AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #21 Del Skrevet 11. april 2022 Jeg syns Dean Koontz var skummel da jeg var yngre. Har ikke lest noe av han de senere årene, så det kan være at jeg ikke blir så redd nå, men fantasien min fikk kjørt seg i 20-åra 😊 Anonymkode: a5b5a...b3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 11. april 2022 #22 Del Skrevet 11. april 2022 MissIndependent45 skrev (5 timer siden): John Ajvide Lindqvist - La den rette komme inn. Jeg har bare sett filmen, men som regel er jo boka bedre. John Ajvide Lindqvist er en skrekkunstner av rang! Har lest alt - og ja, filmene var rett og slett kolossale nedturer! La den rette komme inn har definitivt høy gåsehud faktor, men Håndtering av de udøde er min favoritt, lest den 3 ganger, blir aldri lei! Menneskehavn og Bevegelsen er forøvrig også glitrende eksemplarer skrekklitteratur! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #23 Del Skrevet 11. april 2022 Yrsa Sigurðardóttir med "Jeg vet hvem du er". Menneskehavn som er nevnt over var også skummel. Anonymkode: b7520...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 11. april 2022 #24 Del Skrevet 11. april 2022 Husker jeg leste en bok som het "En engel i mitt hus" av Hillary Waugh da jeg var rundt 14 år. Den boka står fortsatt for meg som noe av det skumleste jeg har lest, men jeg vet ikke hvor godt den holder mål i dag. Skal sies at jeg også leste Pet Sematary av Stephen King på samme tid og syntes den også var veldig skummel, men ikke like skummel som "En engel..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 11. april 2022 #25 Del Skrevet 11. april 2022 Santa psyco av Johan Theorin. ikke bø! Skummel, men ekstremt nervepirrende, og god! Og Keplers Sandmannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissIndependent45 Skrevet 12. april 2022 #26 Del Skrevet 12. april 2022 Anononyma skrev (2 timer siden): John Ajvide Lindqvist er en skrekkunstner av rang! Har lest alt - og ja, filmene var rett og slett kolossale nedturer! La den rette komme inn har definitivt høy gåsehud faktor, men Håndtering av de udøde er min favoritt, lest den 3 ganger, blir aldri lei! Menneskehavn og Bevegelsen er forøvrig også glitrende eksemplarer skrekklitteratur! Takk for tipset! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #27 Del Skrevet 12. april 2022 Ten Little Indians/And Then There Were None, Agatha Christie. Husker jeg leste den for noen år siden, og måtte trekke beina oppunder meg mens jeg satt i sofaen. Anonymkode: 7ef3c...ef3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #28 Del Skrevet 12. april 2022 Tordivelen flyr i skumringen. Anonymkode: 3a732...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #29 Del Skrevet 13. april 2022 Da terroren rammet Norge - 189 minutter som rystet verden. Rett og slett.. Anonymkode: 85723...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 13. april 2022 #30 Del Skrevet 13. april 2022 Jeg leser egentlig ikke så mange skumle bøker, men husker at De dødes tjern av André Bjerke satt i ganske lenge. Det er en guffen bok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. april 2022 #31 Del Skrevet 13. april 2022 Darlah av Johan Harstad er vel den som har skremt meg mest i voksen alder. Og selvbiografien til Margaret Thatcher... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #32 Del Skrevet 18. april 2022 1984. Den er så ubehagelig god at det skremte vannet av meg. Slutten gir deg mareritt. Anonymkode: 65eae...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #33 Del Skrevet 18. april 2022 Dark Matter av Michelle Paver. En av de verste, beste bøkene jeg har lest. Anonymkode: df9b8...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 18. april 2022 #34 Del Skrevet 18. april 2022 Athena79 skrev (På 11.4.2022 den 19.15): Skrekkens hus Denne historien er også i bokform fortalt av en av døtrene. Barna i dødens hus. Leste den som ung, er helt utrolig at dette foregikk i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostface Skrevet 18. april 2022 #35 Del Skrevet 18. april 2022 Pikaboo skrev (På 11.4.2022 den 18.34): Jeg husker en gang på barneskolen da jeg leste en bok som her Grøsserne. Var traumatisert flere år etterpå. Det er ikke en bok, men en bokserie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostface Skrevet 18. april 2022 #36 Del Skrevet 18. april 2022 Jeg leser en god del skrekk i voksen alder. Det er noen gode historier, men ikke noe som skremmer. Før i tiden var jeg husredd og mørkredd, men det fins ikke et snev av nå lenger, men jeg savner å bli skremt. Det er gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gretchenlowell Skrevet 18. april 2022 #37 Del Skrevet 18. april 2022 smurfebuss skrev (På 11.4.2022 den 23.46): Stalker av Lars Kepler ga meg noen uhyggelige timer. Støtter denne! Men jeg syns også Sandmannen var ekstremt ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #38 Del Skrevet 18. april 2022 Anononyma skrev (På 12.4.2022 den 0.24): John Ajvide Lindqvist er en skrekkunstner av rang! Har lest alt - og ja, filmene var rett og slett kolossale nedturer! La den rette komme inn har definitivt høy gåsehud faktor, men Håndtering av de udøde er min favoritt, lest den 3 ganger, blir aldri lei! Menneskehavn og Bevegelsen er forøvrig også glitrende eksemplarer skrekklitteratur! Jeg har også lest "Håndtering av udøde" tre ganger Leser egentlig sjelden bøker flere ganger. Anonymkode: ee12d...af6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 21. april 2022 #39 Del Skrevet 21. april 2022 Jeg er ikke spesielt glad i ting som bare er skumle. Suspense derimot er greit. Har du lest Robert E. Howards novelle "Pigeons from Hell"? Stephen King sier den er "en amerikansk klassiker" i horror sjangeren. Han vet ihvertfall mer om dette enn meg. https://gutenberg.net.au/ebooks06/0600721h.html 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lycra Skrevet 21. april 2022 #40 Del Skrevet 21. april 2022 Fikk av en eller annen grunn lov til å låne Stephen Kings "Misery" på biblioteket slik i 11-årsalderen, skjønner ikke at det ikke ringte noen bjeller hos den bibliotekaren 😅 Uansett, det er i hvertfall den ekleste og skumleste boka jeg til dags dato har lest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå