Gå til innhold

rabatt på tog til osl


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

hallo. jeg lurer på om det er studentrabatt på nsb's vanlige tog mellom oslo og gardermoen? vet at det er halv pris på flytoget, men det er jo mye dyrere enn vanlig tog. noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du må over en viss mengde soner for å få rabatt. Mener det var 13 en gang. Mellom Oslo og Gmoen er det 9 eller 10 (tror kanskje 10).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt riktig.

Rundt Oslo-området er det tre forskjellige aktører. NSB, Stor-Oslo Lokaltrafikk (SL) og Oslo Sporveier (OS).

OS-sonene strekker seg fra Lysaker til Lørenskog, fra Snippen til Movatn.

SL-sonene strekker seg fra Asker til Eidsvold (gidder ikke ramse opp de andre strekningene da de ikke er relevante nå)

NSB tar over utenfor disse sonene.

NSB har studentrabatt på sine reiser, dvs at du må reise til eller fra en stasjon utenfor SL sonen. SL har ikke dette tilbudet, ergo du må betale full pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Flytoget jeg, så det er verdt de få ekstra kronene (siden man ikke engang får studentrabatt hos NSB). Går veldig ofte, alltid presis og (stort sett) kjempehyggelig betjening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ta flytoget tror jeg det blir dyrer med lokal-tog enn flytoget. Flytoget har 50% rabatt uavhengig hvor du går på. Nsb-lokaltog har 25% rabatt om du kjører fra utenfor SL-sone som Superlammet sier. Jeg tok toget fra Gardermoen til Asker for et par uker siden, og betalte 75 kr med studentbevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MariLari
Om du skal ta flytoget tror jeg det blir dyrer med lokal-tog enn flytoget. Flytoget har 50% rabatt uavhengig hvor du går på. Nsb-lokaltog har 25% rabatt om du kjører fra utenfor SL-sone som Superlammet sier. Jeg tok toget fra Gardermoen til Asker for et par uker siden, og betalte 75 kr med studentbevis.

Joda, noen kroner billigere blir det nok, men ikke så mye at det er i nærheten av å være verdt det, synes nå jeg... Gardermoen - Asker (eller omvendt) koster 95 kroner som student med Flytoget. Absolutt verdt prisen ifht NSB.

Og jobber du på Gardermoen får du jo kjempebra rabatt da! Men det er vel ikke aktuelt for de fleste av oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke verdt å ta flytoget når det er billigere enn lokal-tog og tar halvparten av tiden? Neivel.. Hørtes merkelig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MariLari
Det er ikke verdt å ta flytoget når det er billigere enn lokal-tog og tar halvparten av tiden? Neivel.. Hørtes merkelig ut :)

? Var det mitt innlegg du siktet til? Mulig jeg misforstod deg da i så fall. Trodde du mente at du betalte 75 kroner med NSB Gardermoen-Asker, og mente det var bedre enn Flytoget. Flytoget koster jo 95 kroner for studenter på den strekningen, men går både oftere og raskere, og derfor mener jeg det er bedre, om enn litegrann dyrere.

Mulig vi snakker rundt hverandre her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betaler 77 kr for lokaltog oslo/gardermoen (fullpris voksen). flytoget koster 160 kr for fullpris og 80 kr for studenter. lokaltoget er faktisk bare 2 minutter saktere enn flytoget. jeg tar derfor lokaltoget og råder mine studentvenner til å ta luxusflytoget for bare 3 kr mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg mente at flytoget er billigst :) Mulig jeg bomma på prisen med 10-20 kr.. Vi misforstod nok hverandre :) Vet ikke helt hvor mye jeg betaler til gardermoen fra asker med studentbevis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betaler 77 kr for lokaltog oslo/gardermoen (fullpris voksen). flytoget koster 160 kr for fullpris og 80 kr for studenter. lokaltoget er faktisk bare 2 minutter saktere enn flytoget. jeg tar derfor lokaltoget og råder mine studentvenner til å ta luxusflytoget for bare 3 kr mer...

Dette er feil. Lokaltoget tar 38 minutter fra Oslo S, som er nøyaktig det dobbelte av Flytoget, som altså tar 19 minutter. Regiontogene, som er NSBs raskeste, går max èn gang i timen og tar 26 minutter. I tillegg går Flytoget både senere og tidligere enn NSB, slik at du ikke kan komme deg til de første flyene eller hjem etter de siste med NSB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...