Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Analyse fra gårsdagen, men interessant

Endret av CeeCee
Skrivefeil igjen
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Ambeh
Skrevet
Loboto skrev (1 time siden):

Hvem sier det? JD sitt team eller Amber selv? Spørr fordi jeg ikke har hørt dette tidligere i retten  

Var på denne videoen jeg hørte det:

Så dette først i stad og vet ikke om jeg husker 100% riktig, sjekk gjerne videoen selv, men kort fortalt etter min husk og forståelse:

Dommeren ber AH levere mobiler og andre enheter til JDs team så deres ekspert kan sikre seg originalbildene og få tilgang til metadata og dermed vite om bildene er tuklet med eller ikke. Fristen var i november i fjor.

AH nektet å overlevere dette med begrunnelse at enhetene også inneholdt andre ting som var private og ikke relevante for saken.

Dommeren sier at hun må overlevere dette, og oppnevner en nøytral tredjepart som kan se gjennom ting og sørge for at kun relevante bilder blir overlevert.

For å sikre at bildene blir hentet ut av mobil/laptop på riktig måte, med all original data/metadata (?) inntakt, er det viktig at dette gjøres med riktig programvare og på riktig måte. JD er villig til (eller ble bedt av dommeren om å, husker ikke) betale for at AHs ekspert har tilgang til oppdatert programvare dersom han ikke har det fra før.

Etter mye om men, flere måneder etter fristen og flere ordre om å levere dette, begynner AHs ekspert å overlevere bilder til JDs team/ekspert, men de får det tildelt på en passordbeskyttet enhet, uten å få oppgitt passord, i tillegg har noen metadata som sier at bildene er fra 1970-tallet, noe som er umulig, og det tar enda lenger tid da det må sendes på nytt.

Deretter får de tilsendt 58 000 bilder, ingen av dem relevante for saken.

Så oppdager JDs team at AHs ekspert har brukt feil programvare (enda dommeren presiserte i den ene kjennelsen nøyaktig hva som skulle brukes og han ble tilbudt programvaren dersom han ikke selv hadde den riktige), og dermed har JDs ekspert fortsatt ikke tilgang på dataene som lar han undersøke og avgjøre om bildene er ekte eller ikke.

Skrevet

Court tv er veldig pro Amber. 

Gjest Ambeh
Skrevet

@Valyria83 Vet du hvor man kan lese alle dokumentene i saken, f.eks det som handler om å overlevere bildene?

Skrevet
Ambeh skrev (11 minutter siden):

@Valyria83 Vet du hvor man kan lese alle dokumentene i saken, f.eks det som handler om å overlevere bildene?

Skal se om jeg kan legge en link viss jeg får tid senere. 

Skrevet
Kaktusogsol skrev (5 minutter siden):

Du vet at den er fra 2020?

Publisert 5.mai 2022 står det.

Screenshot_20220505-181143_Samsung Internet.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Ambeh skrev (15 minutter siden):

Var på denne videoen jeg hørte det:

Så dette først i stad og vet ikke om jeg husker 100% riktig, sjekk gjerne videoen selv, men kort fortalt etter min husk og forståelse:

Dommeren ber AH levere mobiler og andre enheter til JDs team så deres ekspert kan sikre seg originalbildene og få tilgang til metadata og dermed vite om bildene er tuklet med eller ikke. Fristen var i november i fjor.

AH nektet å overlevere dette med begrunnelse at enhetene også inneholdt andre ting som var private og ikke relevante for saken.

Dommeren sier at hun må overlevere dette, og oppnevner en nøytral tredjepart som kan se gjennom ting og sørge for at kun relevante bilder blir overlevert.

For å sikre at bildene blir hentet ut av mobil/laptop på riktig måte, med all original data/metadata (?) inntakt, er det viktig at dette gjøres med riktig programvare og på riktig måte. JD er villig til (eller ble bedt av dommeren om å, husker ikke) betale for at AHs ekspert har tilgang til oppdatert programvare dersom han ikke har det fra før.

Etter mye om men, flere måneder etter fristen og flere ordre om å levere dette, begynner AHs ekspert å overlevere bilder til JDs team/ekspert, men de får det tildelt på en passordbeskyttet enhet, uten å få oppgitt passord, i tillegg har noen metadata som sier at bildene er fra 1970-tallet, noe som er umulig, og det tar enda lenger tid da det må sendes på nytt.

Deretter får de tilsendt 58 000 bilder, ingen av dem relevante for saken.

Så oppdager JDs team at AHs ekspert har brukt feil programvare (enda dommeren presiserte i den ene kjennelsen nøyaktig hva som skulle brukes og han ble tilbudt programvaren dersom han ikke selv hadde den riktige), og dermed har JDs ekspert fortsatt ikke tilgang på dataene som lar han undersøke og avgjøre om bildene er ekte eller ikke.

Takk 😊

Skrevet

Er det bare jeg som tror 100% på Amber Heard her?

• Liker 6
Skrevet
Sigrid1 skrev (2 minutter siden):

Du er nok ganske alene der ja, når man ser på historikken hennes.. 

• Liker 32
Skrevet
1 minutt siden, Sigrid1 said:

Har du sett hvordan hun fremstod i retten i går?

Straks det ble sagt objection så ble hun satt ut.

Om du gråter, så kan du ikke bare slutte på sekundet, du fortsetter å gråte, irrelevant om hva som skjer rundt deg.

• Liker 15
Skrevet
Sigrid1 skrev (2 minutter siden):

Sikker ikke. Men hvordan kan du tro 100% på henne når det finnes mange bevis på at hun lyver? 🤔

• Liker 23
Skrevet

Saken er helt klart langt mer komplisert enn 'Depp slo eller Heard lyver'. Hvis en fjerdedel av det hun så langt har forklart i dag er sant, har forholdet vært ganske ille for begge parter. 

• Liker 9
Skrevet
Sigrid1 skrev (30 minutter siden):

Ikke nødvendigvis den eneste.

Hva er det du finner troverdig?

Skrevet (endret)

.

Endret av Valar Morghulis
Skrevet
charactouy skrev (38 minutter siden):

Saken er helt klart langt mer komplisert enn 'Depp slo eller Heard lyver'. Hvis en fjerdedel av det hun så langt har forklart i dag er sant, har forholdet vært ganske ille for begge parter. 

Det er jeg enig i. 
Men; er det meeto..???

Er det å leve i et dysfunksjonelt forhold hvor du selv slår, lyver, ruser deg, smugfilmer den du er sammen med for å «ta» personen -  virkelig «meeto»…??

Når starter og slutter rollen som offer ?

• Liker 14
Gjest Ambeh
Skrevet (endret)
Valar Morghulis skrev (2 minutter siden):

Takk, men har du direktelink til dokumentene? Jeg så denne posten din i stad, men klarte ikke navigere meg frem på siden du linker til.

Edit: Fant det visst nå, tror jeg. Takk!

Endret av Ambeh
Skrevet (endret)

.

Endret av Valar Morghulis
  • Liker 1
Skrevet

Til dere som følger med på rettsaken live, hva mener dere?

Ser det er mange rykter, bilder, og screenshots ute å går. Mange synsinger om det ene og det andre. Er "vanskelig" å ta innover seg hvem som snakker sant. 

I utgangspunktet er jeg Team Depp, på grunn av alle bevisene som ligger ute og mine observasjoner til selve rettsaken, samtidig syns jeg det er vilt av Heard å komme med så sterke uttalelser uten at det er sant.

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (8 minutter siden):

Det er jeg enig i. 
Men; er det meeto..???

Er det å leve i et dysfunksjonelt forhold hvor du selv slår, lyver, ruser deg, smugfilmer den du er sammen med for å «ta» personen -  virkelig «meeto»…??

Når starter og slutter rollen som offer ?

Du, det er akkurat dét jeg håper å kunne gjøre meg opp en mening om etter hvert som det kommer frem informasjon. Det er fortsatt små detaljer i Heards vitnemål som svekker min tillit til henne betraktelig, blant annet at en flyvertinne skal ha latt seg overtale til å ta mdma, at vitnene på flyet i forbindelse med Boston-hendelsen er en ikke navngitt venninne og en avdød livvakt, slike ting.

Det er forelagt en relativt stor mengde lydopptak hvor vi ennå ikke har hørt Depp ty til vold, men vi har hørt henne innrømme vold samt snakke ekstremt nedlatende og hånende til ham. Dette er heller ikke med på å styrke hennes troverdighet. Dersom volden var så hyppig som antydet burde det finnes opptak av det - som allerede burde vært bevisført av hennes advokater.

Depp har høyst sannsynlig vært vanskelig å leve med både med tanke på sjalusi og rusbruk og han kan nok ha overskredet en grense eller førti - spesielt i ruset tilstand. Likevel kan vi ikke se bort fra muligheten for at hans sjalusi og rusmisbruk kan ha økt som følge av at hun har manipulert og psykisk mishandlet ham, slik psykolog Curry beskrev er vanlig for mennesker med diagnosene dr Curry mente Heard har.

Jeg tenker foreløpig de minimum har spilt hverandre dårligere fremfor bedre, og med tanke på at Depps ekser beskriver ham som gjennomgående snill mens Heard har vært anmeldt for partnervold før, holder jeg det mer sannsynlig at Heard har styrt retningen forholdet skulle utvikle seg i.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...