Gå til innhold

Lammeskinn ekte eller kunstig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å kjøpe lammeskinn til å ha ute på noen hagebenker i tre. Men må ha flere, så jeg ser litt på priser. Ekte er jo såklart det aller beste, men hvordan er det egentlig med dem som er kunstig skinn? Feks dem fra rusta eller kid. Blir det fort slitt? 

Anonymkode: e385a...387

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fra kid er vel ikke kunstige? De jeg finner på nettsiden står merket som 100 % lammeskinn fra New Zealand.

Anonymkode: 63adb...c4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De fra kid er vel ikke kunstige? De jeg finner på nettsiden står merket som 100 % lammeskinn fra New Zealand.

Anonymkode: 63adb...c4a

Jeg skrev visst feil ser jeg nå. Mente jysk 😂😂

Skrevet

299,- for et ekte skinn på Kid og 150,- for imitert skinn på Jysk. Ikke dyrt noen av dem. Jeg ville helt klart kjøpte ekte skinn og heller kjøpt i flere omganger hvis jeg ikke hadde råd til alle på en gang.

Hvor mange trenger du?

AnonymBruker
Skrevet
Anonym Bruker0 skrev (2 timer siden):

299,- for et ekte skinn på Kid og 150,- for imitert skinn på Jysk. Ikke dyrt noen av dem. Jeg ville helt klart kjøpte ekte skinn og heller kjøpt i flere omganger hvis jeg ikke hadde råd til alle på en gang.

Hvor mange trenger du?

Vet ikke helt hvor mange da vi ikke har mottatt hagebenkene enda. Får dem snart. Det er en gruppe med to lengre benker og to små benker. Så ikke sikkert vi trenger så mange som jeg først tenkte. Kanskje det holder med bare et par som er litt stor og kanskje et par med mindre lammeskinn eller sitteunderlag til de to små benkene. 

AnonymBruker
Skrevet

De som ikke er ekte er jo kun til dekorasjon, det er ingen varme i de. Hvis du skal ha de ute, så regner jeg med at en del av grunnen til at du ønsker de er varmen. Det er ikke så stor prisforskjell. Jeg ville gått for ekte. 

Anonymkode: 1daea...34a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars lam.

Anonymkode: d3bfa...a52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stakkars lam.

Lammet er dødt før det flås.

Anonymkode: 0ef8f...434

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stakkars lam.

Bedre at hele dyret brukes til noe fornuftig? Eller er du tilhenger av enda mer mikroplast?

Anonymkode: b3807...9fc

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stakkars lam.

Hvorfor det? Lammet har ikke lidd og er allerede slaktet for kjøtt. Da er det vel ikke noe galt i at skinnet også blir brukt. 
Grusomt når dyr lider og blir slaktet kun for pelsens del, men det gjelder ikke dyr som sau og lam. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De som ikke er ekte er jo kun til dekorasjon, det er ingen varme i de. Hvis du skal ha de ute, så regner jeg med at en del av grunnen til at du ønsker de er varmen. Det er ikke så stor prisforskjell. Jeg ville gått for ekte. 

Anonymkode: 1daea...34a

Du har nok rett i det. Trenger dem til dels for varme og til dels for å kunne sitte på noe litt mykere.
Jeg kjøpte et par uekte i sted da jeg var like ved jysk. Så får jeg prøve dem litt. Kjøper vi nye ekte, så har vi både hund og katt som sikkert vil like å ligge på disse fuskepelsene.😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...