AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Er interessert i å høre om positive erfaringer med psykolog. Hva var det som gjorde det til en positiv opplevelse? Gikk du lenge i terapi? Prøvde du flere psykologer? Gikk du på medisiner samtidig? etc... Takker for alle svar Anonymkode: 20665...0cb
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #2 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er interessert i å høre om positive erfaringer med psykolog. Hva var det som gjorde det til en positiv opplevelse? Gikk du lenge i terapi? Prøvde du flere psykologer? Gikk du på medisiner samtidig? etc... Takker for alle svar Anonymkode: 20665...0cb Har gått til flere psykologer gjennom flere år. Husker min siste best. Savner han og er glad i han. Han brydde seg. Det hjalp mest. Har gått på medisiner i store deler av livet ( stemningsstabiliserende og antipsykotika + sovetabletter. Anonymkode: ff23f...042
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #3 Skrevet 12. april 2022 Jeg har prøvd flere. Hun jeg har nå føler jeg forstår meg. En del av de andre jeg har hatt har jeg ikke engang stolt på. Flere av psykologene føler jeg har nærmest jobbet for å ødelegge selvfølelsen min ved å prøve å få meg til å tro at jeg er en langt mindre ressursterk person enn jeg er. Anonymkode: 6e0de...823
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 Har hatt flere, men kun en eneste klarte å hjelpe meg! Gikk ikke på medisiner fordi jeg fikk heftige bivirkninger, men også fordi jeg trengte å være tilstede i min egen kropp og ikke bli følelsesløs og likegyldig slik jeg ble når jeg prøvde medisiner når jeg gikk i traumeterapi… i tillegg var psykologen min i mot medisiner fordi veldig mange mister kontakten med seg selv og da kan det være vanskelig å jobbe med traumene. Men det er forskjell på oss, og noen må jo ha medisiner som en ekstra hjelp for å kunne bli behandlet! Hun som klarte å hjelpe meg var helt fantastisk! Hun hørte på meg! Hun lyttet virkelig til det jeg sa og fortalte! Hun var lydhør! Hun respekterte meg og min historie! Hun så løsninger! Hun lærte meg teknikker! Hun lærte meg mestringsøvelser! Hun var ærlig! Hun var den aller beste psykologen som var mulig å oppdrive! Etter litt over fem år i til tider veldig intens traumebehandling var jrg klar for å stå på egne bein. Anonymkode: 094ad...f22 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #5 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har prøvd flere. Hun jeg har nå føler jeg forstår meg. En del av de andre jeg har hatt har jeg ikke engang stolt på. Flere av psykologene føler jeg har nærmest jobbet for å ødelegge selvfølelsen min ved å prøve å få meg til å tro at jeg er en langt mindre ressursterk person enn jeg er. Anonymkode: 6e0de...823 Hei og takk for svaret. Kan du kanskje utdype litt? Hvorfor tror du du har følt at de ar jobbet for å ødelegge selvfølelsen din og troen på din egen mestringsevne? TS Anonymkode: 20665...0cb
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #6 Skrevet 13. april 2022 Gikk til tre forskjellige over mange år til sammen. Er bare godt fornøyd og hadde ikke overlevd uten. Det skal sies at å gå til psykolog ikke bare er fryd og gammen og til tider vanskelig, men det er liksom en del av greia. Anonymkode: 7c09e...583 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #7 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei og takk for svaret. Kan du kanskje utdype litt? Hvorfor tror du du har følt at de ar jobbet for å ødelegge selvfølelsen din og troen på din egen mestringsevne? TS Anonymkode: 20665...0cb Jeg følte de sykeliggjorde meg. At de prøvde å få meg til å tro jeg måtte ta babyskritt og at jeg måtte justere forventingene mine. At jeg aldri kunne bli den jeg ønsket å bli. Byttet psykolog til en som hadde troen på meg. En psykolog som var villig til å pushe meg i stedet for å holde