Gå til innhold

Dokasser til flere katter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere det med kattedo, særlig dere som har flere katter? Hvor ofte bytter dere sand, og bytter dere alt? Eller fyller dere etter med ren sand? 

Jeg har overtatt 2 katter og bruker Everclean sand, og rengjør da doene en gang om dagen. Men regner med jeg etterhvert bør bytte all sanden?

Anonymkode: b7e7d...4b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Everclean er klumpesand, så du trenger ikke å bytte ut sanden, bare fylle på når det er lite igjen. 

Vi bruker klumpesand til våre og har aldri byttet ut all sanden, kun etterfylt. 

Gjest hellokitty
Skrevet

Med en katt renser jeg hver dag. Fyller på litt om det er lite etter 2-3 dager. Tømmer helt og vasker en gang i uken. Bruker også everClean

AnonymBruker
Skrevet
C-girl skrev (1 time siden):

Everclean er klumpesand, så du trenger ikke å bytte ut sanden, bare fylle på når det er lite igjen. 

Vi bruker klumpesand til våre og har aldri byttet ut all sanden, kun etterfylt. 

Vasker du aldri kassen? 😷

Anonymkode: 95137...d1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vasker du aldri kassen? 😷

Anonymkode: 95137...d1c

Har gjort det et par ganger, men med nok sand trenger man ikke å vaske den så ofte (bør være minimum 8cm dypt) . De gangene jeg har vasket den tømmer jeg sanden tilbake etter at dokassen er helt tørket. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 2 katter, de har hver sin do (de nekter å bruke felles og tisser da heller andre steder). 

Fjerner skitt daglig. Bytter all sand og vasker kassen 1 gang i uken. 

Anonymkode: c8f12...f83

AnonymBruker
Skrevet

Går gjennom og tar opp klumpene noen ganger om dagen, men de er en del ute så det er ikke alltid så mye der. Tømmer sand ved behov, vasker kassene og tar i ny sand. Det blir oftere på vinteren enn på sommeren, da er kassene knapt brukt. 

Anonymkode: 5cbf7...372

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...