Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #1 Skrevet 3. november 2005 Hva er egentlig turnips for en grønnsak? Alf Prøysen nevner det i en sang, og amerikanere vet hva det er. Det gjør ikke jeg. Kan det være et annet navn for kålrot?
Brunhilde Skrevet 3. november 2005 #2 Skrevet 3. november 2005 Det er ikke det samme som kålrot, det er jeg helt sikker på. Jeg innbiller meg at det ligner mer på neper? Vet at det ble dyrket til dyrefor.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #3 Skrevet 3. november 2005 Jeg har en følelse av det jeg også. Kom over en amerikansk middagsoppskrift der turnips var med. Når det gjelder neper kjenner jeg bare mainepe, men er ikke så sikker på om den er sorten som ble brukt til dyrefor i gamle dager. Takk for interesse, Brunhilde!
Gjest Catwoman Skrevet 3. november 2005 #4 Skrevet 3. november 2005 Er ganske sikker på at turnips er det samme som neper
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2005 #6 Skrevet 4. november 2005 og coleslaw er kålrabistappe...? hm...
Brunhilde Skrevet 4. november 2005 #7 Skrevet 4. november 2005 og coleslaw er kålrabistappe...? hm... ← Neida, det er det ikke! Det er en salat av strimlet kål med en slags dressing. Har ikke noe med kålrabistappe å gjøre i det hele tatt!
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2005 #8 Skrevet 4. november 2005 Neida, det er det ikke! Det er en salat av strimlet kål med en slags dressing. Har ikke noe med kålrabistappe å gjøre i det hele tatt! ← hehe, takk for svar. Jeg tok visst veldig feil da!! :grine2: Jeg var på TGI Fridays med noen venner for en stund siden hvor det stod coleslaw ¨på mange av menyene og flere av dem mente at det var kålrabistappe. Vi syntes det hørtes litt rart ut med det tilbehøret til en hamburger!
Brunhilde Skrevet 5. november 2005 #9 Skrevet 5. november 2005 Her finner du forresten en oppskrift, det er nok mange flere varianter ute og går... Det er ganske godt, i små mengder vel og merke...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå