Rando Skrevet 17. juni 2022 #7181 Del Skrevet 17. juni 2022 Det er mulig AH og Elaine har vist forakt for retten og kan saksøkes individuelt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inakristine Skrevet 17. juni 2022 #7182 Del Skrevet 17. juni 2022 (endret) . Endret 25. juni 2022 av inakristine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 17. juni 2022 #7183 Del Skrevet 17. juni 2022 (endret) Litt mer: Her er det flere interessante betraktninger rundt den grandiose talen/kampanjen, inkl.idealisering og devaluering Endret 17. juni 2022 av ~ Ada ~ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 17. juni 2022 #7184 Del Skrevet 17. juni 2022 (endret) Vi vet jo at analyse av kroppsspråk ikke er eksakt, og ikke kan brukes på måten de gjør for å vurdere løgn feks (selv vet jeg feks at mitt kroppsspråk ofte leses feil, pga min usikkerhet). MEN vi har alle en intuitiv lesing av kroppsspråk, og jeg tenker analysene i alle fall er med på å påpeke det vi reagerer på ved Amber. For meg, helt i starten når jeg ikke hadde gjort meg opp en tydelig mening har jeg ikke orket å se på klipp fra henne over tid. Jeg syntes hun er ekstremt ubehagelig å se på. Det jeg opplever som så ubehagelig er jo det disse analytikerne kan forklare litt mer om. Endret 18. juni 2022 av Hoppetau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 17. juni 2022 #7185 Del Skrevet 17. juni 2022 Hoppetau skrev (52 minutter siden): Vi vet jo at analyse av kroppsspråk ikke er eksakt, og ikke kan brukes på måten de gjør for å vurdere møgn feks (selv vet jeg feks at mitt kroppsspråk ofte leses feil, pga min usikkerhet). MEN vi har alle en intuitiv lesing av kroppsspråk, og jeg tenker analysene i alle fall er med på å påpeke det vi reagerer på ved Amber. For meg, helt i starten når jeg ikke hadde gjort meg opp en tydelig mening har jeg ikke orket å se på klipp fra henne over tid. Jeg syntes hun er ekstremt ubehagelig å se på. Det jeg opplever som så ubehagelig er jo det disse analytikerene kan forklare litt mer. Det handler om hva hun sier og vektlegger, mindre om kroppsspråk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 18. juni 2022 #7186 Del Skrevet 18. juni 2022 (endret) ~ Ada ~ skrev (10 timer siden): Det handler om hva hun sier og vektlegger, mindre om kroppsspråk Nei, for meg er det noe med fremtoningen hennes. Mange ganger er ordene i seg selv helt ok (ja, mye er selvsagt ting å bli provosert over det også enig i det), selv når hun snakker om ting som ikke er så ille så er det noe i fremtoningen, ansiktsuttrykkene (ofte med glimt av et kortvarig snerrende uttrykk, eller kort himling med øynene) som blir veldig ubehagelig. Og den missmatchen som er mellom det som sies og det som vises i kroppsspråk. Denne missmatchen betyr ikke løgn, og det betyr ikke nødvendigvis at hun har alle de følelsene jeg opplever at hun har, men kroppsspråket virker likevel inn på oss og vår opplevelse av det hun sier. Syntes også det er påfallende hvor forskjellig hun er i UK klippene, Virginia klippene og nå dette intervjuet. Stemmen er forskjellig, intensiteten er forskjellig, følelsene hun viser tydelig frem er forskjellig, hennes medfølelse og forståelse er tilsynelatende veldig forskjellig. Det er så tydelig at hun jobber med hvordan hun fremstår og bevisst endrer seg. Jeg tror ikke hun var bevisst på dette i UK rettsaken og at det er mest den sanne versjonen av henne vi får se der. Endret 18. juni 2022 av Hoppetau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inakristine Skrevet 18. juni 2022 #7187 Del Skrevet 18. juni 2022 (endret) . Endret 25. juni 2022 av inakristine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 18. juni 2022 #7188 Del Skrevet 18. juni 2022 Hoppetau skrev (28 minutter siden): Syntes også det er påfallende hvor forskjellig hun er i UK klippene, Virginia klippene og nå dette intervjuet. Stemmen er forskjellig, intensiteten er forskjellig, følelsene hun viser tydelig frem er forskjellig, hennes medfølelse og forståelse er tilsynelatende veldig forskjellig. Det er så tydelig at hun jobber med hvordan hun fremstår og bevisst endrer seg. Jeg tror ikke hun var bevisst på dette i UK rettsaken og at det er mest den sanne versjonen av henne vi får se der. Jeg tror også det. Og måten hun ter seg på i UK rettsaken er ganske oppsiktsvekkende syntes jeg. Arrogansen som hun fremviser minner om alt annet enn et offer, hun er så annerledes der kontra denne rettsaken at hun virker som to helt ulike mennesker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 18. juni 2022 #7189 Del Skrevet 18. juni 2022 Jeg tror Amber er en lynende smart og manipulerende narssissist. Hun sluker info om hvordan være et offer og leser seg opp på andres historier, og bruker det for alt det er verdt. Dessverre hjelper det ikke å være intelligent når en alvorlig personlighetsforstyrrelse gjør at man kun ser ting i eget perspektiv. I hennes øyne lyver hun ikke, og jo mer motgang hun får, jo mer aggressiv blir hun. Ingen tvil om at hun graver sin egen grav. Johnny & co kan i grunnen bare lene seg tilbake og la henne grave seg lengre og lengre ned. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 18. juni 2022 #7190 Del Skrevet 18. juni 2022 SiljeKommode skrev (19 timer siden): Jeg kjenner jeg blir så provosert av mobbingen deres av Amber Heard at jeg har ikke godt av det. Dere deler mobbevideoer av henne der eldre menn i dress sitter og gjør narr av henne der hun snakket ut om sine vanskelige opplevelser i et intervju! Fy faen! Snakk om å gjøre narr av andre mennesker. Jeg visste enkelte menn var føleseskalde, men jeg må si jeg er skuffet over dere kvinner i denne tråden som snakker menn med makt etter munnen og gjør narr av en annen kvinne på denne måten Som tidligere voldsoffer, kjenner jeg at du provoserer meg med å blindt støtte opp om en voldsperson som har ødelagt livet til ett annet menneske så grovt og brutalt. 11 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rando Skrevet 18. juni 2022 #7191 Del Skrevet 18. juni 2022 Tenkte jeg det ikke: Hun tar den der «jeg kan jo snakke om disse vanskelighetene, det er mer enn han har gjort.» kan det tenkes at hun nå skal være «det snakkende offeret» som «tør å stå frem om alt det vanskelige?» Det at hun og teamet måtte trekke inn JD enda en gang sier jo litt... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 18. juni 2022 #7192 Del Skrevet 18. juni 2022 Hoppetau skrev (6 timer siden): Nei, for meg er det noe med fremtoningen hennes. Mange ganger er ordene i seg selv helt ok (ja, mye er selvsagt ting å bli provosert over det også enig i det), selv når hun snakker om ting som ikke er så ille så er det noe i fremtoningen, ansiktsuttrykkene (ofte med glimt av et kortvarig snerrende uttrykk, eller kort himling med øynene) som blir veldig ubehagelig. Og den missmatchen som er mellom det som sies og det som vises i kroppsspråk. Denne missmatchen betyr ikke løgn, og det betyr ikke nødvendigvis at hun har alle de følelsene jeg opplever at hun har, men kroppsspråket virker likevel inn på oss og vår opplevelse av det hun sier. Syntes også det er påfallende hvor forskjellig hun er i UK klippene, Virginia klippene og nå dette intervjuet. Stemmen er forskjellig, intensiteten er forskjellig, følelsene hun viser tydelig frem er forskjellig, hennes medfølelse og forståelse er tilsynelatende veldig forskjellig. Det er så tydelig at hun jobber med hvordan hun fremstår og bevisst endrer seg. Jeg tror ikke hun var bevisst på dette i UK rettsaken og at det er mest den sanne versjonen av henne vi får se der. Absolutt, helt enig👍 Jeg siktet egentlig til noe helt annet med det jeg skrev, men orker ikke forklare nå😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 18. juni 2022 #7193 Del Skrevet 18. juni 2022 Rando skrev (5 timer siden): Tenkte jeg det ikke: Hun tar den der «jeg kan jo snakke om disse vanskelighetene, det er mer enn han har gjort.» kan det tenkes at hun nå skal være «det snakkende offeret» som «tør å stå frem om alt det vanskelige?» Det at hun og teamet måtte trekke inn JD enda en gang sier jo litt... Jeg synes hun inntar den belærende holdningen her. Hun forteller juryen og oss andre inkompetente nek hvordan ting faktisk henger sammen, både hva gjelder henne og JD og på et samfunnsmessig strukturelt nivå. Bare tøys og fjas. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valyria83 Skrevet 18. juni 2022 #7194 Del Skrevet 18. juni 2022 ~ Ada ~ skrev (2 minutter siden): Jeg synes hun inntar den belærende holdningen her. Hun forteller juryen og oss andre inkompetente nek hvordan ting faktisk henger sammen, både hva gjelder henne og JD og på et samfunnsmessig strukturelt nivå. Bare tøys og fjas. Jeg føler at hun prøver å fremstille seg selv som en klok og intellekt person. Men det føles så falskt. Akkurat som hun har lest seg opp og øvet på svarene her. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 18. juni 2022 #7195 Del Skrevet 18. juni 2022 Ardwinna skrev (6 timer siden): Jeg tror Amber er en lynende smart og manipulerende narssissist. Hun sluker info om hvordan være et offer og leser seg opp på andres historier, og bruker det for alt det er verdt. Dessverre hjelper det ikke å være intelligent når en alvorlig personlighetsforstyrrelse gjør at man kun ser ting i eget perspektiv. I hennes øyne lyver hun ikke, og jo mer motgang hun får, jo mer aggressiv blir hun. Ingen tvil om at hun graver sin egen grav. Johnny & co kan i grunnen bare lene seg tilbake og la henne grave seg lengre og lengre ned. Det tror jeg også. Hoppetau skrev (7 timer siden): Nei, for meg er det noe med fremtoningen hennes. Mange ganger er ordene i seg selv helt ok (ja, mye er selvsagt ting å bli provosert over det også enig i det), selv når hun snakker om ting som ikke er så ille så er det noe i fremtoningen, ansiktsuttrykkene (ofte med glimt av et kortvarig snerrende uttrykk, eller kort himling med øynene) som blir veldig ubehagelig. Og den missmatchen som er mellom det som sies og det som vises i kroppsspråk. Denne missmatchen betyr ikke løgn, og det betyr ikke nødvendigvis at hun har alle de følelsene jeg opplever at hun har, men kroppsspråket virker likevel inn på oss og vår opplevelse av det hun sier. Syntes også det er påfallende hvor forskjellig hun er i UK klippene, Virginia klippene og nå dette intervjuet. Stemmen er forskjellig, intensiteten er forskjellig, følelsene hun viser tydelig frem er forskjellig, hennes medfølelse og forståelse er tilsynelatende veldig forskjellig. Det er så tydelig at hun jobber med hvordan hun fremstår og bevisst endrer seg. Jeg tror ikke hun var bevisst på dette i UK rettsaken og at det er mest den sanne versjonen av henne vi får se der. Jeg har tenkt akkurat det samme som du sier her. Den snerringen og også det sukket før hun svarer. Jeg hadde ikke lyd på pc'n da jeg satte på første del av intervjuet så jeg fikk bare sett kroppsspråket hennes mens hun snakket og det er noe som virket "galt", som om hun - som Ardwinna var inne på - har øvd seg på hvordan hun skal te seg og snakke osv. Og de tre gangene hun har snakket nå, som du nevner, det er påfallende hvor forskjellig hun snakker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valar Morghulis Skrevet 18. juni 2022 #7196 Del Skrevet 18. juni 2022 (endret) . Endret 19. juni 2022 av Valar Morghulis 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 18. juni 2022 #7197 Del Skrevet 18. juni 2022 Valyria83 skrev (2 timer siden): Jeg føler at hun prøver å fremstille seg selv som en klok og intellekt person. Men det føles så falskt. Akkurat som hun har lest seg opp og øvet på svarene her. Narsissisten er jo blant annet kjent for «å shoppe kunnskap» litt herfra og derfra. Dette settes så sammen til en smørje av store og «viktige» ord som de på ingen måte egentlig har peil på - i beste fall kun på et svært overfladisk nivå, tilsynelatende tilforlatelig og imponerende for den utrente lytter. Går du det nærmere etter i sømmene vil du imidlertid se at det ikke holder mål («..comes from the Greeks...» osv.😅), men tilsvarer 12 års stadiet eller lavere. Det er papegøyeprat. Å snakke med en slik, er som å snakke med et barn, bare at vedkommende selv ikke ser det slik. Det grandiose selvet er så banka inn i personligheten at det har utkonkurrert den underliggende og opprinnelige mindreverdighetsfølelsen. Dette er fryktelig slitsomt for omgivelsene å forholde seg til. Det trente øyet gjennomskuer babbelet men vinner samtidig aldri fram. Narsissisten vil uansett fortsette å belære og vite best to the bitter end, samme hvor latterlig det fremstår. Toppet med at de ikke blir lei seg av å bli stilt til veggs, men dypt krenket, står man overfor en umulig oppgave. I min siste link til behavior panel, har de lagt merke til særlig to aspekter som vekker hennes følelser (krenkelse): 1) når det røres ved abandonment/å bli forlatt og 2) når hun nedgraderes som skuespiller eller på sosiale medier. De ser sterke reaksjoner her, men ikke når volden fra Depp tematiseres. Jeg vet hun ikke er diagnostisert med narsissistisk pf, men hun har mange av atferdstrekkene. Det kan hun jo også ha med borderline og dramatiserende pf.ref.dr.Curry. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 18. juni 2022 #7198 Del Skrevet 18. juni 2022 SiljeKommode skrev (På 17.6.2022 den 17.21): Jeg kjenner jeg blir så provosert av mobbingen deres av Amber Heard at jeg har ikke godt av det. Dere deler mobbevideoer av henne der eldre menn i dress sitter og gjør narr av henne der hun snakket ut om sine vanskelige opplevelser i et intervju! Fy faen! Snakk om å gjøre narr av andre mennesker. Jeg visste enkelte menn var føleseskalde, men jeg må si jeg er skuffet over dere kvinner i denne tråden som snakker menn med makt etter munnen og gjør narr av en annen kvinne på denne måten Du er provosert av mobbingen av en voldsutøver (Amber Heard)? Vel, andre vil si det er bare rettferdig. Det er lett å miste medfølelse når en voldsutøver som har med viten og vilje ødelagt livet og karrièren til en annen person blir dårlig behandlet selv. For kvinner selv er kvinner som Amber Heard farlige fordi de ødelegger for alle kvinner som faktisk er utsatt for vold i sine forhold. Og du mener det er skuffende? Jeg mener det er skuffende at du forsvarer en voldsutøver som til og med lyver i retten bare fordi hun er kvinne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønnball Skrevet 18. juni 2022 #7199 Del Skrevet 18. juni 2022 Jeg synes forresten dere skal være litt forsiktige med å skrive at Amber faker i retten bare fordi det ikke rant tårer nedover kinnene hennes. Det er mange ofre for vold som har forskjellig traumerespons. (hvordan får jeg video direkte inn i tråden så dere kan trykke på play forresten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 18. juni 2022 #7200 Del Skrevet 18. juni 2022 grønnball skrev (5 minutter siden): Jeg synes forresten dere skal være litt forsiktige med å skrive at Amber faker i retten bare fordi det ikke rant tårer nedover kinnene hennes. Det er mange ofre for vold som har forskjellig traumerespons. (hvordan får jeg video direkte inn i tråden så dere kan trykke på play forresten? Problemet er ikke at det i seg selv ikke rant tårer, men at hun tydelig faker at det er tårer der, og at hun faker at hun hulker og faker at hun tørker tårer. Hadde hun sittet rolig, sett lei seg ut uten å gråte, eller sett kald ut uten å gråte hadde det vært forståelig. Å fake at man tørker tårer og snørr som ikke er der blir derimot noe helt annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg