AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 F. eks i går fikk jeg 3 dagers utestengelse fra et anonymt forum (ikke KG). Men i dag byttet ISPen IP-adressen, siden IP-en er dynamisk. Så nå er jeg ikke utestengt lengre 🙂 Det virker jo lite gunstig fra nettsidens ståsted. I mitt tilfelle er det bra, siden det var en mod som ble rumpesåret. Men genuine troll vil jo også omgå IP-banning på denne måten 🤔 Anonymkode: 0226c...f0f
ekkoet Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 Det blir som å stenge noen ute fra et utested, man blir kvitt dem den kvelden, med mindre de gjør en innsats for å dra hjem og kle seg om. For alle de som ikke kan det (fordi de har fast IP) så må de styre med andre ting (som VPN). Men det er uansett nok til å holde en del folk unna en liten stund.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #3 Skrevet 11. april 2022 men dersom noen andre får denne dynamiske IP-adressen, og de ønsker å registrere seg på det samme debatt-forumet. da er det jo selvfølgelig denne nye personen som blir straffet for noe som noe andre faktisk var ansvarlige for. Anonymkode: d8c0b...efd
ekkoet Skrevet 11. april 2022 #4 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): men dersom noen andre får denne dynamiske IP-adressen, og de ønsker å registrere seg på det samme debatt-forumet. da er det jo selvfølgelig denne nye personen som blir straffet for noe som noe andre faktisk var ansvarlige for. Anonymkode: d8c0b...efd Det kan være. Men så spørs det jo om dette er særlig sannsynlig. Og skulle det likevel skje så er det den prisen forumet betaler for å kvitte seg med uønsket trafikk - selv om det går utover en "stakkars" 3djepart så er det ikke en menneskerett å få registrere seg på et forum. Da må man bruke mobiltelefon eller et en annen løsning for å få annen ip, dersom dette er veldig viktig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå