Gå til innhold

Bukser for oss med LANGE bein

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har vært en evig kamp hele livet å finne bukser som ikke blir høyvannsbukser.

Heldigvis har trenden vært litt at det ikke alltid skal gå ned i bakken, det er hjelpsomt. Men noen ganger vil man det skal gjøre det. 

Det jeg aldri finner er kosebukser som er lange nok. Noen tips? Da tenker på litt pent loungewear, ikke at man kan kjøpe joggebukse, ulltights eller pysjbukse på herreavdelingen, det har jeg nok av. Men de finere koseplaggene er alltid for korte i bena.

Så kan jeg videreformidle et tips jeg fant her om dagen, om dere vil ha lange bukser i en passform som er trendy nå så rakk disse helt ned i bakken på meg og kommer i mange farger: 

https://www.zalando.no/drdenim-tall-echo-jeans-relaxed-fit-black-drd21n00l-q11.html

Dr.Denim Tall ECHO - Jeans relaxed fit - black/svart denim - Zalando.no

Anonymkode: 9c313...c27

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1572545-bukser-for-oss-med-lange-bein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøper nesten bare Levis, de har 36" i lengde, har faktisk fått tak i 38" i lengde men vet ikke om de har det lenger

Anonymkode: 81f62...243

Fant i Stavanger for noen uker siden

Anonymkode: fedb7...888

Annonse

AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker 34 eller 36 i beina, er 172.

Anonymkode: 43324...2d4

Ok. Hvor måles der fra?

(Jeg målte fra skrittet til hælen og fikk 88cm. Er 168 cm høy. Jeg finner aldri bukser med lange nok bein. Kan heller ikke ha High Waist for det ser bare rart ut– målt derfra ned til hælen er det 114 cm (høye hofter og sånt). 
Det blir omtrent som den hvite buksen her: 8BB452AB-084B-4B37-ADA0-A3CA86D9D9E3.thumb.jpeg.811e22701707d8292b775adc181fcfe5.jpeg

Blir jo bare bein og blir for mye. 

Er det mulig å få passe lange bukser i fysiske butikker, eller må man kun på nett? 

Anonymkode: 263c2...55c

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det derfor så mange har høyvannsbukser? Butikkene dere handler i har ikke lange nok ben på buksene? Har aldri hatt det problemet selv. 

Anonymkode: baa51...805

Har ikke sett såå mange som har bukseben som stopper midt på leggen da men…

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke sett såå mange som har bukseben som stopper midt på leggen da men…

Det har vært in en del år det, men nå er lange som er in igjen

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har vært in en del år det, men nå er lange som er in igjen

Jeg har kun gått med bukser som enten skal være korte eller lange, men da har jeg kjøpt på dyrere steder eller i utlandet. 

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har kun gått med bukser som enten skal være korte eller lange, men da har jeg kjøpt på dyrere steder eller i utlandet. 

Bruker mest Levis og Lee selv og de har mange modeller som er cropped og som er lange

Gjest Lucius

Hvordan finne ut om man har lange bein? 

Inseam (cm)

___________ x 100

Height (cm)

Over 50% er lange bein. 

Kort overkropp lange bein: Hvis bena er lengre enn overkroppen, har du en vertikal kroppsform med lange ben. Hoftelinjehøyde er vanligvis høyere enn halvparten av den fulle høyde. Midjen er høyere enn når albuen bøyes. Man har en tendens til å legge på seg rundt midjen, over midjen eller på baksiden av hoftene. Man kan også være høy - selv om korte mennesker også kan være langbeinte. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...