Gå til innhold

Vaksine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg vurderer å ta årets influensavaksine, og det jeg da lurer på er om jeg må bestille time hos legen min, eller om jeg bare kan komme innom og få tatt vaksinen uten å gå inn til legen?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Du trenger ikke å bestille time. Jeg har tatt influensavaksine de 3 siste årene og det er bare å komme når det passer meg. Jeg sier fra i luka og venter til jeg blir ropt opp.

Skrevet

Det varierer litt fra lege til lege.

Jeg dukker bare opp hos min, mens min samboer måtte først få resept på vaksinen, hente den på apoteket, for så gå tilbake for å få satt vaksinen.

Kanskje det kan være lurt å ringe ned og sjekke først ....

Gjest Madeline
Skrevet
Det varierer litt fra lege til lege.

Jeg dukker bare opp hos min, mens min samboer måtte først få resept på vaksinen, hente den på apoteket, for så gå tilbake for å få satt vaksinen.

Kanskje det kan være lurt å ringe ned og sjekke først ....

Selv om du trenger resept på vaksinen, så trenger du ikke å bestille time. Jeg har selv fått beskjed om at jeg trengte resept da jeg dukket opp en gang. Da måtte jeg bare vente noen minutter slik at en lege fikk skrevet under resepten. Etter å ha hentet vaksinen gikk jeg bare tilbake til legekontoret og fikk den satt.

Skrevet

Jeg måtte bestille time. Jeg snakket med de i begynnelsen av forrige uke, og skal dit i morgen. Sprøyten har de liggende der.

Innmari irriterende egentlig, at jeg må vente så lenge, for det må jeg alltid med de kontordamene der, selv om både fastlegen og Riksen sier at når jeg ringer skal jeg inn MED EN GANG... Tror ikke de skjønner ting jeg :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...