Veggdyret Skrevet 13. april 2022 #21 Skrevet 13. april 2022 Min mann har fullstendig fobi mot blod, så ved hver fødsel har han sittet i en stol i et hjørne av rommet med nesa i mobilen. Hans jobb er å holde familien (på begge sider) oppdatert om fødselen, og å holde babyen når sykepleier ber ham om det. Jeg synes allikevel det er veldig mye støtte i å ha ham der, selv om han ikke tar på meg. Kanskje en sånn ordning kan fungere for mannen din også?
Anonym6789 Skrevet 13. april 2022 #22 Skrevet 13. april 2022 Syns det er så rart å si at han må skjerpe seg! Det er jo tydelig noe han er redd for. Man ber jo ikke kvinner med fødselsangst om å skjerpe seg. Sånne frykter må man ta på alvor. Jeg hadde latt han slippe om jeg var komfortabel med å føde aleine 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #23 Skrevet 13. april 2022 Anonym6789 skrev (2 minutter siden): Syns det er så rart å si at han må skjerpe seg! Det er jo tydelig noe han er redd for. Man ber jo ikke kvinner med fødselsangst om å skjerpe seg. Sånne frykter må man ta på alvor. Jeg hadde latt han slippe om jeg var komfortabel med å føde aleine Tror du ikke mange kvinner er redd for å føde? Jo, det gjør man i stor grad. Anonymkode: 96ee8...a5a 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #24 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du ikke mange kvinner er redd for å føde? Jo, det gjør man i stor grad. Anonymkode: 96ee8...a5a Å redde kvinner får hjelp til å takle det. Det burde jammen menn få også, men neida, mannfolk får bare beskjed om å ta seg sammen. Anonymkode: 4106d...f67
Anonym6789 Skrevet 13. april 2022 #25 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Å redde kvinner får hjelp til å takle det. Det burde jammen menn få også, men neida, mannfolk får bare beskjed om å ta seg sammen. Anonymkode: 4106d...f67 Var det jeg mente med kommentaren min ja. Menn burde også få hjelp. Jeg gruer meg til å føde igjen, og er ikke gravid enda engang. Ønsker jo å bli hørt og tatt på alvor selvom det mest sannsynlig går bra, så det syns menn fortjener det samme. Jeg hadde ikke taklet å bli med noen andre på en fødsel 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #26 Skrevet 13. april 2022 Sånn utenom å ha noen å prate med og som konstant kom med drikke under riene så føder man på mange måter «alene» når det virkelig står på. (Jordmødrene kommer også med mat og drikke så partner er egentlig bare en støttespiller). Du er så konsentrert på å føde at du ikke ser, hører eller enser partner.. tror jeg fint kunne født alene neste gang. Anonymkode: 83af3...87d
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #27 Skrevet 13. april 2022 Anonym6789 skrev (3 timer siden): Syns det er så rart å si at han må skjerpe seg! Det er jo tydelig noe han er redd for. Man ber jo ikke kvinner med fødselsangst om å skjerpe seg. Sånne frykter må man ta på alvor. Jeg hadde latt han slippe om jeg var komfortabel med å føde aleine Men kvinner med fødselsangst slipper jo ikke unna fødselen? Anonymkode: 41eff...ad8 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #28 Skrevet 13. april 2022 Jeg fødte tvillinger alene, for mannen fikk dessverre omgangssyke. Han pleier ofte å reagere med magetrøbbel når han er nervøs, så han bestemte seg for å ta inn på hotell og sjekke om det ble bedre utover dagen( jeg ble satt i gang på sykehuset). Da riene økte på og jordmor sa at det var på tide å flyttes over på føden, ringte jeg han. Da hadde han akkurat kastet opp og var ikke velkommen på sykehuset😜. Der og da brøt jeg sammen, for jeg husket hvor langdryg første fødsel hadde vært og at han var så god til å massere bort smertene🙈. Han lurte på om han skulle ringe sin mor, siden min satt barnevakt for eldstemann, noe jeg sa et rungende nei til😆. Denne fødselen var heldigvis av en helt annen sort ( unnagjort på 3 timer i motsetning til første som varte i 13 timer), og jeg vet ikke helt om det hadde vært plass til han der heller siden tvillingfødsler krever dobbelt opp av alle involverte. Hvis jeg skulle hatt flere barn, og alle fødsler hadde vært sånn som denne, hadde jeg faktisk ikke hatt meg meg mannen🙊. Deilig å bare tenke på meg selv og ikke være redd for at mannen skal fikle med ting eller spørre om pinlige ting som han strengt tatt burde vite hvis han bare hadde lest seg litt opp i forkant😜. Barselavdeling alene i koronatid derimot, er veeeeldig kjedelig😆. Anonymkode: 7da90...9fd
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #29 Skrevet 14. april 2022 Takk for så mange innspill og opplevelser! Helt enig med de som nevner at det burde vært mulig for partner også å søke hjelp ifbm fødselsangst - at partner har hetta hjelper jo ikke akkurat den fødende det heller, og er jo nettopp årsaken til at jeg vurderer å gjøre dette uten han. Godt å se at så mange har gode opplevelser med å føde uten partner! Synes fremdeles det er vanskelig å ta en beslutning, som flere nevner er det jo også godt å ha en støttespiller i møte med helsevesenet. Det blir nok en ny samtale med partner og jordmor nærmere termin, men tipper vi ender på en sånn halvveis midt i mellom løsning 🙈 ts Anonymkode: a5964...781
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå