Gå til innhold

Pannekake-spørsmål


Gjest Varg-Menja

Anbefalte innlegg

Gjest Varg-Menja

Hvor mange egg bør man beregne til pannekakerøre for to voksne personer, når det skal være hele middagen? (Med litt tilbehør, som bacon og syltetøy.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Vi er to voksne som spiser en del, og jeg bruker 1 egg per person, altså 2 egg (sant det med mer smak hvis du har flere egg, men det er ikke nødvendig med mer enn 2 egg, og man må jo tenke litt helse også...). Og så har jeg i ca 5-7 dl melk, og mel til røren er passe tykk. Serveres med syltetøy og bacon (ca 150 g).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere egg, jo sunnere middag!

Jeg bruker 3 egg når jeg lager pannekaker til 15 åringen for at det skal bli en mer fullverdig middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(sant det med mer smak hvis du har flere egg, men det er ikke nødvendig med mer enn 2 egg, og man må jo tenke litt helse også...).

Jeg vil si at eggene er det minste problemet mht helse og sunnhet når man har pannekaker til middag. Egg er sunt, og en ypperlig proteinkilde. I motsetning til det vi fikk høre i årevis, fører ikke egg til høyt kolesterol hos mennesker - se feks her.

Da er det nok verre med det mettede fettet i baconen og melken, og ikke minst sukkeret i syltetøyet... Hvitt hvetemel er vel heller ikke det sunneste valget.

Men pannekaker er vel en middag man lager fordi det er godt :) , ikke fordi det er spesielt sunt.

Endret av piaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...