Gå til innhold

Ser det dumt ut med speilselfier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynte å skrive med en på Tinder som hadde mye speilselfier. Utveklset snap og insta nå, og da viser det seg at det går i det samme tralten der.. Er dette vanlig idag, eller er det flere som meg som synes det ser litt selvopptatt ut å fotografere seg i heiser og andre steder der han finner et speil? 

Anonymkode: 9f062...4e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh ja. Det ser bare dumt ut. 

Anonymkode: 776d2...b54

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig. Mye enklere å ta bildene selv enn å plage andre med det. 

Ser heller ikke at det er mindre selvopptatt å be andre ta bilder av en. 

Anonymkode: 6a5a8...40c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hvis man ser dum ut i utgangspunktet. 

 

Anonymkode: ae115...001

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte burde brukt en fotograf uansett. Du verden så masse dårlige bilder det er der ute. 

De fleste har sikkert venner de kan spørre. Helkroppsbilde der hele kroppen er med i nøytral bakgrunn og et nærbilde av overkropp og hode/ansikt burde jo de fleste få til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ganske umodent. Det er sånt jeg forbinder med tenåringer, og helst jenter. Nå vet jeg ikke hvor gammel han er da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser særdeles dumt ut, men det har jo blitt så standard at nå sitter jeg og ser de fleste som dumme.

Det gjelder begge (eller alle skal man kanskje si nå) kjønn.

Anonymkode: 59d32...b9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (Akkurat nå):

Virker ganske umodent. Det er sånt jeg forbinder med tenåringer, og helst jenter. Nå vet jeg ikke hvor gammel han er da.

Han er 36

Anonymkode: 9f062...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt vanlig. Mye enklere å ta bildene selv enn å plage andre med det. 

Ser heller ikke at det er mindre selvopptatt å be andre ta bilder av en. 

Anonymkode: 6a5a8...40c

Men trenger man virkelig dra opp et kamera hver jævla gang man ser et speil? Det kan virke som om enkelte føler det som nødvendig - langt utover formålet om å ta et profilbilde til en dating-app eller lignende.

For jeg mener, hvor mange bilder av en selv, med trutmunn eller ikke, trenger man egentlig?

Anonymkode: 59d32...b9c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tar bilder av seg selv i speilet så ser det helt idiotisk ut synes jeg, enten så har de telefonen foran trynet for å se hva de tar bilde av eller så kommer telefonen i fokus eller annet skrot i bakgrunnen.

Dessuten så har alle telefoner selvutløser så det er helt unødvendig å bruke speil.

Anonymkode: 22f0b...1ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Når man tar bilder av seg selv i speilet så ser det helt idiotisk ut synes jeg, enten så har de telefonen foran trynet for å se hva de tar bilde av eller så kommer telefonen i fokus eller annet skrot i bakgrunnen.

Dessuten så har alle telefoner selvutløser så det er helt unødvendig å bruke speil.

Anonymkode: 22f0b...1ca

Selvutløser? Jammen, da får jeg jo ikke sett på deilige meg samtidig som jeg tar bildet?

Anonymkode: 59d32...b9c

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Selvutløser? Jammen, da får jeg jo ikke sett på deilige meg samtidig som jeg tar bildet?

Anonymkode: 59d32...b9c

😄😂🤣

Anonymkode: 8bf79...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (1 time siden):

Enkelte burde brukt en fotograf uansett. Du verden så masse dårlige bilder det er der ute. 

De fleste har sikkert venner de kan spørre. Helkroppsbilde der hele kroppen er med i nøytral bakgrunn og et nærbilde av overkropp og hode/ansikt burde jo de fleste få til. 

Synes det blir veldig unaturlig måte å fremstille seg selv på om det skal være SÅ firkanta. Nesten som mugshot.

Anonymkode: 25d43...e00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes det blir veldig unaturlig måte å fremstille seg selv på om det skal være SÅ firkanta. Nesten som mugshot.

Anonymkode: 25d43...e00

Det er ditt valg. Jeg som mann som ikke kjenner deg hadde satt pris på slike bilder fremfor bilder med slipset på hodet og drinken i hånda eller barna på armen eller nedenfra og opp slik at nesa og neseborene samt den dobbelthaka du egentlig ikke har blir fremtredende. Men som sagt det er ditt valg og du står fritt i å fremstille deg selv på dårlige bilder når jeg har forklart deg at de to bildene kan både redde deg og hindre deg i å få masse unødvendig tull. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Det er ditt valg. Jeg som mann som ikke kjenner deg hadde satt pris på slike bilder fremfor bilder med slipset på hodet og drinken i hånda eller barna på armen eller nedenfra og opp slik at nesa og neseborene samt den dobbelthaka du egentlig ikke har blir fremtredende. Men som sagt det er ditt valg og du står fritt i å fremstille deg selv på dårlige bilder når jeg har forklart deg at de to bildene kan både redde deg og hindre deg i å få masse unødvendig tull. 

 Men.. du ønsker nesehårene fjernet, håper jeg? Det gjør i hvert fall jeg.

Anonymkode: 59d32...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

 Men.. du ønsker nesehårene fjernet, håper jeg? Det gjør i hvert fall jeg.

Anonymkode: 59d32...b9c

Ja det er greit. Det tror jeg de fleste gjør, men å minne meg på at hun har nesehår skaper ikke det beste førsteinntrykket. Desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (47 minutter siden):

Det er ditt valg. Jeg som mann som ikke kjenner deg hadde satt pris på slike bilder fremfor bilder med slipset på hodet og drinken i hånda eller barna på armen eller nedenfra og opp slik at nesa og neseborene samt den dobbelthaka du egentlig ikke har blir fremtredende. Men som sagt det er ditt valg og du står fritt i å fremstille deg selv på dårlige bilder når jeg har forklart deg at de to bildene kan både redde deg og hindre deg i å få masse unødvendig tull. 

Kult at du prøver å mansplaine fotokompetansen min. Tusen takk for det! Jeg stoler mer på utdanningen jeg har innen dette enn på en fyr på KG, som på ett eller annet vis har fått det for seg at jeg sliter med å få matcher når jeg egentlig bare prøvde å si at jeg ikke var enig med de uttrykksløse bildeutsnittene hans. 

Anonymkode: 25d43...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...