AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Nå har jeg hostet i over 2 år etter en heftig influensa i februar 2020. Hosten kommer helst etter middag sånn på kveldstid, når jeg legger meg om kvelden piper det i halsen når jeg puster. Er så lei av å gå rundt å hoste og harke hele tiden! Noen som har vært borti lignende som har noen gode råd? Anonymkode: 15c12...e2e
Mezzosoprena Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nå har jeg hostet i over 2 år etter en heftig influensa i februar 2020. Hosten kommer helst etter middag sånn på kveldstid, når jeg legger meg om kvelden piper det i halsen når jeg puster. Er så lei av å gå rundt å hoste og harke hele tiden! Noen som har vært borti lignende som har noen gode råd? Anonymkode: 15c12...e2e Du har ikke hatt dette i over 2 år, og enda ikke vært hos legen, håper jeg?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 Teatrica skrev (1 minutt siden): Du har ikke hatt dette i over 2 år, og enda ikke vært hos legen, håper jeg? Har ikke tatt opp dette med lege nei. Det er jo bare hoste.. Anonymkode: 15c12...e2e
Mezzosoprena Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke tatt opp dette med lege nei. Det er jo bare hoste.. Anonymkode: 15c12...e2e Oi... etter 2 år MÅ du jo ta dette opp med en lege... 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 da du kun plages etter middag og om kvelden kan hosten skyldes innpusting av oppgulp fra magesekken (GERD). Anonymkode: f79dd...b42
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 Dette kan skje etter en virusinfeksjon. Slimhinnene i de øvre luftveiene kan bli overfølsomhet, og det skaper denne hosten. Behandlingen er ofte en tablettkur på 1-3 mnd, varigheten er alt etter hvor godt medisinen fungerer. Så jeg vil anbefale deg en tur til legen, det er ingen vits å gå rundt å plages når det finnes noe å gjøre med plagene dine. Anonymkode: 4b335...dd3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 Har lenge vurdert å ta det med legen, men føler det er en sånn filleting å komme med, hosten er nok ikke farlig, bare plagsom! Det med GERD var meget interessant da jeg har slitt med refluks fra før! Har nok dog mest trua på dette med overfølsomhet i slimhinnene, det er helt utvilsomt at plagene kom etter virusinfeksjonen. Vet du tilfeldigvis om den tablettkuren kan tas av gravide? Er gravid i uke 20 og er derfor jeg tar opp dette da det blir mer og mer slitsomt å holde på med denne hosten jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer 🙈 ts Anonymkode: 15c12...e2e
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #8 Skrevet 10. april 2022 Hei! Dette må du utrede hos lege. Halsspesialist og lungespesialist. Hoste som ikke gir seg kan jo være mye. Refluks fra magesekken, astma, postnasalt drypp (renning fra bakre del av nesen og ned i «vrangstrupen») etc.. Anonymkode: 7400a...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #9 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har lenge vurdert å ta det med legen, men føler det er en sånn filleting å komme med, hosten er nok ikke farlig, bare plagsom! Det med GERD var meget interessant da jeg har slitt med refluks fra før! Har nok dog mest trua på dette med overfølsomhet i slimhinnene, det er helt utvilsomt at plagene kom etter virusinfeksjonen. Vet du tilfeldigvis om den tablettkuren kan tas av gravide? Er gravid i uke 20 og er derfor jeg tar opp dette da det blir mer og mer slitsomt å holde på med denne hosten jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer 🙈 ts Anonymkode: 15c12...e2e Synes ikke dette er en filleting, når du har holdt på i 2 år…. Må være slitsomt. Anonymkode: 7400a...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #10 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har lenge vurdert å ta det med legen, men føler det er en sånn filleting å komme med, hosten er nok ikke farlig, bare plagsom! Det med GERD var meget interessant da jeg har slitt med refluks fra før! Har nok dog mest trua på dette med overfølsomhet i slimhinnene, det er helt utvilsomt at plagene kom etter virusinfeksjonen. Vet du tilfeldigvis om den tablettkuren kan tas av gravide? Er gravid i uke 20 og er derfor jeg tar opp dette da det blir mer og mer slitsomt å holde på med denne hosten jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer 🙈 ts Anonymkode: 15c12...e2e Hoste er en av hovedgrunnene til at pasienter oppsøker fastlegen. Du er ikke alene, så bare dra. Anonymkode: 01edf...e79 1
tussi680 Skrevet 10. april 2022 #11 Skrevet 10. april 2022 Prøv å drikke litt mer i løpet av dagen, har litt av prbl.selv og det hjelper med drikke. Vann, kaffe, te osv. Ta regelmessige små slurker gjennom dagen.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #12 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har lenge vurdert å ta det med legen, men føler det er en sånn filleting å komme med, hosten er nok ikke farlig, bare plagsom! Det med GERD var meget interessant da jeg har slitt med refluks fra før! Har nok dog mest trua på dette med overfølsomhet i slimhinnene, det er helt utvilsomt at plagene kom etter virusinfeksjonen. Vet du tilfeldigvis om den tablettkuren kan tas av gravide? Er gravid i uke 20 og er derfor jeg tar opp dette da det blir mer og mer slitsomt å holde på med denne hosten jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer 🙈 ts Anonymkode: 15c12...e2e Når man har hatt hoste som har vart i flere uker(eller to år), så må man ta en legesjekk. Anonymkode: 6a251...af8 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #13 Skrevet 10. april 2022 Takk dere, godt å høre at det ikke er helt hysterisk å ta det med legen, jeg får ta å bestille en time etter påske, selv om jeg gjerne skulle ønske løsningen bare var å tygge Doc eller lignende 🙈 tussi680 skrev (9 minutter siden): Prøv å drikke litt mer i løpet av dagen, har litt av prbl.selv og det hjelper med drikke. Vann, kaffe, te osv. Ta regelmessige små slurker gjennom dagen. Takk for tipset - det hjelper faktisk litt å drikke! Skal bli flinkere til å ha en vannflaske i nærheten 😊 ts Anonymkode: 15c12...e2e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå