AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Etter å ha lest denne tråden https://forum.kvinneguiden.no/topic/1568377-fungerer-vennskap-på-tvers-av-kjønn/#comments Lurer jeg på hva driveren for nye, nære vennskap mellom voksne mennesker som kjenner hverandre litt fra før er? Må det fysisk tiltrekning til for plutselig å innse at «Karen»eller «Johan» i nettverket er mer enn de andre? Anonymkode: a718f...84c
Røkelse Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 Kan sikkert være mange årsaker til at bekjente finner hverandre som nære venner. Men jeg hadde ikke umiddelbart syntes det var toppers om min partner helt plutselig fikk en «ny» god vennene. 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #3 Skrevet 12. april 2022 Er litt som du skriver. Både jeg og mannen har venner av begge kjønn, uproblematisk. Nå har han imidlertid plutselig blitt nær venn med en kvinnelig kollega, jeg synes det er ubehagelig og lurer på motivasjonen. Ts Anonymkode: a718f...84c 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #4 Skrevet 12. april 2022 Jeg har nylig blitt en nær venn med en mannlig kollega. Vi kommuniserer mye sammen etter jobb grunnet felles interesse som verken min mann eller hans kone har interesse for. Ingen romanse, kun vennskap. Begge våre partnere vet om vennskapet fordi vi selv har fortalt våre partnere om det. Det har også hendt at hans kone har svart meg på meldinger fra hans mobil fordi han hadde begge hendene opptatt og bedt henne svare etter diktat fra han. Min mann kan finne på å lese meldingene mine fra kollegaen for meg, hvis jeg sitter i godstolen og ikke orker å reise meg for å se hva jeg fikk til svar fra kollegaen min. Jeg har en venninne som har advart meg om vennskapet, og skjønner ikke hvorfor ikke mannen min reagerer, men hun er også skeptisk til min mann er god venn med sin eks. Men eksen hans er en herlig dame som jeg har blitt venn med. Anonymkode: 27a6a...5b2 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #5 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har nylig blitt en nær venn med en mannlig kollega. Vi kommuniserer mye sammen etter jobb grunnet felles interesse som verken min mann eller hans kone har interesse for. Ingen romanse, kun vennskap. Begge våre partnere vet om vennskapet fordi vi selv har fortalt våre partnere om det. Det har også hendt at hans kone har svart meg på meldinger fra hans mobil fordi han hadde begge hendene opptatt og bedt henne svare etter diktat fra han. Min mann kan finne på å lese meldingene mine fra kollegaen for meg, hvis jeg sitter i godstolen og ikke orker å reise meg for å se hva jeg fikk til svar fra kollegaen min. Jeg har en venninne som har advart meg om vennskapet, og skjønner ikke hvorfor ikke mannen min reagerer, men hun er også skeptisk til min mann er god venn med sin eks. Men eksen hans er en herlig dame som jeg har blitt venn med. Anonymkode: 27a6a...5b2 Her er vel nøkkelen den totale åpenheten, tenker jeg. Anonymkode: e541a...5f5 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #6 Skrevet 12. april 2022 Nå er jeg singel, men for meg handler det om å henge med noen som har samme interesser som meg. Vi gjør ting sammen. Anonymkode: 868db...3db 2
Illuminatum Skrevet 12. april 2022 #7 Skrevet 12. april 2022 Noen mennesker klikker man bare godt med 2
Doktor Dyregod Skrevet 12. april 2022 #8 Skrevet 12. april 2022 Kjønn har vel ingen ting å si. Det er vennskapet som er viktig.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #9 Skrevet 12. april 2022 Det er det samme for meg om det er mann eller dame. Jeg er venneforelska om dagen og denne gangen er det i en kvinnelig venn (er kvinne selv). Får sjeldent venner, men det kan like gjerne være en kvinne som en mann. Noen ganger sier det bare klikk. Men hva hjelper vel svarene her. Ditt poeng ts, er jo at du lurer på din MANNS motivasjon, og den kjenner ikke vi til. Anonymkode: 255a6...87e
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #10 Skrevet 12. april 2022 Jeg har blitt venn med flere av mine mannlige kollegaer. Noen fordi jeg har det veldig gøy med dem, vi spiller sammen og vi har mye lik humor. En annen fordi vi kan diskutere alt mulig sammen. Vi er uenig i utrolig mye, men har en veldig god måte å diskutere på, noe jeg syns er litt unikt. I tillegg blir jeg glad av å tilbringe tid med dem. Partner har ikke noe problem med noen av disse. Samtlige av dem har kjærester selv. Vi er bare voksne mennesker som finner vennematcher på jobb. Anonymkode: d82d1...d3c 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #11 Skrevet 12. april 2022 De fleste av mine venner er menn, og "motivasjonen" er felles interesser. For mye drama med jenter, pluss at det er få av dem som driver med samme hobbyer som meg. Anonymkode: 3cf5e...ac6
Billy Bong Skrevet 17. april 2022 #12 Skrevet 17. april 2022 Min motivasjon er at det er mye lettere å snakke om dypt personlige ting med en dame enn med en annen mann. Samtalene blir rett og slett mye mer interessante.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #13 Skrevet 18. april 2022 Interessante svar i denne tråden, de går i hovedsak mot majoriteten i den andre tråden som mente det måtte ligge noe seksuelt i luften. ts Anonymkode: a718f...84c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #14 Skrevet 18. april 2022 Jeg er kvinne og har flere mannlige venner, jeg trives bedre med menn enn damer generelt sett. Synes de er meg seg selv, kommuniserer mer naturlig, er mer ukompliserte og morsomme. Kvinnelige bekjente er som regel opptatt av fasade og overfladiske ting og holder en slags image som gjør at de ikke kommuniserer ekte nok for meg. Menn gir mer F og er seg selv, det liker jeg. Mange av mine mannlige venner synes jeg er tiltrekkende, og det er nok gjensidig. Anonymkode: 0db06...d49
visp Skrevet 18. april 2022 #15 Skrevet 18. april 2022 Du får det til å høres ut som om man har baktanker med vennene man skaffer seg. Det er jo ren kjemi; man passer sammen som mennesker og har glede av hverandre på flere plan. Jeg tror det er mange som bruker ordet "venner" om bekjente og omgangskrets. Selv skal det ganske mye til før jeg kaller noen en venn.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #16 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er kvinne og har flere mannlige venner, jeg trives bedre med menn enn damer generelt sett. Synes de er meg seg selv, kommuniserer mer naturlig, er mer ukompliserte og morsomme. Kvinnelige bekjente er som regel opptatt av fasade og overfladiske ting og holder en slags image som gjør at de ikke kommuniserer ekte nok for meg. Menn gir mer F og er seg selv, det liker jeg. Mange av mine mannlige venner synes jeg er tiltrekkende, og det er nok gjensidig. Anonymkode: 0db06...d49 Oppstår dette etterhvert eller er det et utgangspunkt? Anonymkode: a718f...84c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå