AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #1 Skrevet 12. april 2022 Hei! Kan noen tipse meg om hva som er fordeler og ulemper med disse? Jeg har alltid drømt om å bli sosionom, men er redd de er iferd med å bli erstattet av vernepleiere o.l. Kan noen fortelle meg om hverdagen for en sosionom? Har barn selv og synes det er så gøy med alt fra lek til tegning, matlaging og stell. Vurderer derfor bhg, men hører så mye negativitet ift denne jobben? Har noen innspill? Jeg er mye flinkere med små barn enn feks skolebarn, derfor er ikke lærer noe jeg vurderer som et reellt alternativ. Anonymkode: 16019...195
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #2 Skrevet 12. april 2022 Hold deg unna barnehage. En med 5 års erfaring her Anonymkode: 8f037...fac 7 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #3 Skrevet 12. april 2022 Hvor tenker du at du har lyst til å jobbe som sosionom? Anonymkode: 3bcc2...611
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hold deg unna barnehage. En med 5 års erfaring her Anonymkode: 8f037...fac Hvorfor mener du dette? Har selv vurdert å gå fra sosionom til barnehage så litt erfaringer er alltid fint😅 Anonymkode: 3bcc2...611
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #5 Skrevet 12. april 2022 I barnehagen er det så mye sykefravær...lønnen er liten for arbeidet. Har selv jobbet i barnehage fra 2012. Du blir sliten, alltid for lite folk på jobb, mye sykdommer. Er du heldig kommer du i en bra barnehagen. Dessverre slutter flere og flere Anonymkode: 4ae7d...623 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #6 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hold deg unna barnehage. En med 5 års erfaring her Anonymkode: 8f037...fac Jeg vet ikke med sosionom, men barnehagelærer gir gode muligheter for videreutdanning. Hvis man er lei av å jobbe i barnehage finnes det muligheter. Anonymkode: fc557...621
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #7 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hold deg unna barnehage. En med 5 års erfaring her Anonymkode: 8f037...fac AnonymBruker skrev (1 time siden): I barnehagen er det så mye sykefravær...lønnen er liten for arbeidet. Har selv jobbet i barnehage fra 2012. Du blir sliten, alltid for lite folk på jobb, mye sykdommer. Er du heldig kommer du i en bra barnehagen. Dessverre slutter flere og flere Anonymkode: 4ae7d...623 Ts her, takk for ærlig respons. Dette ser jeg er gjenganger på forum, men alle jeg prater med som jobber i bhg elsker det. Skjønner ikke 😅🙈 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor tenker du at du har lyst til å jobbe som sosionom? Anonymkode: 3bcc2...611 Kan tenke meg å jobbe både som miljøterapeut på bolig for unge og voksne, i skole, bhg, nav... Er åpen for mye forskjellig 😊 Anonymkode: 16019...195
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #8 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg vet ikke med sosionom, men barnehagelærer gir gode muligheter for videreutdanning. Hvis man er lei av å jobbe i barnehage finnes det muligheter. Anonymkode: fc557...621 Nå sitter jeg spent her og venter på at du ramser opp alle de gode mulighetene for videreutdanning av barnehagelærere. Anonymkode: 06f63...5b9 11 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #9 Skrevet 12. april 2022 Ta gjerne en titt på stillingsannonser (med tanke på ulike jobber), og skriv en liste med fordeler og ulemper for deg ved å velge en av de utdanningene Og hvor ser du for deg å jobbe om 5-10 år? Anonymkode: 1b678...22e
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #10 Skrevet 12. april 2022 Det kan også være lurt å ta en titt på videreutdanninger og mastere man kan ta innenfor disse studieretningene, dersom det er aktuelt Anonymkode: 1b678...22e
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #11 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor mener du dette? Har selv vurdert å gå fra sosionom til barnehage så litt erfaringer er alltid fint😅 Anonymkode: 3bcc2...611 Elendig jobb forhold, støy, utakknemlig forelder, LAANGE dager, du er mor, far, vaskedame, vaktmester, sykepleier, alt i et med søppel lønn. Ikke verdt det. Anonymkode: 8f037...fac 6 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #12 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg vet ikke med sosionom, men barnehagelærer gir gode muligheter for videreutdanning. Hvis man er lei av å jobbe i barnehage finnes det muligheter. Anonymkode: fc557...621 Nja, syns ikke vi har så mange muligheter jeg. Ville holdt meg langt unna barnehagelærer yrket. Det er ekstremt slitsomt. Konstant for lite folk, bare stress. Anonymkode: 84f24...848 