Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ha svogeren på middag 🙈 men jeg har øreplugger 😁🤩

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nadine skrev (9 minutter siden):

Denne saken er så frustrerende. Selv om jeg ikke tror på mesteparten av det Amber sier, så blir jeg oppgitt over at alle tror at voldsofre løper rundt og kun er underkuet. Eller at alle ser ut som Rihanna dersom de har blitt slått. 

Sett dere inn i voldssirkelen. De fleste voldsofre merker når overgriperen sin begynner å nærme seg der h*n er når h*n er voldelig. For å få det overstått trigger de overgriperen. Da slipper de vente mer på bli slått og mengden glass man går på minsker. 

Ellers er det mange  som er veldig smarte og kalkulerte med hvor de faktisk slår. 

Du har helt rett. Det er grunnen til at vi alltid skal ta kvinner - og menn - på alvor når de hevder seg utsatt for partnervold. 

Det innebærer blant annet å støtte dem i å oppsøke hjelpeinstanser, dokumentere skader, oppsøke helsehjelp og anmelde. 

Det innebærer ikke å automatisk tro på at det de sier er sant - spesielt ikke når de beviselig lyver om svært mye.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Flettfrid skrev (2 minutter siden):

Vi skal ha svogeren på middag 🙈 men jeg har øreplugger 😁🤩

Haha, syntes jeg ser man sitter på en middag med en som sitter med øreplugger og plutselig gisper, roper ut og bare virker kjempeengasjert i sin egen verden ;)

• Liker 4
Skrevet
charactouy skrev (6 minutter siden):

Du har helt rett. Det er grunnen til at vi alltid skal ta kvinner - og menn - på alvor når de hevder seg utsatt for partnervold. 

Det innebærer blant annet å støtte dem i å oppsøke hjelpeinstanser, dokumentere skader, oppsøke helsehjelp og anmelde. 

Det innebærer ikke å automatisk tro på at det de sier er sant - spesielt ikke når de beviselig lyver om svært mye.

🙏🙏🙏

• Liker 2
Skrevet
Hatsumomo skrev (4 minutter siden):

Haha, syntes jeg ser man sitter på en middag med en som sitter med øreplugger og plutselig gisper, roper ut og bare virker kjempeengasjert i sin egen verden ;)

Ha ha ha ha😂😂😂

Skrevet
Hatsumomo skrev (21 minutter siden):

Vi har ett veldig avslappet forhold til slike dager, så det blir nok joggebukse,tskjorte og taco. Han er like intr i saken som meg, da han har vært gift med ei av samme type som AH. Levde i 5-6 år med fysisk og psykisk vold. 

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet

Virket veldig tilgjort måten hun "skvatt " på når de spilte av klippet hvor Johnny Depp hever stemmen.. 

Hun prøver veldig å fremstå redd for han. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Det så jo nesten ut som at Amber holdt på å klikke mot slutten. Den harmdirrende, nesten demoniske stemmen da hun sa at hun aldri har påstått at hun er et offer. :ler: Som jo faktisk er løgn.

• Liker 12
Skrevet

Synes den kjolen med åpen rygg var litt morsom. Forut hadde han banket henne på en måte som ga henne merker på ryggen, eller i hvertfall redd for at det var merker på ryggen som kunne vises. Hvilke kjole velger hun? Nettopp den som dekker hele kroppen ..  .. .. ... boooortsett fra hele ryggen...

• Liker 18
Skrevet

«Jeg ville aldri såret Johnny. Jeg vil ham fremdeles ikke noe vondt...»

• Liker 3
Skrevet
Nadine skrev (1 time siden):

Denne saken er så frustrerende. Selv om jeg ikke tror på mesteparten av det Amber sier, så blir jeg oppgitt over at alle tror at voldsofre løper rundt og kun er underkuet. Eller at alle ser ut som Rihanna dersom de har blitt slått. 

Sett dere inn i voldssirkelen. De fleste voldsofre merker når overgriperen sin begynner å nærme seg der h*n er når h*n er voldelig. For å få det overstått trigger de overgriperen. Da slipper de vente mer på bli slått og mengden glass man går på minsker. 

Ellers er det mange  som er veldig smarte og kalkulerte med hvor de faktisk slår. 

Å trigge overgriper jf voldssirkelen, er ikke jevn og kontinuerlig konfliktsøking som vi ser her. Tror kanskje du har misforstått. 

Per Isdal har mye litteratur om vold i nære relasjoner. Studiet «vold i nære relasjoner» har sikkert også litteratur å vise til. Amber passer ikke profilen. Hun fremstår imidlertid godt innenfor profilen til en manipulator. Jeg tenker ikke da den klassiske «hun er en psykopat». Mange som strever med andre personlighetsforstyrrelser/psykiske lidelser eller som har et stort lidelsestrykk, KAN bli manipulerende som en del av å (bevisst eller ubevisst) strategisk navigering av en krevende livssituasjon. Det samme kunne man selvsagt sagt om Johnny, men jeg ser ikke at han er tatt i løgner og logiske brister slik hun har blitt. Ei heller at han er konfliktpådriveren, tvert imot.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Nesten surrealistisk å høre AH hevde gjentatte ganger at sminken dekket over den brukkede nesen, og bilde på bilde + videoklipp viser et perfekt, uskadet ansikt, enda JD skal ha slått henne gjentatte ganger i ansiktet, dagen før, med store ringer på fingrene. Hun sier også rett ut at "hun fant det ikke nødvendig" å få dokumentert skadene i ansiktet, eller skadene på underlivet etter "voldtekt" med en flaske. Men det mangler ikke på bilder der JD sitter eller ligger nærmest bevisstløs, som hun sender rundt til venner. Ellers; en veltet vinflaske som ligger pent på gulvet, diverse vinsøl og noen berammede bilder som ligger i en pent stablet haug på senga?? Virkelig? En sprekke i et bilde, og noen få glasskår. Dette er syltynne greier. Virkelig. 

Endret av Vajolet2
  • Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
Vajolet2 skrev (6 minutter siden):

Nesten surrealistisk å høre AH hevde gjentatte ganger at sminken dekket over den brukkede nesen, og bilde på bilde + videoklipp viser et perfekt, uskadet ansikt, enda JD skal ha slått henne gjentatte ganger i ansiktet, dagen før, med store ringer på fingrene. Hun sier også rett ut at "hun fant det ikke nødvendig" å få dokumentert skadene i ansiktet, eller skadene på underlivet etter "voldtekt" med en flaske. Men det mangler ikke på bilder der JD sitter eller ligger nærmest bevisstløs, som hun sender rundt til venner. Ellers; en veltet vinflaske som ligger pent på gulvet, diverse vinsøl og noen berammede bilder som ligger i en pent stablet haug på senga?? Virkelig? En sprekke i et bilde, og noen få glasskår. Dette er syltynne greier. Virkelig. 

Digger at de viste «Whats upp with the clows»-videoen

• Liker 1
Skrevet

Men nå er jeg lei av denne moder Theresa-sekvensen😇

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Ada111 skrev (7 timer siden):

Å trigge overgriper jf voldssirkelen, er ikke jevn og kontinuerlig konfliktsøking som vi ser her. Tror kanskje du har misforstått. 

Per Isdal har mye litteratur om vold i nære relasjoner. Studiet «vold i nære relasjoner» har sikkert også litteratur å vise til. Amber passer ikke profilen. Hun fremstår imidlertid godt innenfor profilen til en manipulator. Jeg tenker ikke da den klassiske «hun er en psykopat». Mange som strever med andre personlighetsforstyrrelser/psykiske lidelser eller som har et stort lidelsestrykk, KAN bli manipulerende som en del av å (bevisst eller ubevisst) strategisk navigering av en krevende livssituasjon. Det samme kunne man selvsagt sagt om Johnny, men jeg ser ikke at han er tatt i løgner og logiske brister slik hun har blitt. Ei heller at han er konfliktpådriveren, tvert imot.

Det er akkurat dette. Det sitter to mennesker i rettssalen som hevder seg utsatt for systematisk mishandling i forholdet. Minst én av dem lyver.

• Liker 5
Skrevet
Ada111 skrev (6 timer siden):

Men nå er jeg lei av denne moder Theresa-sekvensen😇

De skal sikkert forhøre henne hele rettsdagen i dag, så det ryker nok ut av ørene hennes før dagen er færdig 😁😆

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Nadine skrev (9 timer siden):

Akkurat dette er viktig å få frem. Jeg har selv vært i et voldelig forhold i 4 år. "Min" voldsmann visste veldig godt hvor og hvordan han skulle slå for å unngå synlige merker. Han var kalkulert og utspekulert. Jeg var dog aldri med på å trigge volden. For meg føltes det tryggere å prøve å forskyve det lengst mulig, men jeg gjor etter hvert lite til ingen motstand fordi det fortere var over da. 

På grunn av min erfaring med vold, så har jeg mye lettere for å sympatiserer med Depp en med Heard. Depp fremstår på mange måte likt som jeg gjor i min rettssak mot eksen og Amber har latterlig mange likhetstrekk med min eks. 

• Liker 5
  • Hjerte 21
Skrevet
41 minutter siden, Hattivatti said:

Akkurat dette er viktig å få frem. Jeg har selv vært i et voldelig forhold i 4 år. "Min" voldsmann visste veldig godt hvor og hvordan han skulle slå for å unngå synlige merker. Han var kalkulert og utspekulert. Jeg var dog aldri med på å trigge volden. For meg føltes det tryggere å prøve å forskyve det lengst mulig, men jeg gjor etter hvert lite til ingen motstand fordi det fortere var over da. 

På grunn av min erfaring med vold, så har jeg mye lettere for å sympatiserer med Depp en med Heard. Depp fremstår på mange måte likt som jeg gjor i min rettssak mot eksen og Amber har latterlig mange likhetstrekk med min eks. 

Jeg sympatiserer også mye mer med Depp, og har særdeles liten tiltro til Heard. Bare reagerer på flere av argumentene som blir brukt. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Flettfrid skrev (59 minutter siden):

De skal sikkert forhøre henne hele rettsdagen i dag, så det ryker nok ut av ørene hennes før dagen er færdig 😁😆

Jeg ble sittende til klokka var nærmere 02.00 i natt 😬 Og akkurat det du sier her synes jeg er veldig viktig å understreke. Ofte sitter jeg å lurer på om hun lyver og faker følelser når hun snakker om hva J.D har gjort mot henne og forsøker å fremstå trist/lei seg. Når hun er sint/aggressiv er jeg dog ikke et sekund i tvil om at dette mener hun! 

Jeg synes motparten gjorde en god jobb i å begynne å avdekke A.H sine mange løgner og derav ansikt. Hun lyver, det er det ingen tvil om, og hun er nå tatt i løgn. Det er ikke snakk om «små» løgner heller. Løgnene har til formål å sette henne i et godt lys.  

Tidlig i tråden snakker flere om hva rettssaken handler om. Handler saken om at A.H kun trenger bevise en gang at J.D har slått henne? - I så fall må hun jo ha troverdighet. Når hun blir tatt i sine egne løgner (under ed) og i stedet for å åpne opp/innrømme, tviholder hun på «sin sannhet» dvs: hennes måte å fortolke sannhet/virkeligheten på, - så er det enda mer skremmende, og det underbygger J.D sine påstander om at hun fabrikkerer en virkelighet som ikke eksisterer. (Jeg synes nesten hun til tider ser ut til å forsøke å gaslighte advokaten til J.D.) 

Det jeg synes var mest vanskelig å se i går var når både A.H og J.D kjørte opp mot rettssalen og man hører folkemengden bue mot A.H og hyle i ekstase til J.D. Slik jeg ser det er dette uheldig, og kan backfire noe voldsomt da A.H virkelig blir stående igjen som offeret/martyr, til tross for hva hun har gjort frem til nå. Behandlingen av henne per dags dato er nærmest umenneskelig, hun er vel «verdens mest hatede kvinne» i store deler av mainstream media grunnet dette.

Jeg merket meg at når hun snakket om dette var hennes adferd ganske lik den hun har når hun snakker om andre ting som er vanskelig; Hun fremstår kunstig og tilgjort. Men at hun får mye hat nå er det jo ingen tvil om. Så hennes reaksjon  på denne synlige hendelsen/situasjonen hun nå befinner seg i, er veldig lik hennes reaksjoner når hun snakker om tidligere hendelser J.D har utøvet mot henne.

I følge psykologen som har snakket med dem begge har hun en historisk personlighetsforstyrrelse. Det kan kanskje forklare adferden hennes; all oppmerksomhet er god oppmerksomhet, da en historisk personlighetsforstyrrelse handler nettopp om at man gjerne selv skaper unødvendig dramatikk som sørger for at man blir midtpunkt (gjerne i offerrolle selv om man ikke vil beskrive seg selv slik)  

På et punkt tenkte jeg at grunnet det umenneskelige presset saken legger på A.H kunne J.D like gjerne avslutte saken nå, først som sist, han har allerede vunnet på det her punktet. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...