Gå til innhold

Svar på røntgen.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor får man svar. Tok røntgen hos aleris for 2 uker siden.

Anonymkode: d1913...a11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sender svaret til legen

• Liker 1
Skrevet

Svaret blir sendt til legen som henviste deg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Caevel skrev (7 minutter siden):

Svaret blir sendt til legen som henviste deg.

Fastlegen henviste meg til øre nese hals legen på aleris og den legen henviste til røntgen på aleris. Kommer svaret til fastlegen da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fastlegen henviste meg til øre nese hals legen på aleris og den legen henviste til røntgen på aleris. Kommer svaret til fastlegen da? 

Da kommer svaret til ØNH-legen. Du kan be om at det sendes et kopisvar til fastlegen din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Caevel skrev (4 minutter siden):

Da kommer svaret til ØNH-legen. Du kan be om at det sendes et kopisvar til fastlegen din.

Takk. Ringe de meg med svaret? Eller må jeg kontakte de? 

AnonymBruker
Skrevet

Ring dem i morra og be dem sende kopi

Anonymkode: 9a7df...4c7

AnonymBruker
Skrevet

Nå de har tatt røntgen (eller CT/MR), så legges det på en beskrivelsesliste i datasystemet dems. Tar ofte lang tid før det blir sett på av lege. 2 uker - kan hende det ikke er røntgenlege som har sett på bildene ennå. Har opplevd det dobbelte i tid før Aleris sendte ut svar. 

Anonymkode: 0014c...e11

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Nå de har tatt røntgen (eller CT/MR), så legges det på en beskrivelsesliste i datasystemet dems. Tar ofte lang tid før det blir sett på av lege. 2 uker - kan hende det ikke er røntgenlege som har sett på bildene ennå. Har opplevd det dobbelte i tid før Aleris sendte ut svar. 

Anonymkode: 0014c...e11

Ikke svar på noe du ikke har peiling på. Radiologene beskriver og dobbeltsignerer fortløpende. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke svar på noe du ikke har peiling på. Radiologene beskriver og dobbeltsignerer fortløpende. 

Joda, de beskriver og dobbeltsignerer fortløpende, men det tar tid. Feks en CT-undersøkelse har mange hundre bilder som skal ses igjennom, kanskje må de sammenligne med tidligere bilder, kanskje må de konferere med en kollega osv. Da blir det fort ventetid og det kan ta et par uker før svaret er klart.

Anonymkode: d033a...332

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...