AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #1 Skrevet 11. april 2022 Jeg bruker fast medisiner med varseltrekant (opiater lav dose), og har gjort det i mange år. Den siste tiden er det blitt fokus på spyttester hvis man blir stoppet i kontroll. Hva skjer hvis jeg blir stoppet? Må jeg til enhver tid ha bekreftelse fra legen med meg i bilen? jeg vil nødig bli stoppet og få kjøreforbud med halve fotballaget til 6-åringen i bilen😳 Anonymkode: b3c5a...e32
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #2 Skrevet 11. april 2022 Er det for ADHD? Jeg veit i hvert fall at ADHD medisinene ikke vises på de testene en gang fordi dosene er ikke så store. Man trenger ikke noen bevis for å ta dem, så lenge man tar de lovlig (har resept) så skal det være helt greit. Anonymkode: 44c14...296
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg bruker fast medisiner med varseltrekant (opiater lav dose), og har gjort det i mange år. Den siste tiden er det blitt fokus på spyttester hvis man blir stoppet i kontroll. Hva skjer hvis jeg blir stoppet? Må jeg til enhver tid ha bekreftelse fra legen med meg i bilen? jeg vil nødig bli stoppet og få kjøreforbud med halve fotballaget til 6-åringen i bilen😳 Anonymkode: b3c5a...e32 Hvor store doser snakker vi? Anonymkode: 72a7f...60e
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 Nidarosdommeren skrev (8 timer siden): Dette snakker du med legen om. Det er grenser på hvor mye medisin man kan ta og kjøre bil. Ts her. Jeg er selvfølgelig langt innenfor grensene om lovlighet. Men ønsker ikke ubehaget ved å bli stoppet og stilt spørsmål uten å vite hva jeg skal svare. Anonymkode: b3c5a...e32
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #5 Skrevet 12. april 2022 Du kjører IKKE når du har tatt medisiner med trekant på. Anonymkode: aa442...d6f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #6 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kjører IKKE når du har tatt medisiner med trekant på. Anonymkode: aa442...d6f Feil https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/forerkort-og-sykdom/forerkort-medisintabell/ https://www.helsenorge.no/medisiner/bilkjoring-og-legemidler/#regler-for-reseptpliktige-legemidler «Noen legemidler med varseltrekant kan brukes ved bilkjøring når de bruker nøyaktig slik myndighetene har bestemt» Anonymkode: 088a3...2f0 4
Mezzosoprena Skrevet 12. april 2022 #7 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg bruker fast medisiner med varseltrekant (opiater lav dose), og har gjort det i mange år. Den siste tiden er det blitt fokus på spyttester hvis man blir stoppet i kontroll. Hva skjer hvis jeg blir stoppet? Må jeg til enhver tid ha bekreftelse fra legen med meg i bilen? jeg vil nødig bli stoppet og få kjøreforbud med halve fotballaget til 6-åringen i bilen😳 Anonymkode: b3c5a...e32 Dette skal du være veldig obs i forhold til. Listen over medisiner med trekant som man IKKE kan kombinere med bilkjøring endrer seg stadig. Jeg gikk i mange år på en medisin med trekant, bortsett fra at jeg skulle være oppmerksom på reaksjoner i starten av behandlingen, var det ingen restriksjoner i forbindelse med bilkjøring. Etter nyttår i fjor, havnet denne på listen over medisiner som gjør at man ikke kan kjøre bil når man går på dem. Så du er nødt til å sjekke selv, og snakke med legen din i forbindelse med dette!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #8 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Feil https://nhi.no/rettigheter-og-helsetjeneste/pasientrettigheter/forerkort-og-sykdom/forerkort-medisintabell/ https://www.helsenorge.no/medisiner/bilkjoring-og-legemidler/#regler-for-reseptpliktige-legemidler «Noen legemidler med varseltrekant kan brukes ved bilkjøring når de bruker nøyaktig slik myndighetene har bestemt» Anonymkode: 088a3...2f0 Allikevel er det best å ikke kjøre. Anonymkode: aa442...d6f
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #9 Skrevet 12. april 2022 Synes ikke du skal kjøre rundt med andre sine barn i bil når du bruker så sterke medisiner, det er ikke greit. Anonymkode: ed122...42b 1
Humle Brumle Skrevet 12. april 2022 #10 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes ikke du skal kjøre rundt med andre sine barn i bil når du bruker så sterke medisiner, det er ikke greit. Anonymkode: ed122...42b Til og med melatonin har varseltrekant på seg. Du aner ikke hvilke medisiner dette er. Det kan godt hende ts kan kjøre.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #11 Skrevet 12. april 2022 Humle Brumle skrev (25 minutter siden): Til og med melatonin har varseltrekant på seg. Du aner ikke hvilke medisiner dette er. Det kan godt hende ts kan kjøre. Det er opiater, samme som narkomane går å knasker på så å ta kjøre rundt med andre sine barn er ikke greit. Opiater blir ikke mindre opiater bare fordi man har gått på de i flere år. Hadde du synes det var greit at barnet ditt ble kjørt rundt av en hasjrøykende far, helt greit det for han har bare røykt en halv joint hver dag de siste årene, lavdose... Anonymkode: ed122...42b 1 1
Humle Brumle Skrevet 12. april 2022 #12 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er opiater, samme som narkomane går å knasker på så å ta kjøre rundt med andre sine barn er ikke greit. Opiater blir ikke mindre opiater bare fordi man har gått på de i flere år. Hadde du synes det var greit at barnet ditt ble kjørt rundt av en hasjrøykende far, helt greit det for han har bare røykt en halv joint hver dag de siste årene, lavdose... Anonymkode: ed122...42b Hvor står det at det er opiater ts tar?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #13 Skrevet 12. april 2022 Humle Brumle skrev (Akkurat nå): Hvor står det at det er opiater ts tar? I første linje av hovedinnlegget Anonymkode: 7a62b...be5
Mezzosoprena Skrevet 12. april 2022 #14 Skrevet 12. april 2022 Humle Brumle skrev (1 minutt siden): Hvor står det at det er opiater ts tar? Øh, i hovedinnlegget....
Humle Brumle Skrevet 12. april 2022 #15 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I første linje av hovedinnlegget Anonymkode: 7a62b...be5 Ja nå så jeg det.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #16 Skrevet 12. april 2022 Du kan fint kjøre bil når du går på medisiner med trekant på. Hvis du tar reseptpliktig fast hver dag pluss at du ikke tar annet sånn dann og vann eller fjerner noe så er det ikke noe problem. Jeg har selv mistet førerkort pga av medisiner men det var kl II for tungt kjøretøy(CE). Det var fordi jeg tok sovemedisiner(vallergan) i tillegg til smerteplaster, så de har blitt mye strengere. Søkte om disp for å få beholde for lett lastebil C1, men nei fikk ikke lov til det heller. Har gått på de samme medisiner i mange år, også kjørt semi-trailer, men etter nye lover kom, så var det slutt. Anonymkode: 04fab...a88
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #17 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Allikevel er det best å ikke kjøre. Anonymkode: aa442...d6f Men å si at man IKKE gjør det er feil. Anonymkode: 088a3...2f0
Matas Skrevet 12. april 2022 #18 Skrevet 12. april 2022 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Tråden er også ryddet for avsporing. Med vennlig hilsen, Matas, moderator.
Fremhevede innlegg