Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet
velociraptor skrev (1 time siden):

Uten å ha satt meg veldig inn i sakene, så synes jeg det er veldig trist om AH nå skal svekke troverdigheten til faktiske ofre for mishandling rundt omkring.

Tvert imot så synliggjør det vel heller at faktiske ofre kan være menn.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Thanos skrev (1 time siden):

Er denne artikkelen på noe vis pro J.D?

Mulig jeg missforstod, men sitter med inntrykk av at den langt på vei hevder dommen var riktig.

Quote: "Etter dommerens meget nøye gjennomgang av sakens beviser, vil konspirasjonsteoretikerne få en vanskelig oppgave med å påvise at Jonny Depp er blitt utsatt for et komplott fra det Depp selv kaller en gold-digger. Dommer Nicol slår fast at det å gi sju millioner dollar fra skilsmisseoppgjøret til veldedighet «is hardly the act one would expect of a gold-digger».

Her skriver vel journalisten at man nærmest må være konspirasjonsteoretiker for å tro at Depp har blitt behandlet urettferdig? Og om ikke idiotien er stor nok, legger dommeren og journalisten til Ambers forsvar, "at hun gav 7 millioner til veldedighet". Noe som faktisk var løgn og bedrag!

Har jeg missforstått noe her?

Halvard Helle skrev denne kronikken i kraft av at han er advokat og partner i Schjødt. :)

Jeg tolker det som at han mener at denne saken var vanskelig å vinne, og at dommeren hadde noen finurlige måter å føre/dømme saken på. 

• Liker 2
Skrevet
Flettfrid skrev (31 minutter siden):

Ca hvor i filmen snakker hun om JD og AH? 

Mulig jeg postet feil link. Finnes 2 intervjuer av henne. 

Skrevet

Han har faktisk valgt å saksøke henne etter 2 tidligere tapte saker. Det sier litt om kampen han er villig til å ta for å få fram sannheten. Og nå kommer den. Amber er selv en voldsutøver. Hun har faktisk stått fram offentlig som en talsperson for voldsutsatte kvinner. Er det rart folk nå koker.

• Liker 10
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Imsdalen skrev (2 timer siden):

Tvert imot så synliggjør det vel heller at faktiske ofre kan være menn.

Håper heller at fokuset blir den veien ja, men hvis folk begynner å beskylde 18 år gamle Rachel Evan Woods for å være den som egentlig mishandlet Marilyn Manson på nesten 40 og med flere lignende beskyldninger mot seg fra andre, så synes jeg det går feil vei.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (17 minutter siden):

Håper heller at fokuset blir den veien ja, men hvis folk begynner å beskylde 18 år gamle Rachel Evan Woods for å være den som egentlig mishandlet Marilyn Manson på nesten 40 og med flere lignende beskyldninger mot seg fra andre, så synes jeg det går feil vei.

Enig. Det er dette som er «problemet» med slike saker, de kan bli brukt for å rettferdiggjøre eller bagatellisere andre saker. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Aggressiviteten hennes lyser igjennom 😳

• Liker 1
Skrevet

Er det noen andre deltagere i denne tråden som har lest de 129 sidene med rettsdokumenter fra rettsaken i England? Jeg får inntrykk av at mange henter mye av sin informasjon fra Twitter og YouTube.

https://www.judiciary.uk/wp-content/uploads/2020/11/Judgment-FINAL.pdf

Jeg har lest gjennom hele og syns etter det at det var vanskelig å se Depp som noe annet enn en voldelig og ustabil person etter det. 

Jeg mener det er essensielt å lese disse dokumentene før man gjør seg opp en mening om saken. 

Det er også viktig å påpeke at Amber Heard aldri har nektet for sine egne handlinger mot Depp (slag og verbal aggresjon). Det er ikke uvanlig at ofrene i voldelige forhold utagerer mot den voldelige partneren og at dette senere blir brukt som bevis for at de selv var voldelige. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Crema skrev (1 time siden):

Er det noen andre deltagere i denne tråden som har lest de 129 sidene med rettsdokumenter fra rettsaken i England? Jeg får inntrykk av at mange henter mye av sin informasjon fra Twitter og YouTube.

Jeg har lest gjennom hele og syns etter det at det var vanskelig å se Depp som noe annet enn en voldelig og ustabil person etter det. 

Jeg mener det er essensielt å lese disse dokumentene før man gjør seg opp en mening om saken. 

Det er også viktig å påpeke at Amber Heard aldri har nektet for sine egne handlinger mot Depp (slag og verbal aggresjon). Det er ikke uvanlig at ofrene i voldelige forhold utagerer mot den voldelige partneren og at dette senere blir brukt som bevis for at de selv var voldelige. 

Jeg henter i hovedsak informasjonen min direkte fra rettssaken, i tillegg til lydopptak som ikke kan bevisføres fordi tredjepart var tilstede.

Ut fra informasjonen som foreløpig foreligger, anser jeg det som sannsynlig at Heard har utøvet fysisk, psykisk og emosjonell vold mot Depp. Jeg anser det videre som sannsynlig at Heard ikke vitner sannferdig om episodene på Boston-flyet, i penthousen i desember -15 samt Australia-hendelsen.

Jeg finner det ikke verken bevist eller motbevist om Depp noen gang har slått Heard. 

At Depp har misbrukt en abnorm mengde substanser og har et urimelig grovt språk er hevet over enhver tvil.

Når det gjelder hvem som var offeret i dette voldelige forholdet og dermed utagerte verbalt og/eller fysisk mot sin overgriper, avventer jeg endelig konklusjon til jeg har hørt mer av Heards side av saken.

• Liker 11
Skrevet (endret)

Leser på det nå.

Etter den sinnsyke volden som beskrives her, skulle ikke Herad ha klart å være URØRT av seriøse blåmerker, kutt, alvorlige kvelemerker rundt halsen --altså hun skulle knapt ha kunnet stått på beina etter TRE dager med massiv vold...og allikevel, så er det ingen som har sett en dritt av merker på henne. OG etter 3 dagers mareritt så er hun livredd han skal forlate henne og hun ønsker å bli med til sykehuset for å se til at Depp er bra osv (JEVNFØR LYDKLIPPET MED JERRY JUDGE) . ALVORLIG TALT! DETTE SKAL MAN TRO PÅ !??!

Sitat

The following morning, the Claimant became physically abusive towards Ms Heard the Claimant swallowed more pills and chased them down with liquor. Ms Heard, concerned about the interaction of the various drugs the Claimant was taking, asked him what else he had taken that day. The Claimant grabbed Ms Heard by the neck and shoved her against the fridge. He said he could crush her neck and told her how easy it would be to do so. The Claimant held Ms Heard by the hair and hit and slapped her in the face. The Claimant screamed at her and grabbed her by the wrist as she tried to leave the room, then violently dropped it and said words to the effect of “leave anyway”. She left the room. The Claimant barged in and attacked Ms Heard. During the course of the day, the Claimant hit Ms Heard multiple times, shoved and pushed her to the ground, choked her, and spat in her face. The Claimant then handed her a liquor bottle that he was drinking from and asked her, “What are you going to do?” When Ms Heard threw the bottle on the floor, the Claimant responded by throwing unopened glass bottles at her. MR JUSTICE NICOL Depp v NGN and Wootton Approved Judgment a.10 That night, the Claimant shoved Ms Heard into a ping pong table, threw bottles through window panels of a glass door, then grabbed Ms Heard and tore off her nightgown. The Claimant grabbed Ms Heard by her neck and choked her against the refrigerator in the kitchen. The Claimant mocked her, touched and grabbed her by her breasts, and repeatedly shoved her up against the refrigerator. The Claimant then grabbed Ms Heard by the neck and collarbone, slammed her against the countertop, and strangled her. The Claimant shook and hit Ms Heard and banged her head against the countertop. Ms Heard’s arms and feet were slashed by the broken glass on the kitchen countertop and floor. She was scared for her life and told the Claimant, “You are hurting and cutting me”. The Claimant ignored her and continued to hit her with the back of one closed hand. At one point the Claimant slammed a hard plastic telephone against a wall with his hand until it smashed. Further details of this incident are contained in the Confidential Schedule to the Re-Amended Defence. (DET MÅ VÆRE VOLDTEKTEN MED FLASKEN) The following morning, Ms Heard saw that the Claimant had severely injured his finger, cutting off the tip and believed the injury had probably occurred while the Claimant was smashing the telephone. Once Ms Heard had managed to escape from the Claimant, she barricaded herself in a bedroom. a.11 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 10
  • Nyttig 6
Gjest Ambeh
Skrevet

Hva er det som står der som så langt ikke har kommet frem i rettssaken som pågår nå?

Skrevet (endret)
Ambeh skrev (2 minutter siden):

Hva er det som står der som så langt ikke har kommet frem i rettssaken som pågår nå?

Oppramsing av all volden, det er AH som påstår og JD som avviser at noe har skjedd i hver paragraf.

Altså, ord mot ord.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 4
Skrevet
Hatsumomo skrev (9 minutter siden):

Oppramsing av all volden, det er AH som påstår og JD som avviser at noe har skjedd i hver paragraf.

Altså, ord mot ord.

Forstår jeg deg slik at den største forskjellen mellom saken i England -2020 og saken nå, er at Depp har fått forklare seg utfyllende og at Heard er blitt bedt om å fremsette bevis for sine påstander?

• Liker 6
Skrevet

OMG.! Laura B fra twitter var i rettsalen under avis saken. Hun har dokumenter fra begge sakene. Hun sa at dommeren var jo helt på jordet. Baserte avgjørelsen mye på Ambers vitnemål og noen av hennes venners vitnemål. Nøytrale tredje personer la han ikke så mye vekt på. Han la også mye vekt på at Amber hadde gitt bort alle skilsmisse pengene bort til veldedighet.

Hun kan jo ikke være en gold digger siden hun har gitt alle pengene vekk. 🙄. Dette er en stor løgn. Det er kommet både muntlig og skriftlig bevis på at hun ikke har gjort det. Hun også blitt tatt i å presse Depp for millioner av dollar. 

Kameraten til Amber gav en helt annen historie om politiet til dommeren en hva som er kommet ut i nåværende sak. Politiet har backet Depp sin side av saken og kunne bekrefte at det ikke var skader på hverken henne eller leiligheten. 

En annen viktig ting familie legen Dr. Klipper fikk ikke vitne i UK saken. Han sa at Amber hadde ingen skader.! 

Amber er en løgnhals og en svindler. Hun har ikke klart å komme med noe som beviser grov vold mot henne. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
28 minutter siden, Hatsumomo said:

Leser på det nå.

Etter den sinnsyke volden som beskrives her, skulle ikke Herad ha klart å være URØRT av seriøse blåmerker, kutt --altså hun skulle knapt ha kunnet stått på beina etter TRE dager med massiv vold...og allikevel, så er det ingen som har sett en dritt av merker på henne. OG etter 3 dagers mareritt så er hun livredd han skal forlate henne og hun ønsker å bli med til sykehuset for å se til at Depp er bra osv (JEVNFØR LYDKLIPPET MED JERRY JUDGE) . ALVORLIG TALT! DETTE SKAL MAN TRO PÅ !??!

Blåmerker, kutt og andre tegn på skade er blitt dokumentert gjennom bilder samt vitner. Men selvfølgelig, man velger selv hvorvidt man finner disse bildene og vitneuttalelsene troverdige. Bildene som ble lagt til som bevis i rettsaken i England ble vurdert som troverdige.

Jeg syns det er litt problematisk at man krever bilder som viser massive skader for å kunne tro på at noen sannsynligvis er offer for partnervold. Mange som er blitt utsatt for dette har ikke nødvendigvis masse bildebevis eller synlige skader. Faktisk kan heller ikke Depp vise til noe bildebevis på volden han angivelig ble utsatt for av Heard. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
charactouy skrev (Akkurat nå):

Forstår jeg deg slik at den største forskjellen mellom saken i England -2020 og saken nå, er at Depp har fått forklare seg utfyllende og at Heard er blitt bedt om å fremsette bevis for sine påstander?

Det kan jeg ikke si enda, da er jeg på side 21 av 129. Men hittil så er det AH som legger ut, og Depp avviser og forklarer sin versjon til alle hennes påstander. Men bilder som viser de samme "skadene" som i denne rettsaken (som blir fremlagt visstnok), er ikke originalbilder og uten metadata også i denne saken.

Men er mye rart å lese her, så det er jo ikke verre at folk leser det selv.

Som for eksempel: Amber Heard som står å gauler inn i telefonen at JD skal slutte å slå henne, mens sikkerhetsvakten ser med egne øyne at JD ikke er i nærheten av AH, men langt unna på kjøkkenet.

Sitat

Immediately upon opening the door, the security guards observed the Claimant standing in the kitchen area, far away from Ms Heard. Ms Heard was repeatedly screaming “stop hitting me Johnny” (or words to that effect) into the phone before and at the moment the guards entered. The Claimant was not hitting Ms Heard. He was standing in the kitchen, approximately 20 feet away from Ms Heard

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Valyria83 skrev (4 minutter siden):

OMG.! Laura B fra twitter var i rettsalen under avis saken. Hun har dokumenter fra begge sakene. Hun sa at dommeren var jo helt på jordet. Baserte avgjørelsen mye på Ambers vitnemål og noen av hennes venners vitnemål. Nøytrale tredje personer la han ikke så mye vekt på. Han la også mye vekt på at Amber hadde gitt bort alle skilsmisse pengene bort til veldedighet.

Hun kan jo ikke være en gold digger siden hun har gitt alle pengene vekk. 🙄. Dette er en stor løgn. Det er kommet både muntlig og skriftlig bevis på at hun ikke har gjort det. Hun også blitt tatt i å presse Depp for millioner av dollar. 

Kameraten til Amber gav en helt annen historie om politiet til dommeren en hva som er kommet ut i nåværende sak. Politiet har backet Depp sin side av saken og kunne bekrefte at det ikke var skader på hverken henne eller leiligheten. 

En annen viktig ting familie legen Dr. Klipper fikk ikke vitne i UK saken. Han sa at Amber hadde ingen skader.! 

Amber er en løgnhals og en svindler. Hun har ikke klart å komme med noe som beviser grov vold mot henne. 

Ja, det er helt klart at enkelte ikke ser skogen for bare trær i tråden.

Og det er helt greit det, folk får da vitterlig tro på det de vil. Jeg vet hva jeg tror, og bevisene taler for seg.

• Liker 6
Skrevet
Crema skrev (3 minutter siden):

Blåmerker, kutt og andre tegn på skade er blitt dokumentert gjennom bilder samt vitner. Men selvfølgelig, man velger selv hvorvidt man finner disse bildene og vitneuttalelsene troverdige. Bildene som ble lagt til som bevis i rettsaken i England ble vurdert som troverdige.

Jeg syns det er litt problematisk at man krever bilder som viser massive skader for å kunne tro på at noen sannsynligvis er offer for partnervold. Mange som er blitt utsatt for dette har ikke nødvendigvis masse bildebevis eller synlige skader. Faktisk kan heller ikke Depp vise til noe bildebevis på volden han angivelig ble utsatt for av Heard. 

Det du skrev her er er så lite overbevisende for det man har sett av bilder og når man har fulgt rettsaken online, at det holder rett og slett ikke. Jeg har øyne og ører, "bevisene" til AH står til stryk.

• Liker 20
Skrevet
Hatsumomo skrev (3 minutter siden):

Det kan jeg ikke si enda, da er jeg på side 21 av 129. Men hittil så er det AH som legger ut, og Depp avviser og forklarer sin versjon til alle hennes påstander. Men bilder som viser de samme "skadene" som i denne rettsaken (som blir fremlagt visstnok), er ikke originalbilder og uten metadata også i denne saken.

Men er mye rart å lese her, så det er jo ikke verre at folk leser det selv.

Som for eksempel: Amber Heard som står å gauler inn i telefonen at JD skal slutte å slå henne, mens sikkerhetsvakten ser med egne øyne at JD ikke er i nærheten av AH, men langt unna på kjøkkenet.

Jeg skal lese dokumentet selv over helgen. 

Jeg er spent på kryssforhøret av Heard, hvilke spørsmål Depps advokater har til henne og hvordan hun vil håndtere dem.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...