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #13 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nå sitter jeg spent her og venter på at du ramser opp alle de gode mulighetene for videreutdanning av barnehagelærere. Anonymkode: 06f63...5b9 Ja, hvilke muligheter mener du vi har. Vi som vil vekk fra barnehagen? Anonymkode: 84f24...848 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #14 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå sitter jeg spent her og venter på at du ramser opp alle de gode mulighetene for videreutdanning av barnehagelærere. Anonymkode: 06f63...5b9 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, hvilke muligheter mener du vi har. Vi som vil vekk fra barnehagen? Anonymkode: 84f24...848 Det som AB sier stemmer. Finnes en hel del videreutdanninger som barnehagelærere er kvalifisert til. Har selv sittet å gjort research på flere høgskoler og universiteter. Er pedagog selv. Å gjøre research burde man fint kunne forvente av en voksen person, uten at en annen skal finne fram dette for dere. Jeg kjenner barnehagelærere med videreutdanning innen f.eks sosialt arbeid, ledelse, rådgiving, læring, folkehelse, funksjonshemming, psykososialt arbeid, språk og kommunikasjon, psykisk helsearbeid, eldres helse, teknologi. De jeg nevnte opp er bare fåtall av tverrfaglige videreutdanninger som barnehagelærere kvalifiserer til. Både på lavere nivå og masternivå. Er ikke det nok muligheter? Så å si at man ikke har muligheter som barnehagelærer, er som å bæsje seg selv på leggen. Men selvsagt må man gidde å gjøre research. Hjelper ikke å sitte på en stol, å klage over hvor fælt det er - og at man ikke kommer seg ut av barnehagen. Anonymkode: 4c56e...987 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #15 Skrevet 12. april 2022 Barnehagelærer er faktisk ikke så lav lønn. Lærer med 5 års utdannelse her. Oppdaget i fjor sommer at venninnen min som er pedagogisk leder tjener omtrent likt med meg. Ok, 20 000 lavere da. Men også 2 år kortere utdannelse. Har alltid hatt sympati med barnehagelærere, siden mange sier at de tjener så dårlig. Nå har jeg sympati for at sykefraværet er høyt, men det er det jammen andre steder også. Anonymkode: 6629e...8c2 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #16 Skrevet 13. april 2022 Det er virkelig en jobb man til slutt blir syk av, konstant stress, bøy, løft, høye lyder, vekselsvis ute/inne& urimelige krav ( man gir virkelig alt 110% ) men det er ikke alltid nok likevel, i tillegg så er det alltid misfornøyde foreldre uansett hvor flinke personalet er. Belastningskader kommer før eller siden, slik er det. Anonymkode: 3b654...bd7 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #17 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ts her, takk for ærlig respons. Dette ser jeg er gjenganger på forum, men alle jeg prater med som jobber i bhg elsker det. Skjønner ikke 😅🙈 Kan tenke meg å jobbe både som miljøterapeut på bolig for unge og voksne, i skole, bhg, nav... Er åpen for mye forskjellig 😊 Anonymkode: 16019...195 Hvorfor vurderer du ikke vernepleierutdannelse? Da kan du lett skifte mellom å jobbe i barnehage, som miljøterapeut og mange andre yrker. Anonymkode: d16ac...a8d 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #18 Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Barnehagelærer er faktisk ikke så lav lønn. Lærer med 5 års utdannelse her. Oppdaget i fjor sommer at venninnen min som er pedagogisk leder tjener omtrent likt med meg. Ok, 20 000 lavere da. Men også 2 år kortere utdannelse. Har alltid hatt sympati med barnehagelærere, siden mange sier at de tjener så dårlig. Nå har jeg sympati for at sykefraværet er høyt, men det er det jammen andre steder også. Anonymkode: 6629e...8c2 Hun har sikkert jobbet 2 år lengre enn deg også da Anonymkode: e621d...d12
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #19 Skrevet 13. april 2022 Men er ikke sosionom ofte en turnusjobb? Med helger osv Barnehage er jo kun dagtid Anonymkode: 16019...195 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #20 Skrevet 13. april 2022 Jeg elsker jobben min som førskolelærer, og det er et flott yrke når man er ung og sprek. MEN det er ikke et yrke å bli gammel i, derfor bør man tenke seg godt om før man velger den retningen. Du er ikke 25 år hele livet, og du skal stå i jobben i mange, mange år. Jeg er 50+ nå, og kjenner at det synger på siste verset. I mine øyne er det også idiotisk å forslå barnehagelærerstudiet med tanke på at man kan jo bare videreutdanne seg. Hvorfor ikke velge noe hvor man er ferdig utdannet og kvalifisert uten videreutdanning i utgangspunktet? Anonymkode: 6f730...ad4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå