Gå til innhold

Mengde påskesnop og sur mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt inn godteri til påskeeggene til barna, og gått skikkelig inn for i år at de skal ha en koselig påske. Egget er middels stort, og er fullt av diverse godteri. Så klikker mannen fordi han mener at barna tar skade av det, og siden barna er litt overvektige (vi er ikke) så legger jeg opp til at de forblir overvektige. De vet jo ikke om eggene enda, hva synes dere? Mannen mener vi heller bør droppe eggene og gi klær eller noe annet de trenger, mens jeg synes de kan få godteriet. Påske har vi kun en gang i året. Barna er 11 og 13. I tillegg måles det hvem som har fått best påskeegg i vennegjengene dems, så vil ikke være skyld i at de stenges ute. 

Anonymkode: 5647d...57b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi påskeeggene til barna, med god samvittighet❤️ For en kjip mann!! Det er ikke i høytider man legger på seg, det er hva man spiser mellom høytidene som er viktig. 

Anonymkode: c88f0...26e

• Liker 28
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gi påskeeggene til barna, med god samvittighet❤️ For en kjip mann!! Det er ikke i høytider man legger på seg, det er hva man spiser mellom høytidene som er viktig. 

Syns ikke at mannen er så kjip. Barna er jo allerede overvektige, skriver ts. Det går an å fylle egget med andre ting, enn kun godteri. 

• Liker 32
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å fokusere på at mannen din også viser omsorg for barna her. Han klikker ikke for å være kjip, han vil også bare det beste for dem.

Snakk med ham om grep dere kan ta i hverdagene, som det er flest av, for å hjelpe barna til å leve sunnere. Dere kan også lage noen regler om godteriet. Som at det kun skal spises om kvelden, ikke som erstatning for vanlig mat, etter dere har vært ute en tur etc.

Anonymkode: 9d392...97a

• Liker 21
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har kjøpt inn godteri til påskeeggene til barna, og gått skikkelig inn for i år at de skal ha en koselig påske. Egget er middels stort, og er fullt av diverse godteri. Så klikker mannen fordi han mener at barna tar skade av det, og siden barna er litt overvektige (vi er ikke) så legger jeg opp til at de forblir overvektige. De vet jo ikke om eggene enda, hva synes dere? Mannen mener vi heller bør droppe eggene og gi klær eller noe annet de trenger, mens jeg synes de kan få godteriet. Påske har vi kun en gang i året. Barna er 11 og 13. I tillegg måles det hvem som har fått best påskeegg i vennegjengene dems, så vil ikke være skyld i at de stenges ute. 

Vilken alder er barna? Var selv overvektig frem tils jeg ble 13 da jeg vokste som bare det og ble tynn isteden. 

ett påskeegg blir en ikke feit av. Ingen blir det!!!

Anonymkode: 41fa2...a1a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vilken alder er barna? Var selv overvektig frem tils jeg ble 13 da jeg vokste som bare det og ble tynn isteden. 

De er 11 og 13. Det står jo i innlegget du siterte.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

De er 11 og 13. Det står jo i innlegget du siterte.

Ja så det nå. Nei men da er det greit

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette! La barna få kose seg med det ene påskeegget de får i året. Det kommer ikke til å endre noe som helst, barna blir ikke mer eller mindre overvektig i tiden fremover av dette ene egget. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette! La barna få kose seg med det ene påskeegget de får i året. Det kommer ikke til å endre noe som helst, barna blir ikke mer eller mindre overvektig i tiden fremover av dette ene egget. 

Høres ut som om dette påskeegget er det eneste godteriet de spiser i løpet av året. Noe jeg betviler:)

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes man aldri skal gi barna mulighet til å fråtse i usunne ting, tenker at det gir forferdelige dårlige vaner, så jeg ville heller hatt en mindre egg med favorittbitene deres i. 

Anonymkode: 17660...26e

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Evnt bytt ut litt av godteriet med tannbørster, Tannkrem og noe leketing? Så ikke alt blir godteri.   Kortstokk osv 😀

AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Høres ut som om dette påskeegget er det eneste godteriet de spiser i løpet av året. Noe jeg betviler:)

Fleste barn vokser fra seg dette i tennåren. Var selv feit som barn. Og vipps Kjempe tynn. Og har en BMI på 24 idag. Spiser snop 2 gng i uka. Men alle barn bør få et påskeegg! Og er det svær overvekt så ville jeg dratt til legen og fått råd og tips. Ikke på kg 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (3 minutter siden):

Det var vel ikke det vi diskuterte. Støtter fint at man snakker sammen om kosthold i hverdagen, og prøver å spise sunnere og droppe godteri, men syns ikke at man skal være så streng på dette på helligdager. Julestrømpe, påskeegg.. disse opplevelse bør de få, så kan man heller være sunnere hele året ellers.

• Liker 4
Skrevet
Just now, Rosaullteppe said:

Evnt bytt ut litt av godteriet med tannbørster, Tannkrem og noe leketing? Så ikke alt blir godteri.   Kortstokk osv 😀

kjempegøy for barna å få tannbørste og tannkrem til påske!😂 

• Liker 34
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (6 minutter siden):

Ts skriver lit overvekt. Er det da Noen kilo? Eller svær overvekt?…. 

Fleste barn som er ”lit” vokser fra seg dette

• Liker 2
Skrevet
Tanuki skrev (1 minutt siden):

Nå lo jeg høyt😂😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det meningen at barna skal kunne forsyne seg av påskegodtet hele påsken? Syntes helt ærlig at det høres ut som du har kjøpt ganske mye godteri. Hos hos er det påskeaften godteri blir gitt, og bare da.

• Liker 8
Skrevet
Tanuki skrev (1 minutt siden):

Det fikk jeg til svigermor hvert år før haha.... Viktig og pusse tenne etterpå vet du hehe... Også noe kort spill osv... Lage påske quiz med kart så de må lete etter eggene... Kjempe koselig hhehehe

AnonymBruker
Skrevet

Møt mannen på halvveien og ta bort litt av snopet. Du kan erstatte med noe annet, blad, lodd, kul hårpynt, morsomme sokker, what not

Anonymkode: 77c46...20e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Et triks er jo også å kjøpe sånne harer og sånt som er av sjokolade utenpå men har bare luft inni! 😄 det tar mye plass inni egget. 

Anonymkode: 17660...26e

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...