Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ambeh skrev (12 minutter siden):

Nei, det var vel fra en annen gang, den episoden som skal ha skjedd i Australia.

Ja, da Johnny mistet fingertuppen? Var det ikke da hun var på talk showet til Corden en liten stund etter? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Ambeh
Skrevet
Hattifnatten skrev (5 minutter siden):

Ja, da Johnny mistet fingertuppen? Var det ikke da hun var på talk showet til Corden en liten stund etter? 

Her må noen rette meg hvis jeg skriver noe feil, men dette er vel to forskjellige episoder. I Australia tidlig i 2015 (da JD mistet litt av fingertuppen som du sier), det var da hun skal ha fått de merkene på armen de viste bilde av. Den episoden som skjedde før hun var på talkshowet, tror jeg skal ha skjedd i desember 2015.

Skrevet
Ambeh skrev (3 minutter siden):

Her må noen rette meg hvis jeg skriver noe feil, men dette er vel to forskjellige episoder. I Australia tidlig i 2015 (da JD mistet litt av fingertuppen som du sier), det var da hun skal ha fått de merkene på armen de viste bilde av. Den episoden som skjedde før hun var på talkshowet, tror jeg skal ha skjedd i desember 2015.

Okei, takk for oppklaring! 😊

Skrevet

Blir det kryssforhør i dag også? Noen som vet?

Skrevet

Disse bildene hun viser begynner å bli litt småkomisk. Er ikke måte på hvor mye han har slått og mørbanka henne. Hvordan dokumenterer hun det? Ved å ta bilde av en brun flekk på tinningen som man må myse for i det hele tatt se. Jaja..

• Liker 12
Skrevet
Hank Amarillo skrev (9 minutter siden):

Disse bildene hun viser begynner å bli litt småkomisk. Er ikke måte på hvor mye han har slått og mørbanka henne. Hvordan dokumenterer hun det? Ved å ta bilde av en brun flekk på tinningen som man må myse for i det hele tatt se. Jaja..

Enig

Gjest Ambeh
Skrevet

Jeg skjønte ikke hva vi skulle se på det bilde engang, så bare noe svak skygge fra håret som var trukket tilbake.

Skrevet (endret)

Det må være det de dårligste bildebevisene jeg noen gang har sett når det kommer til partnervold. Alle bilder man har sett fra media om partnervold som har gjeldt offentlige mennesker/kjendiser har alltid sett ganske ille ut, disse bildene som kommer frem her vet jeg knapt hva og hvor jeg skal se på bildet for å se "bevisene".

Endret av Hatsumomo
  • Liker 7
Gjest Ambeh
Skrevet
Hatsumomo skrev (Akkurat nå):

Det må være det de dårlige bildebevisene jeg noen gang har sett når det kommer til partnervold. Alle bilder man har sett fra media om partnervold som har gjeldt offentlige mennesker/kjendiser har alltid sett ganske ille ut, disse bildene som kommer frem her vet jeg knapt hva og hvor jeg skal se på bildet for å se "bevisene".

Enig,  siden de ikke stemmer overens med volden hun beskriver. De går nærmest over til å bli motbevis og til hjelp for motparten.

Skrevet
Ambeh skrev (3 minutter siden):

Enig,  siden de ikke stemmer overens med volden hun beskriver. De går nærmest over til å bli motbevis og til hjelp for motparten.

Ja, det begynner virkelig å bli bra karikert nå. Han er et monster, slik hun beskriver volden

• Liker 4
Gjest Ambeh
Skrevet

Nå som hun underbygger eget vitnemål med påstander om at JD hallusinerte og vitnene hans lyver, blir det enda mer interessant å høre hennes vitner.

Skrevet
Crema skrev (2 timer siden):

Hei, beklager at det tok tid før jeg svarte deg her. 

Dette er en oppsummering av noe av det jeg referer til i mitt innlegg. Innlegget har linket til relevante artikler som omhandler Depps problematiske oppførsel.

https://villainelle.tumblr.com/post/682734099933347840/amber-heard-vs-johnny-depp-fact-check-masterlist

Jeg oppfatter Heard som troverdig basert på følgende: 

1. Historien hun forteller er verken unik eller uvanlig, men derimot veldig typisk for ofre for partnervold. Hvis man googler Amber Heard bruises dukker det opp en del bilder av henne med blåmerker, hoven nese og kutt på underleppen. Det er også viktig å påpeke at truende oppførsel i form av rasering av eiendeler, roping og kjefting og generelt stygt og nedsettende språk også regnes som partnervold. Det er heller ikke alle som utvikler massive blåmerker eller andre tydelige tegn på fysisk skade. Jeg syns man burde gå litt inn i seg selv før man avfeier noen som fullstendig uten troverdighet fordi de ikke oppfyller et arbitrært krav til hvordan en person utsatt for vold "burde se ut". Da snakker jeg ikke bare spesifikt om Heard men hvordan vi velger å møte mennesker som sier de er ofre for partnervold generelt. Veldig mye av diskursen rundt Heard kan være ødeleggende for ofre, både mannlige og kvinnelige. 

2. Depp har (som vist til i linket innlegg) en forhistorie og nåværende historie med rusmisbruk og voldelig oppførsel. Jeg opplever det som ikke noe spesielt stort logisk sprang å si at det derfor er meget sannsynlig han var voldelig mot Heard. Han har kategorisk benektet at han noensinne var voldelig eller truende mens Heard på sin side har innrømmet alle forhold hvor hun selv har vært aggressiv eller slått. 

Hvorvidt han mente at han ble som et monster eller at avhengigheten var monsteret er kanskje litt irrelevant - hovedsaken er vel at han etter eget utsagn forandret oppførsel i den grad når han var ruspåvirket at han ble et annet og dårligere menneske i den tilstanden. 

Altså hæ? Det bekymrer meg at det finnes folk der ute som sider med henne til tross for alle motbevisene fordi «historien hennes høres typisk ut», ja den høres vel typisk ut fordi hun har satt seg ned og sett på filmer/lest historier til andre og plukket det hun trodde hørtes bra ut. Vet du hva som ikke er typisk for et voldsoffer? Oppførselen hennes på eks. lydopptakene. Hun er den som både er voldelig og som psyker ned JD. Bare det at hun ropte til han «se om noen kommer til å tro på deg. Gå ut til verden og si jeg, johnny depp er et offer for vold i hjemmet» også fortsetter å kalle han en baby og sier han ikke er mann. Det finnes ingen offer som prater slik til sin såkalte voldsmann. Og du kan HØRE hvor ødelagt han er av å ha blitt psykisk slått ned så lenge og hvor manipulerende og dominant hun er.

I tillegg til hennes historie i retten og måten hun fremla den på.. det fremsto ikke særlig troverdig. Jeg har aldri kjent så lite empati som når hun snakket om «historien» sin, fordi du kan SE at hun lyver. Og man kan bevise at hun lyver om mange av hendelsene. Hun oppførte seg som om hun var på audition til en såpeopera og at hun uheldigvis leste opp deler av scene beskrivelsen «teppe er møkkete, jeg kunne se pusten min på vinduet». Ja det første jeg tenker på når jeg blir slått ned er hvor møkkete teppet er..

wrap det opp med det at JD sine ekser ikke har noe vondt å si om han, mens AH er tidligere anklagd for partnervold… hva faen mer trenger man? Det er er jo mer åpenbart enn himmelen er blå

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Ambeh skrev (15 minutter siden):

Nå som hun underbygger eget vitnemål med påstander om at JD hallusinerte og vitnene hans lyver, blir det enda mer interessant å høre hennes vitner.

Får håpe Camille spør om James Franco noensinne har vært i boligen dems.

"Jo du skjønner, jeg tok James Franco inn i hjemmet vårt kun når Johnny var bortreist. Så om han så eller hørte han når han var hjemme så må han ha hallusinert serru."

Endret av Hank Amarillo
  • Liker 5
Skrevet

Ser knapt noe på bildene, jeg skjønner ikke at man faktisk viser slike bilder. Juryen må jo sitte med lupe for å se noe.

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor så mange like bilder som viser (eller ikke viser) det samme?

Skrevet
Tabris skrev (Akkurat nå):

Hvorfor så mange like bilder som viser (eller ikke viser) det samme?

Det er nok alt hun har å underbygge påstandene med. 

• Liker 3
Skrevet

En haug med bilder - med hele rammer og glass - liggende i skakk stabel på en seng skal bevise at Depp har kastet rundt til seg i sinne?

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...