid for å gå inn i for betjeningen kaster seg bokstavelig talt over en. Jeg synes det er koselig å bli spurt om man trenger hjelp, men når man sier at man gjærne vil titte litt så burde betjeningen respektere det. Det gjør de IKKE hos popin.

Max 5 sekunder senere kommer ekspeditrisen tilbake og skal vise frem deeeeen fine blusen som kom inn i dag og som ville passet sååååå bra til den buksa og tenk deg med det knæsje belte ved siden av!!!

Og hvis jeg da ikke går men klarer å surre meg inn i et prøverom med noe jeg liker har man knapt fått av seg et plagg før en annen ekspeditør bokstavelig talt kommer inn i prøverommet ens og spør hvordan det går, om plagget passer, om de skal finne en annen størrelse eller noe som passer til.

Det som er så merkelig er at slik er det i hver og en Popin butikk uansett hvor man er i Norge. Så meg tjener de sjeldent penger på takket være salgsmåten sin. Man skal jo selvfølgelig være høflig i en slik jobb, men der blir det alt alt alt for mye :overrasket:

Hadde sikkert ikke noe i denne tråden å gjøre, men nå fikk jeg hvertfall sagt det :sjenert:

Endret av ~Alwa~
Gjest gjest 0
Skrevet

Min venninne er butikksjef i popin og hun synes det er slitsomt med det enorme salgspresset fra ledelsen. De setter opp usannsynlige budsjetter, og man jobber masse for ingenting. (dette gjelder selvfølgelig ikke alle butikker!)

Hvis du trives med slik type salg må du gjerne søke. Og da mener jeg meget pågående salg. Popin mener at alle skal klare å selge et tilbehør eller en ekstra ting til kundene sine, og er svært opptatt av slikt mersalg.

Noen liker slik måte å jobbe på, andre ikke. Hva liker du?

Skrevet

Jeg er vant til å jobbe i en kiosk hvor vi også er veldig opptatt av mersalg og har en del kampanjer.. Kjøper de pizza eller pølse, spør om de vil ha brus osv.. Blir sikkert litt annerledes med klær, for da er det jo større summer det dreier seg om og ikke like lett å overtale kunden kanskje....

Jeg har nå sendt en søknad så får vi se.. det er bare deltidsjobb, og det har jeg ifra før også.. kanskje jeg skulle beholde jobben i kiosken en liten stund etter jeg begynner hos popin (HVIS jeg får jobben da...) Så har jeg i hvertfall mulighet til å trekke meg hvis det ikke fungerer så bra....

Skrevet

Jeg har en venninne som jobber i Popin, og hun synes også det er slitsomt med alt maset om salg. Men hun har fast timelønn, og får ikke noe ekstra for det hun selger, utenom salgskonkurranser av og til. Hun har jobbet der i noen år og har 114 kroner i timen, noe som er høyere enn startlønna.

Skrevet
Ah-haa... Så det er derfor dei er så ekstreme i Popin. Har opplevd mykje av det Alwa skriv. Eg vegrar meg rett og slett for å gå i den butikkn her eg bur. Kan ikkje huske sist eg var innom (og det er ikkje akkurat flust av klesbutikkar her!! :ler: )
Skrevet
Min venninne er butikksjef i popin og hun synes det er slitsomt med det enorme salgspresset fra ledelsen. De setter opp usannsynlige budsjetter, og man jobber masse for ingenting. (dette gjelder selvfølgelig ikke alle butikker!)

Hvis du trives med slik type salg må du gjerne søke. Og da mener jeg meget pågående salg. Popin mener at alle skal klare å selge et tilbehør eller en ekstra ting til kundene sine, og er svært opptatt av slikt mersalg.

Noen liker slik måte å jobbe på, andre ikke. Hva liker du?

Jeg vet..been there. Jeg var butikksjef i en Popin butikk i 1997 og det var meeeget høye krav til osalg og det er et enormt press hver dag på butikksjef og medarbeiderne. Popin-overledelsen kommer jevnlig og kontrollerer og slikt. Kjip ledelse og kjip kjede å jobbe i, synes jeg.

Det jeg husker fra dem er at vi måtte kaste over hver eneste en som kikket i retning av butikkdøren for kanskej å komme inn..mange ble skremt og gikk ikke inn, og det forstår jeg godt!

I dag handler jeg aldri på Popin på grunn av dette.

Jeg ser noen unntak når jeg går forbi, intelligente ansatte som har forstått at de må gå litt utenfor Popin-presset, men da må de slite ekstra, for det er ikke det som er imnaget deres egentlig (å være relaxed altså).

De fleste er typisk Popin-opplært, og alltid butikksjefene: de er hauker og jeg blir kvalm bare jeg ser en Popin-butikk. :kvalm:

Du får fast timelønn etter butikktariffer (alder og tillegg fori helg/kveld) og litt ekstra etter det du selger (alt står registrert på datamaskinen/kasseapparatet og de sjekker hvor mye den og den personen har solgt den

dagen/uken/måneden/halvåret).

Skrevet
Du får fast timelønn etter butikktariffer (alder og tillegg fori helg/kveld) og litt ekstra etter det du selger (alt står registrert på datamaskinen/kasseapparatet og de sjekker hvor mye den og den personen har solgt den

dagen/uken/måneden/halvåret).

men hva om den personen som har solgt varen og kassadama er 2 forskjellige personer? skal da kassadama bli belønnet fordi hun slår inn salget?

Gjest gjest 0
Skrevet

Min erfaring er at det kun er en person som behandler hver kunde helt til siste slutt...

Antagelig er de nok veldig obs på at ingen skal stjele deres kunde siden lønna avhenger av salget deres.

Skrevet
Ah-haa... Så det er derfor dei er så ekstreme i Popin. Har opplevd mykje av det Alwa skriv. Eg vegrar meg rett og slett for å gå i den butikkn her eg bur. Kan ikkje huske sist eg var innom (og det er ikkje akkurat flust av klesbutikkar her!!  :ler: )

Hehe, samme her.. Var innom Popin igår, og trodde muligens hun bak kassen eide butikken så ivrig som hun var.

Skrevet
men hva om den personen som har solgt varen og kassadama er 2 forskjellige personer? skal da kassadama bli belønnet fordi hun slår inn salget?

Nei, det fungerer heldigvis ikke slik.

Hver og en ansatt har et eget nummer som de taster inn på data-kassen (det er på PC). Hvis du har et salg logger du inn som deg foran hver gang. Hvis du ikke gjør det kommer salget bare på noen andre eller på uregistrert.

Skrevet
Hehe, samme her.. Var innom Popin igår, og trodde muligens hun bak kassen eide butikken så ivrig som hun var.

Mange av de i Popin er ekstreme, ja... :overrasket::sjokkert::sjokkert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...