meg tilbake. Det var det jeg trengte. Jeg måtte komme raskest mulig tilbake på bena. Ikke et sekund ekstra i behandling og ikke et liv som er en milimeter dårligere enn det jeg ønsket. Anonymkode: 6e0de...823 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #8 Skrevet 13. april 2022 Den beste psykologen er den som ikke er din «venn» eller den du blir «glad i» den beste psykologen er den som jobber, stiller krav og som setter mål. det er der en får framgang. Anonymkode: e06f6...ee1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #9 Skrevet 13. april 2022 Hadde mye stress i livet. Gikk ca 5 ganger for å få litt perspektiv/nye innspill. Funket fint det. Godt anvendte kroner. Anonymkode: efe0b...f4d 1
Supersusa Skrevet 13. april 2022 #10 Skrevet 13. april 2022 Gikk til samtaler hos psykolog i ca 2 år, var heldig med hun jeg fikk, det var god kjemi mellom oss fra første stund. Jeg synes samarbeidet var godt, hun stilte «riktige spørsmål» og ga meg verktøy jeg kunne bruke videre selv. Grunnen til at det fungerte så bra var at hun var varm og omsorgsfull, morsom, viste sine menneskelige sider. Jeg ble raskt trygg og rolig sammen med henne. Det ble en naturlig avslutning på samarbeidet, hun presset meg ikke til å bli ferdig før jeg selv var klar. Føler meg «ferdig behandlet» og mestrer de utfordringene jeg hadde på en god måte. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #11 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Den beste psykologen er den som ikke er din «venn» eller den du blir «glad i» den beste psykologen er den som jobber, stiller krav og som setter mål. det er der en får framgang. Anonymkode: e06f6...ee1 Det er min erfaring og. Jeg har hatt tre stykker som var veldig på å snakke om seg selv og sitt privatliv. Det var litt som å snakke med en venn, men jeg visste at det ikke var en venn. Nå har jeg en jeg ikke vet noe personlig om, men som likevel reagerer på ting med personlighet. Jeg føler ikke lenger at jeg snakker med en venn, men en profesjonell som tåler alt jeg sier og er interessert i at jeg skal få det bedre. Anonymkode: e335c...f31
Daria Skrevet 14. april 2022 #12 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå har jeg en jeg ikke vet noe personlig om, men som likevel reagerer på ting med personlighet. Jeg føler ikke lenger at jeg snakker med en venn, men en profesjonell som tåler alt jeg sier og er interessert i at jeg skal få det bedre. Det synes jeg var en veldig fin formulering, og dekkende for min erfaring også. Han forteller ingenting om seg selv, men er likevel et tilstedeværende menneske med synlig personlighet, samtidig som han er i den profesjonelle rollen som gjør at jeg kan snakke om alt uten å være redd for om han takler det eller for den saks skyld kjeder vettet av seg... Jeg ramlet nærmest inn i terapi for et halvt års tid siden og jobber til dels med ting jeg neppe ville oppsøkt psykolog for på eget initiativ. Jeg har blitt positivt overrasket over hvor nyttig og lærerikt og øyeåpnende jeg synes det er - og også, som en over var inne på, hvor vanskelig og krevende det kan være. Mye av grunnen til at jeg synes det funker er nok at jeg har en terapeut jeg nokså umiddelbart hadde tillit til og følte meg tatt på alvor av, og som har en måte å jobbe på som passer meg og ser både grensene, utfordringene og mulighetene mine. Dessuten har han humor, det er nesten det aller viktigste. Dette er min første erfaring med å gå til psykolog og jeg har lurt litt på hva som er viktigst for at det fungerer - fagkunnskap, erfaring, metodikk, personkjemi - men jeg tror nok personlighet er en del av det. Jeg er ikke overbevist om at jeg hadde hatt like godt utbytte, eller for den saks skyld endt opp med å holde på såpass lenge og omfattende, uansett hvilken psykolog jeg hadde havnet hos den første timen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå