AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #1 Skrevet 9. april 2022 Jeg kjenner få personer, jeg har jo kolleger men de jobber turnus og er mye opptatt. Mens andre venninner har ikke barn. Har selv en datter på 3, og ønsker jo at hun skal leke og bli kjent med folk. Men tør ikke helt ta kontakt med alle fra barnehagen heller, de kjenner jeg jo ikke. Anonymkode: 55ba8...147
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #2 Skrevet 9. april 2022 Ingen. Jeg er selv barnefri og ønsker ikke venner med barn da det er mye styr. Hadde en venninne før hvor datter konstant skulle plage og krangle med mor når jeg var der. Er faen ikke et ledig minutt. Har jobba mange år i bhg og er rett og slett bare ferdig med å være rundt barn. Veldig mye jobb for lite hygge Anonymkode: e967f...9c0
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #3 Skrevet 9. april 2022 Jeg har noen få. Men jeg er alene om å "være alene" (dvs gressenke), og de to jeg kjenner (som ikke er i familie) bruker som regel helger sammen med sin familie. Så jeg henger mest med mine venner u/barn, men det blir jo ikke så ofte lenger det heller. Tar initiativ men tror dessverre mange syns det er kjedelig hvis jeg må ta med ungen på kafe osv. Så får mye nei. Blir sjeldent invitert også. Satt faktisk å tenkte på det her om dagen - at nettverket mitt har så og si forsvunnet😔 Anonymkode: d5559...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #4 Skrevet 9. april 2022 Nei, dessverre mine venner er ikke der i livet helt enda, selv om vi har bikket 30. har 2 venninner med barn, heldigvis. Føler jeg i stor grad har mistet kontakten med de uten barn. Veldig leit egentlig, men føler vi er på forskjellige planeter, og jeg kan ikke (orker ikke/vil ikke) gå ut og feste som før, og da er jeg visst ute.. Sees en gang i blant, men de snakker jo bare om livsstilen sin, og da har jeg veldig lite å bidra med, ender med å føle meg som en alien. Og nei, jeg påtrenger ikke barnesnakk på dem, merker at de er null interessert så det blir veldig unaturlig å engang nevne. Anonymkode: 4c65f...434
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #5 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har noen få. Men jeg er alene om å "være alene" (dvs gressenke), og de to jeg kjenner (som ikke er i familie) bruker som regel helger sammen med sin familie. Så jeg henger mest med mine venner u/barn, men det blir jo ikke så ofte lenger det heller. Tar initiativ men tror dessverre mange syns det er kjedelig hvis jeg må ta med ungen på kafe osv. Så får mye nei. Blir sjeldent invitert også. Satt faktisk å tenkte på det her om dagen - at nettverket mitt har så og si forsvunnet😔 Anonymkode: d5559...2e7 Samme følelse har jeg. Må visst få meg noen «mom-friends», men hvordan gjør man egentlig det? Anonymkode: 4c65f...434 2
Mamajune11 Skrevet 9. april 2022 #6 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme følelse har jeg. Må visst få meg noen «mom-friends», men hvordan gjør man egentlig det? Anonymkode: 4c65f...434 Si fra når du finner det ut 😂 1
Mamajune11 Skrevet 9. april 2022 #7 Skrevet 9. april 2022 Det er helt naturlig at vennskap sklir fra hverandre når man er på helt forskjellige steder i livet. Småbarn er vansklig å kombinere med singel-fest veninner. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #8 Skrevet 9. april 2022 På avdeling til det ene barnet mitt har de opprettet en lekevenngruppe. Der kan alle spørre om noen vil bli med på lekeplassen eller hjemmebesøk. Jeg har god erfaring med å spørre under henting om det er mulig at barna treffes på fritiden. Har kun fått positiv respons. Jeg har et par momfriends. Jeg tro du bare må være litt frampå, litt unorsk kanskje, men mange kjenner på det samme som deg. Jeg hadde blitt kjempeglad om noen hadde spurt om en lekedeit😊 Anonymkode: 2f739...4c3 2 1
GammelKaktus Skrevet 9. april 2022 #9 Skrevet 9. april 2022 De aller fleste jeg kjenner og som jeg faktisk er med har barn ja, små barn og voksne barn da det er stort aldersspenn på mine venner og når de fikk barn. 😄 Har jo en venninne på min alder som nylig ble bestemor. Har vel bare 2 venner som jeg faktisk treffer som ikke har barn og de kjente jeg før jeg fikk barn.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #10 Skrevet 9. april 2022 Jeg er frivillig barnløs, men alle mine venninner har barn. De synes det er veldig greit å kunne overlate leggingen til mennene og komme hit til meg for litt barnefri, og jeg er veldig glad i egentid og trenger derfor ikke barnløse venninner som vil gjøre ting hele tiden. Anonymkode: 8777c...9a1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #11 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Samme følelse har jeg. Må visst få meg noen «mom-friends», men hvordan gjør man egentlig det? Anonymkode: 4c65f...434 Nei, si det 😅 Mange føler vel at det er nok å fokusere på familien generelt og legger vekk tanken om det andre sosiale, men jeg er ikke helt der. Jeg liker fortsatt å gå på fest, men det er jo litt umulig for meg akkurat nå siden jeg trenger barnevakt, samt jeg er også såpass i søvnunderskudd (barnet er bare 16 mnd og er ikke helt stødig på søvn enda). De dagene min mor har mulighet å ha han en natt, så legger jeg meg grytidlig før de leverer han tilbake kl. 10 (fordi han står opp før 05). Øynene mine går jo i kryss før kl. 22. Så jeg legger jo bort det sosiale også, skal ikke si noe på det. Anonymkode: d5559...2e7 1
fru Alving Skrevet 10. april 2022 #12 Skrevet 10. april 2022 Jeg tror man må være litt frempå og ta initiativ. Med min eldste så følte jeg meg ofte alene, de andre venninne mine hadde enten større barn eller bodde langt unna. Når jeg fikk nummer to så hadde jeg en stor barselgruppe med utspring i et nettforum, noen av de som var med der er omgangsvenner i dag. Jeg ser at for mange i den gruppa var det en arena for å knytte vennskap med andre mødre, mens for noen var det kun til nytte mens de var hjemme i permisjon. Med yngste barnet mitt har jeg og møtt på flere medmødre gjennom skole og fritid som jeg kan gjøre ting med ilag med barna våre. Vet ikke om det er tilfeldig eller om jeg kanskje har blitt tryggere i morsrollen så jeg er mer avslappet. vet ikke. Nå skal det sies at jeg ikke egentlig er så kjempeglad i å være sammen med andre med barn, det må være slik at ungene er sosiale sammen. Samtidig så liker jeg det sosiale med andre foreldre, godt å ha noen med barn på samme alder og diskutere meg, og godt å høre andres syn og erfaringer. Og det er fint at barna har glede av hverandre mens vi voksne kan prate også. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #13 Skrevet 10. april 2022 Prøv appene HeyVina eller VENN. Masse småbarnsmødre der som søker likesinnede. Anonymkode: d72c9...682 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #14 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 17.45): Jeg kjenner få personer, jeg har jo kolleger men de jobber turnus og er mye opptatt. Mens andre venninner har ikke barn. Har selv en datter på 3, og ønsker jo at hun skal leke og bli kjent med folk. Men tør ikke helt ta kontakt med alle fra barnehagen heller, de kjenner jeg jo ikke. Anonymkode: 55ba8...147 Alle vennene våre har barn. Vi har et bekjent par uten barn. Det er veldig gøy å treffes med våre vennepar når vo hat barn på samme alder. Vi(mannen og jeg) har også søstre og brødre med barn. Veldig hyggelig det også! Anonymkode: 78736...d67
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #15 Skrevet 10. april 2022 Mamajune11 skrev (På 9.4.2022 den 19.57): Det er helt naturlig at vennskap sklir fra hverandre når man er på helt forskjellige steder i livet. Småbarn er vansklig å kombinere med singel-fest veninner. Tull, de fleste har da en far til barnet! Null stress å få til vinkveld med venninne, en tur på yogaretreat eller en ridetur i fjellet eller whatever. ( Første 1,5 året var jeg ikke borte fra ungen, men de single venninnene min syntes tydeligvis ikke det gjorde noe siden ungen min er høflig, ikke bråker, maser eller roter, og er pen å se på.) Jeg har mye mer kontakt med mine single venninner enn de med barn. Jeg gidder jo ikke henge med dem og barn hvis jeg ikke har mitt barn der, og mange barn er så oppdragne at de orker jeg ikke uansett. Anonymkode: 613bc...fd8
Mamajune11 Skrevet 11. april 2022 #16 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tull, de fleste har da en far til barnet! Null stress å få til vinkveld med venninne, en tur på yogaretreat eller en ridetur i fjellet eller whatever. ( Første 1,5 året var jeg ikke borte fra ungen, men de single venninnene min syntes tydeligvis ikke det gjorde noe siden ungen min er høflig, ikke bråker, maser eller roter, og er pen å se på.) Jeg har mye mer kontakt med mine single venninner enn de med barn. Jeg gidder jo ikke henge med dem og barn hvis jeg ikke har mitt barn der, og mange barn er så oppdragne at de orker jeg ikke uansett. Anonymkode: 613bc...fd8 Du om det. Ikke alle har samme erfaring
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #17 Skrevet 11. april 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Tull, de fleste har da en far til barnet! Null stress å få til vinkveld med venninne, en tur på yogaretreat eller en ridetur i fjellet eller whatever. ( Første 1,5 året var jeg ikke borte fra ungen, men de single venninnene min syntes tydeligvis ikke det gjorde noe siden ungen min er høflig, ikke bråker, maser eller roter, og er pen å se på.) Jeg har mye mer kontakt med mine single venninner enn de med barn. Jeg gidder jo ikke henge med dem og barn hvis jeg ikke har mitt barn der, og mange barn er så oppdragne at de orker jeg ikke uansett. Anonymkode: 613bc...fd8 🤣🤣🤣 Hadde du et høflig, ryddig og stille barn helt fra start? Det er faen meg imponerende og eksepsjonelt! Anonymkode: cd51b...9c5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #18 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 17.45): Jeg kjenner få personer, jeg har jo kolleger men de jobber turnus og er mye opptatt. Mens andre venninner har ikke barn. Har selv en datter på 3, og ønsker jo at hun skal leke og bli kjent med folk. Men tør ikke helt ta kontakt med alle fra barnehagen heller, de kjenner jeg jo ikke. Anonymkode: 55ba8...147 Har bare 1 venninne uten barn. Men jeg er midt i 30 årene. Anonymkode: 7d00b...4f7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #19 Skrevet 11. april 2022 Mamajune11 skrev (På 9.4.2022 den 19.57): Det er helt naturlig at vennskap sklir fra hverandre når man er på helt forskjellige steder i livet. Småbarn er vansklig å kombinere med singel-fest veninner. Ikke nødvendigvis det, jeg er også så å si ferdig med festing selv om jeg ikke har barn, men min erfaring er at venninnene med barn ikke er så interessert i andre ting utenfor "familie og barn-boblen". Det har rett og slett blitt vanskeligere å finne en fellesnevner. Anonymkode: f343b...df2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #20 Skrevet 11. april 2022 Vi har barn nesten hele gjengen (i 30- og 40-årene), men veldig stor aldersspredning på ungene våre. Derfor blir det lite "playdates". Når vi voksne treffes er det helst uten barn. Og gjerne med alkohol;) Jeg føler ikke at mitt sosiale liv er særlig endret, jeg har aldri hatt behov for festligheter mer enn 3-4 ganger i året uansett. Anonymkode: d4ff1...99c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå