Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet
charactouy skrev (1 minutt siden):

Hva tenker dere om påstanden om at han skal ha overtalt en flyvertinne - på jobb, i flyet - til å ta mdma? 

Jeg har ikke peiling på om dette er sant. Men at en super mega kjendis, som Depp er, og med det ville livet han lever, så kan jo det tenkes at det kan ha skjedd. At i hans hode der og da, så var det "ok" å gjøre 🤷‍♀️

Bøker skrev (3 minutter siden):

Jeg reagerer også på hvordan hun fremstår når hun forteller det hun angivelig har opplevd, men det kan komme av egne erfaringer. Hun beskriver hendelsene på en helt annen måte enn hva jeg hadde gjort selv, men alle er forskjellige. 

Jeg er også overrasket over alt hun husker, siden jeg selv kun husker datoene til vold dersom det hendte på f.eks. 17. mai, bursdag eller lignende. Jeg har alltid trodd at det var vanlig dersom man har blitt utsatt for vold mange ganger. Men igjen, er klar over at ingen er like.

Denne saken har gjort meg ekstra glad for at vi ikke har jurytjeneste i Norge, for jeg hadde slitt med å ta en avgjørelse. 

Jeg synes ikke hun er god på å ordlegge seg og forklare. Hun er jo typisk adhd surrehode og snakker i halve setninger og smører på med store romantiske ord som "magisk" "sjelevenn" mm.  men kan tenke meg at hun skjerper seg og har pugget litt i forveien slik at hun husker disse datoene som er viktige.  Hun skriver jo notater hele tiden, så det er tydelig at hun ikke har klisterhjerne akkurat. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke peiling på om dette er sant. Men at en super mega kjendis, som Depp er, og med det ville livet han lever, så kan jo det tenkes at det kan ha skjedd. At i hans hode der og da, så var det "ok" å gjøre 🤷‍♀️

At han synes det er helt ok kan jeg være med på. At en flyvertinne med ansvar for passasjersikkerhet risikerer jobben ved å ta mdma ombord har jeg vanskeligere for å svelge.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Livvaktene hans betegner han som rolig og avslappet når han ruser seg, men AH forteller at han er helt vill, ukontrollerbar osv.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Ambeh skrev (4 minutter siden):

Ja, sant det, mye av det hun forteller om burde støttes av vitner. Det kan jo hende det også gjøres etter hvert, det tar seg i alle fall ikke så bra ut dersom hun sitter og forteller alt dette uten at noen vil vitne for henne om disse episodene.

Hun sa jo rett ut til Depp at han, som mann, ikke kom til å bli trodd av dommer og jury, så det kan vel hende hun tar seg friheter med forventning om å bli trodd på bakgrunn av å være kvinne. Det skal bli interessant å se hvordan dette utvikler seg videre.

• Liker 20
Skrevet
Flettfrid skrev (1 minutt siden):

Livvaktene hans betegner han som rolig og avslappet når han ruser seg, men AH forteller at han er helt vill, ukontrollerbar osv.

Ja, det er veldig merkelig. SkAl juryen ta hennes ord for det ovenfor alle vitnene som har sagt motsatt? Det er i såfall meget spesielt hvis de gjør det.

• Liker 8
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden):

For meg virker det som at de veksler mellom ulike roller og dette gjør det vanskelig for dem å finne sin plass i forhold til den andre:

Hun har åpenlyst «daddy issues» og omtaler seg selv som hans «baby-girl». Han har også omtalt henne som «My girl». I denne konstellasjonen er han den eldre, trygge og hun den yngre og yndige. 

Enig, dette har jeg tenkt også. De har vel vært forelsket, har hatt fine opplevelser og nærhet og kjemi og sånt, men virker ikke som at det har vært et forhold der de spiller hverandre gode og hjelper hverandre til å takle livet, men heller spenner bein på hverandre fordi de er stresset og slitne, og ikke tatt ansvar selv når det blir for mye.

Og så døyver de begges stress og følelser med dop og alkohol. Tenk å ha så masse penger til kassevis med vin og turer til bahamas, og ikke stoppe opp og si, du nå går det ikke bra. Jeg er stresset men vil ikke være en person som slår og trigger deg sånn, vi trenger terapi begge to, så la oss skaffe oss hjelpen vi trenger. 

• Liker 7
Skrevet
charactouy skrev (7 minutter siden):

At han synes det er helt ok kan jeg være med på. At en flyvertinne med ansvar for passasjersikkerhet risikerer jobben ved å ta mdma ombord har jeg vanskeligere for å svelge.

Jaaa men så står du der og snakker med Depp da.. 😆

Skrevet
charactouy skrev (5 minutter siden):

Hun sa jo rett ut til Depp at han, som mann, ikke kom til å bli trodd av dommer og jury, så det kan vel hende hun tar seg friheter med forventning om å bli trodd på bakgrunn av å være kvinne. Det skal bli interessant å se hvordan dette utvikler seg videre.

Jeg tror at hun må betale en del penger til slutt. 

• Liker 5
Skrevet
lillevill skrev (3 minutter siden):

Jaaa men så står du der og snakker med Depp da.. 😆

Jeg håper de langt fleste med ansvar for andre menneskers sikkerhet har såpass integritet og yrkesstolthet at det skal mer til enn som så 😅

lillevill skrev (1 minutt siden):

Jeg tror at hun må betale en del penger til slutt. 

Ikke godt å si, selv on det ser lovende ut foreløpig. 

• Liker 4
Skrevet
lillevill skrev (15 minutter siden):

Jeg synes ikke hun er god på å ordlegge seg og forklare. Hun er jo typisk adhd surrehode og snakker i halve setninger og smører på med store romantiske ord som "magisk" "sjelevenn" mm.  men kan tenke meg at hun skjerper seg og har pugget litt i forveien slik at hun husker disse datoene som er viktige.  Hun skriver jo notater hele tiden, så det er tydelig at hun ikke har klisterhjerne akkurat. 

Er med på det du sier, men for å huske så mye som hun gjør, inkludert tidspunkt, så ser jeg for meg at hun må ha notert alt nesten rett etter hendelsene. Det kan hun jo selvsagt ha gjort.

Uansett hvem som lyver/overdriver, så er dette en fæl sak. Det er trist at folk kan behandle andre slik som kommer fram her.

• Liker 3
Skrevet
Flettfrid skrev (10 minutter siden):

Han er sikkert rolig uten henne der hehe. Vitner har beskrevet at hun egler han opp til en krangel. 🤪 

Virker ihvertfall ikke som hun ønsker å løse problemer som dukker opp, eller er nyskjerrig på hva hans indre prosesser er når han ønsker noe eller prøvde å sette grenser. Uten dette i et forhold så er det som å ha med et egotisisk barn å gjøre, som bare vil bli forstått men ikke forstå. Tror det er sånn de har hatt det, at han har vært den voksne, og hun har sluppet å være voksen i forholdet. Han har nok hatt det ensomt da. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
Bøker skrev (11 minutter siden):

Er med på det du sier, men for å huske så mye som hun gjør, inkludert tidspunkt, så ser jeg for meg at hun må ha notert alt nesten rett etter hendelsene. Det kan hun jo selvsagt ha gjort.

Uansett hvem som lyver/overdriver, så er dette en fæl sak. Det er trist at folk kan behandle andre slik som kommer fram her.

Jeg fikk ikke med meg at hun husket så mye spesielt, men orket ikke å se alt heller. Men fikk med at hun sa "det er en grunn til at hun ikke er matematiker, men skuespiller " og sa et ca tall som svar. 

Jeg tror hun bare har forberedt seg godt og så pugga datoer og evt tidspunkt. men jeg vet ikke altså. 

Endret av lillevill
Skrevet
Sparks skrev (34 minutter siden):

Har aldri sett eller hørt om ofre av vold/overgrep som SMILER mens de prater om personen som skal ha misbrukt dem. Må si at hun putter på tidenes dårligste skuespill

Smil/latter er en helt vanlig forsvarsmekanisme når man feks gjenforteller alvorlige og vonde ting. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Gratinara
Skrevet (endret)

Kan hun se rusa ut? Hun eter et eller annet gjentakende ganger.. 

Endret av Gratinara
endring
Skrevet
Gratinara skrev (1 minutt siden):

Kan hun se rusa ut? Hun eter et eller annet gjentakende ganger.. 

Jeg mener å ha hørt det var en eller annen slags snack type granola bar/nøtter e.l. Som hun beleilig nok tok en bit av så hun hadde munnen full og måtte vente litt med å svare når det kom vanskelige spørsmål. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

Uenig. Jeg synes hun forklarer mye som gjør at brikkene faller på plass….

- Det virker som at J.D har/hadde problemer med å takle hennes seksualitet. Om disse kvinnene han har angrepet vitner og bekrefter A.H sin historie er han på tynn is.

For meg virker det som at de veksler mellom ulike roller og dette gjør det vanskelig for dem å finne sin plass i forhold til den andre:

Hun har åpenlyst «daddy issues» og omtaler seg selv som hans «baby-girl». Han har også omtalt henne som «My girl». I denne konstellasjonen er han den eldre, trygge og hun den yngre og yndige. 

Samtidig er han «røff» (språk og opplevelser med andre bekrefter dette) - hvor hun da velger å stå i mot ham «I take pride in being a tough girl « sier hun. Denne delen av henne er praktisk for ham når han trenger grensesetting i forhold til egen rusproblematikk. Men: så er det da flere episoder hvor han blir sjalu fordi andre kvinner er i følge ham for vennlig med henne. Disse kvinnene er da relativt tilfeldige damer som han selv inviterer inn i samtalen og som han selv initierer kontakt med. Han er jo J.D og selv om han fremstår jordnær er han nok vant med at disse tilfeldige kvinnene (gjetter meg til at den flyvertinna sikkert var en søt skarrende dame) - gir ham oppmerksomhet. Ikke hans biseksuelle kjæreste. Når A.H får «vennlig kontakt» med disse kvinnene er det han som blir utagerende mot kvinnene; «leave my girl alone». Han gjør jo ikke dette for å beskytte A.H mot uønsket seksuell oppmerksomhet. Han gjør det for å markere sitt territorium og være den «røffe og tøffe». 

Hun på sin side svarer denne type adferd (sjalusi) - med konfrontasjon og eller en form for normalisering/toleranse.   

Vi vet jo ikke om de mest graverende forhold som hun beskriver er sann (ren vold) - Men kommer den der flyvertinna og andre kvinnen de rusa seg sammen med rundt bålet og bekrefter A.H sin historie - da er J.D fucked slik jeg ser det. Det er faktisk ille nok det, så får hun bekreftet de historiene har han virkelig driti seg ut, spør du meg. 

Av det vi har hørt om J.D sin fortid, så er jeg ikke tvil om at han har sine demoner, og han har nok gjort mye galt, og er langt fra feilfri, men jeg sitter igjen med inntrykket av at A.H prøvde å fremprovosere reaksjoner slik at hun kunne ta bilder, videoer og opptak for å underbygge sin historie. Provoserer du noen nok, så vil dem sprekke, og det er det jeg har inntrykk av at A.H har gjort. Om han noen gang vært fysisk voldelig mot A.H, så tror jeg det kommer av at hun med overlegg har dyttet han over bristepunktet.  Det er selvsagt galt, men alle kan briste under nok press.

J.D med hans traumer fra en tøff barndom, og A.H med sine personlighetsforstyrrelser er en «match made in hell». De fleste forklarer J.D som en rolig, ikke-voldelig type, og A.H fremstår for meg som om hun liker offerrollen, og som om hun ønsker han skal lide. 

Det er i alle fall inntrykket jeg sitter igjen med, men det kan selvfølgelig være helt feil. 

Endret av FruRaeder
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Valyria83 skrev (4 timer siden):

Har du hørt på noen av opptakene??? 

Jeg kan bare snakke for meg selv. I starten trudde jeg litt på henne. Etter at eksene hans stod frem og forsvarte han begynte jeg å sette meg mer inn saken. Lydopptakene ble lekket ut hvor hun innrømmer vold mot han og håner han når han vil ikke være der fordi hun vil sloss. Hun har kommet med masse beskyldninger som ikke henger på greip. Har blitt tatt i masse løgn. Osv osv osv. 

Starstruck my ass.! Folk er sinte fordi hennes oppførsel ødelagt både for han og for ekte voldsoffere. 

Jeg er fremdeles åpen for at han kan ha gjort henne noe. Selv om det kanskje ikke virker slik. 

Stiller meg helt bak denne. Blir faktisk fornærmet over å høre at mine tanker rundt denne saken skyldes Johnny Depps "makt over kvinner". Hva tar du meg for liksom.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Flettfrid skrev (2 timer siden):

Dette tenkte jeg på også, jeg har blitt utsatt for massiv vold både i barndommen og i ett forhold som ungdom(19-21 år). Jeg har store problemer med å skille episoder og ca når det skjedde. Detaljer er også vanskelig å huske. 

I tillegg har jeg en svoger som var gift med en veldig dominant og voldelig dame, han har flere ganger fortalt at han har store problemer med å skille de enkelte voldshendelsene, hvor og når mange av de skjedde. Hva som utløste de og hvorfor.

Det stemmer at mange detaljer, samt tidsperspektiver, kan forsvinne. Ofte starter det så subtilt at man ikke forstår hva som foregår. Vold starter som regel aldri med at offeret får alvorlige fysiske skader. Ofte starter det psykisk, med manipulasjon og virkelighetsforvrengning, før det gradvis blir mer og mer fysisk. Det kan være veldig vanskelig å huske og tidfeste når ting begynte å skje. Og traumer kan også gjøre at man fortrenger mye.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
Gjest Gratinara
Skrevet
Vajolet2 skrev (11 minutter siden):

https://www.youtube.com/watch?v=5N9xfeFKsDA&t=1877s

Se på 31:17 her, når han forteller om anklagene. Hun drar på smilebåndet. Avslørte hun seg her? Så ser hun nådeløs ut etterpå, sånn "nå skal jeg ta ham." Frysninger.

Men dette kan vel gå begge veier, tenk hvis dette er rettsaken fra helvette og det er snakk om 2 svært kompliserte personer som spiller mot hverandre, som et psykologisk spill.. Er vel ihvertfall tidenes drama det er snakk om..

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...