AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #1 Skrevet 11. april 2022 Samboeren min og hans eks har ett barn sammen. Når barnet har bursdag må enten samboeren min til eksen og vekke barnet (som forøvrig er 14 nå) med sang og kake. Om barnet er hos oss, kommer mor hit og de har denne «stunden» sammen. Det er en selvfølge at ikke jeg er med på dette, selv når barnet er her. i samboeren min sine øyne er dette helt nødvendig for at barnet skal få en fin bursdag. Jeg synes at han kunne sagt til barnet og eksen at siden han er i et nytt forhold (vi har også et barn sammen), hadde det vært naturlig å slutte med denne tradisjonen, og heller inkludere hele storfamilien i en feiring. Er jeg urimelig? Hjerteløs? Har et godt forhold til barnet om det har noe å si. Anonymkode: 5a3c1...e41
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #2 Skrevet 11. april 2022 Absolutt! Du har rett, dette er merkelig at ikke du og halvsøsken får være med på dette! Anonymkode: dfc78...dbd 8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 Syns det høres ut som en koselig tradisjon som barnet sikkert har satt pris på. Det som er merkelig og rart er at du ikke er med på markeringen de gangene barnet er hos dere. Det virker veldig unaturlig. Hva er begrunnelsen? Anonymkode: 84ef7...fa4 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #4 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns det høres ut som en koselig tradisjon som barnet sikkert har satt pris på. Det som er merkelig og rart er at du ikke er med på markeringen de gangene barnet er hos dere. Det virker veldig unaturlig. Hva er begrunnelsen? Anonymkode: 84ef7...fa4 Begrunnelsen er at det er viktig at det er bare dem på denne markeringen. Anonymkode: 5a3c1...e41
Silva Pluvialis Skrevet 11. april 2022 #5 Skrevet 11. april 2022 Koselig tradisjon, men det virker merkelig at du ikke får være med på tradisjonen når barnet er hos dere. Det blir jo veldig unaturlig å skulle ekskludere en i husstanden i en slik minifeiring? 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #6 Skrevet 11. april 2022 Det høres bare rart ut spør du meg. Mer naturlig å bli vekket av pappa hos pappa og av mamma hos mamma. Merkelig at foreldrene skal fly sånn på morgenen. Mer naturlig med feiring sammen (alle) senere på dagen. At du og halvsøsken blir ekskludert hjemme hos dere selv er helt ute. Anonymkode: bb43d...3b0 4
Ulrikke Skrevet 12. april 2022 #7 Skrevet 12. april 2022 Stemor til tre og har vært det i 20 år. Vi har alltid feiret barnet sammen med familie, stort sett hos mor da fars familie bor et stykke unna. Men om morgenen har de blitt vekket og feiret av dem som er i huset! Er ganske tolerant, men hadde synes det var veldig rart og sitte på en stol og vente sammen med fellesbarnet mens mannen og barnas mor vekket det med bursdagssang! Hun hadde selvfølgelig vært velkommen hvis hun ønsket det, men å utestenge meg og søsken hadde min mann aldri gått med på, heldigvis. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #8 Skrevet 12. april 2022 Høres helt crazy ut, nei det er ikke normalt. Svært dårlig gjort å ekskludere deg og barnet. Anonymkode: 62549...ca3 1
Mt3 Skrevet 12. april 2022 #9 Skrevet 12. april 2022 Koselig tradisjon så lenge barna er små men 14år ? Synes barnet virkelig det er koselig da, eller mer kreapy. Merkelig at du og halvsøsken ikke får være med på feiringen når det er hjemme hos dere i hvertfall. Høres mer ut som ett sykelig desperat forsøk på å overskygge det faktum at foreldrene er skilt, enn at de gjør det for at det skal være hyggelig for (barnet) ungdommen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #10 Skrevet 12. april 2022 Jeg synes dette høres koselig ut! All kred til mor og får som kan sammarbeide fint for barnet sitt. Barnet får gode minner av dette, vil jeg tro. Jeg hadde bare oversett det, og vært glad for at de har ett såpass godt forhold. Anonymkode: 12327...ce8 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #11 Skrevet 12. april 2022 Curlingforeldre… Anonymkode: 804d0...95a
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #12 Skrevet 12. april 2022 Tenker at du bør i det minste formidle til barnet at det ikke er du som nekter å være med. 14- åringen må vel også ha gjort seg noen tanker om hvorfor ikke du og lillesøster er med på morgenen… Anonymkode: dfc78...dbd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå