AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #1 Del Skrevet 11. april 2022 Noen som har erfaring med Lyrica? Jeg syns det hjelper mot angst. Og smerter. Hører noen hater den medisinen. Hvorfor? Anonymkode: 1a04c...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marye Skrevet 11. april 2022 #2 Del Skrevet 11. april 2022 Liker den fordi den som regel tar smerten:restless legs men blir ganske dopa av den.: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #3 Del Skrevet 11. april 2022 Jeg merker noe i starten når jeg begynner på den. Ellers går det fint. Men kanskje litt trøtt. Uansett bedre enn å bare gå rundt og være redd. Anonymkode: 1a04c...7d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #4 Del Skrevet 11. april 2022 Medikamenter er aldri en løsning for det mentale, man blir avhengig - flat og ødelagt til slutt. Anonymkode: 2c077...1d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #5 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Medikamenter er aldri en løsning for det mentale, man blir avhengig - flat og ødelagt til slutt. Anonymkode: 2c077...1d2 Ja altså, en utsetter bare problemet til en slutter på pillene. Anonymkode: b8e09...d72 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #6 Del Skrevet 11. april 2022 ikke noe erfaring, men absolutt en medisin man kun bør ta som siste utvei, Neurontin har vel tatt over mye av behandlingsområdet siden den er mye tryggere og ikke vanedannende. Anonymkode: 80d94...7bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #7 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja altså, en utsetter bare problemet til en slutter på pillene. Anonymkode: b8e09...d72 Ja, angst løser man ikke med en pilleboks. Kastet bort 5år av livet mitt på pillebokser, helt til jeg møtte en som fikk meg av dritten. Stilte krav til meg, ga meg behandling; ikke klapp på hodet og stakkars deg. Her har du en ny pilleboks....sånn var det for meg. Så kom jeg i gang med styrketrening, som igjen presser psyke og kropp. Fikk flere anfall underveis, men en dag slapp alt taket. I dag løfter jeg tunge vekter 3 ganger i uken, spiser skikkelig kosthold Nå har jeg kontakt med min kropp og psyke...ikke redd for angsten. Anonymkode: 2c077...1d2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #8 Del Skrevet 11. april 2022 Har hørt den er sterkt vanedannende, stemmer det? Anonymkode: b953c...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #9 Del Skrevet 11. april 2022 Jeg vet det egentlig at livet hadde vært bedre hvis jeg vat glad og lykkelig uten medisin. Men det er jeg ikke. Tror mange ikke vet hvilket liv andre har. Feil å dømme. Anonymkode: 1a04c...7d7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #10 Del Skrevet 11. april 2022 Kjente ingenting av den. Anonymkode: ca2b6...d5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #11 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har hørt den er sterkt vanedannende, stemmer det? Anonymkode: b953c...e54 Ja, det er ganske omfattende misbruk og avhengighetsproblematikk relatert til lyrica. Anonymkode: 80d94...7bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #12 Del Skrevet 11. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Kjente ingenting av den. Anonymkode: ca2b6...d5b Kjente ingenting av det og slutta helt uten problemer fordi jeg glemte å fortsette å ta det. Ble veldig overraska over å høre at det er et ruspotensiale og avhengighetsdannende. Det hadde mindre virkning enn paracet for min del. Anonymkode: ca2b6...d5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #13 Del Skrevet 12. april 2022 På meg funker den strålende. Jeg har periodic limb movement disorder. Jeg glemmer å ta medisinen jevnlig, og merker ingenting sånn avhengighetsmessig. Derimot merker jeg naturligvis at symptomene som behandles med Lyrica kommer tilbake. Til deg som sier at Neurontin er så mye tryggere: det er det temmelig delte meninger om. Alle leger jeg har snakket med sier Neurontin alltid prøves først kun fordi den er billigst, ikke fordi den er verken mer avhengighetsskapende eller virker bedre. Derimot sier de at det er utrolig mange som får veldig kraftige bivirkninger av Neurontin. Jeg er en av dem; jeg har aldri vært så syk som da jeg tok Neurontin i tre måneder og jeg var like syk i de tre neste før bivirkningene begynte å gi seg. Anonymkode: d23ae...798 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #14 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): ikke noe erfaring, men absolutt en medisin man kun bør ta som siste utvei, Neurontin har vel tatt over mye av behandlingsområdet siden den er mye tryggere og ikke vanedannende. Anonymkode: 80d94...7bd Neurontin er ikke trygg og i tillegg er den helt klart vanedannende. Jeg har sittet på første rad og vært vitne til elendigheten og jeg ville for enhver pris holdt meg unna. Gjelder både Lyrica og Neurontin. Anonymkode: a6c1f...ca7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #15 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Neurontin er ikke trygg og i tillegg er den helt klart vanedannende. Jeg har sittet på første rad og vært vitne til elendigheten og jeg ville for enhver pris holdt meg unna. Gjelder både Lyrica og Neurontin. Anonymkode: a6c1f...ca7 Problemet er at ikke alle har et valg og at en del trenger disse medisinene. Alternativene er definitivt verre. Anonymkode: d23ae...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #16 Del Skrevet 12. april 2022 Lyrica fikk meg til å hyle av smerter i et halvt døgn fordi smertene jeg allerede hadde ble hubdre ganger verre etter at jeg hadde tatt lyrica... så det ble med den ene pillen, aldri mer! Neurontin hjalp bittelitt på smertene, men fucket så mye med psyken min at jeg var nødt tilnå slutte... Anonymkode: 1c360...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymbruker2312 Skrevet 13. april 2022 #17 Del Skrevet 13. april 2022 Jeg har slitt med kroniske ryggsmerter i alle år og fikk tilbudt Lyrica. Det hjalp meg, men bare i en periode. Skulle prøve en dag uten å ta det for å se hvor mye det egentlig hjelper, og det førte faktisk til at smertene bare ble verre. Men - jeg fant fort ut at Lyrica hjalp meg noe innmari med angsten min. Det har jeg slitt med i alle år. Jeg slappet mere av med tankene mine, fikk mer energi, var mer positiv. Sliter veldig med å være veldig negativ, alltid stresse om alt, angst for alt jeg gjør og rett og slett være veldig nedenfor. Mye av det er fordi jeg sliter med angst. Har ikke pratet med legen min om dette enda, da jeg ikke er klar for det. Er også "redd" for at jeg blir tolket som "avhengig" og "gal" hvis jeg nevner at det hjelper mot angsten min. Sluttet faktisk med Lyrica for mange måneder siden da jeg fortalte at det ikke hjalp mot ryggsmertene. Men føler jo ofte den dag i dag at jeg burde hatt det (eller noe annet for eksempel) for å dempe angsten. Men som sagt, vil ikke bli antatt for å være avhengig, selv om jeg ikke har hatt noe indikasjoner eller "symptomer" på avhengighet, da jeg har gått mange måneder uten og aldri misbrukte de (som veldig mange gjør med lyrica). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå