Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Raven.Writingdesk skrev (14 timer siden):

Fantastisk! 👏🏼👏🏼 Dette er diskusjonene og samtalene vi trenger etter denne rettssaken! 

Så enig i. Håpet slikt og beslektede betraktninger ble etterspillet og ikke dette tullet som er her nå om at JD likevel slik og slik..UK..

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ardwinna skrev (40 minutter siden):

Noen av støttespillerne til Amber prøver hardt å ta stenografen Judy for å ha "festet med Johnny Depp" og gitt ham en klem etter rettssaken (filmklipp tatt ut av sammenheng), og mener at hun har oppført seg partisk ved å snakke med ham. Judy har til og med blitt rapportert til den nasjonale stenografiforeningen for det noen mener var uprofesjonell oppførsel... Helt greit å være på Ambers side, men drøyt å la det gå ut over stenografen bare fordi hun er hyggelig mot folk (inkludert Amber Heard).

Latterlig :fnise:

OM det hadde vært tilfelle kunne ikke Judy gjort noe til eller fra for JD eller AH. Så det hadde ikke vært krise?

• Liker 7
Skrevet
Kalimeera skrev (4 minutter siden):

Latterlig :fnise:

OM det hadde vært tilfelle kunne ikke Judy gjort noe til eller fra for JD eller AH. Så det hadde ikke vært krise?

Tja, hun kunne vel kanskje ha feilsitert dem med vilje under rettssaken. :P Men da ville det jo uansett vært det som hadde vært en sak å innrapportere, ikke at hun var for hyggelig mot den ene parten i saken.

• Liker 4
Skrevet
RachelLevine skrev (11 timer siden):

Igjen, det regnes ikke som vold når det er i selvforsvar. Meget freidig å påstå at andre ikke har fulgt med, når du selv ikke har det. "Let me refresh your recollection". Slik forklarte Amber lydopptaket:

“The first of which, where I’m talking about ‘hitting’ him… What that conversation is about is about the disparity between Johnny and I, in our physical fights,” the 35-year-old said.

“The disparity of how he would proactively punch me and I would have to resort to reactively hitting him. I’m talking about the difference between a punch, which Johnny did often, and me having to hit him in my defense.

“Even if he wasn’t twice my size, they’re very different and I’m pointing out the difference to him.”

Har du bevis på at det skjedde i selvforsvar? I alle lydopptakene fremkommer det at hun er den aktive, pågående og aggressive part, mens han forsøker å trekke seg unna.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
charactouy skrev (7 timer siden):

Jeg tror det kan være vanskelig for mange å forstå at det faktisk finnes voldelige mennesker som kan med vilje kaste et glass i gulvet så det knuses, for så å påstå at det var partnerens feil eller partneren som gjorde det, og ikke gi seg før partneren ber om unnskyldning for å ha gjort det. Og at det også finnes mennesker som er så nedbrutt og ødelagte av å gå på nåler i påvente av den voldeliges neste påfunn at de faktisk ber om unnskyldning for noe de ikke har gjort. Jeg har heldigvis ikke opplevd det selv, men jeg vet det er sant og har kjennskap til mekanismene bak.

Jepp. Dette stemmer da jeg var utsatt for psykisk vold. Jeg kunne unnskylde meg for ting jeg ikke hadde gjort, for helt banale ting som at jeg måtte spise eller sove, eller enda verre, for ting voldsutøveren selv gjorde. For det måtte jo være min skyld at han reagerte slik. Jeg ble helt desperat og sa unnskyld igjen og igjen, men visste aldri hva jeg hadde gjort galt engang. Det var nok bare et forsøk på å blidgjøre ham slik at han skulle bli snill igjen, trøste meg og la meg hvile etter å ha blitt helt utslått etter mange timer sånn her. Husker jeg sovnet av utmattelse eller hyperventilerte. Helt skada opplegg. 

• Liker 2
  • Hjerte 10
Skrevet
charactouy skrev (20 timer siden):

Men det var ikke forholdet som var oppe for retten. Det var avisinnlegget til Heard, der hun påsto at Depp hadde mishandlet henne.

Dersom min eks hadde skrevet slike usanne påstander om meg i lokalavisa hadde jeg også gått til retten.

Dette er et veldig godt poeng. Men vi kan vel alle være enig i at artikkelen Amber skrev, har havnet i skyggen av beskyldninger begge veier. Spesiel når det gjelder mennesker jeg er eller har vært glad i, strekker jeg meg langt for å løse konflikter med kommunikasjon utenfor rettsystemet, men jeg aksepterer at andre ser det annerledes enn meg.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Helene1982 skrev (4 timer siden):

Dette er et veldig godt poeng. Men vi kan vel alle være enig i at artikkelen Amber skrev, har havnet i skyggen av beskyldninger begge veier. Spesiel når det gjelder mennesker jeg er eller har vært glad i, strekker jeg meg langt for å løse konflikter med kommunikasjon utenfor rettsystemet, men jeg aksepterer at andre ser det annerledes enn meg.

Det har de nok også prøvd her og uten hell… Tviler på at de ønsket å brette ut livet sitt for en hel verden i en offentlig rettssak, men for Depp sin del så har beskyldningene fra henne vært så brutale og alvorlige at han valgte dette for å få frem sannheten. Han er ikke hvem som helst og Amber sin artikkel ødela hans liv og karriere. 

Endret av lemoncake
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
8 minutter siden, lemoncake said:

Det har de nok også prøvd her og uten hell… Tviler på at de ønsket å brette ut livet sitt for en hel verden i en offentlig rettssak, men for Depp sin del så har beskyldningene fra henne vært brutale og alvorlige at han valgte dette for å få frem sannheten. Han er ikke hvem som helst og Amber sin artikkel ødela hans liv og karriere. 

Ikke bare hans liv og karriere, men også barna hans ble sjikanert og hetset fordi JD angivelig var en "konebanker". 

Jeg vil ikke bli overrasket om hetsingen av barna var en sterkt medvirkende faktor til hvorfor Depp valgte å gå til sak mot Heard, velvitende om at mindre hyggelige deler av hans liv kom til å bli offentlig skue, som f.eks. vold i hjemmet, narkotika- og alkoholmisbruk, vold i nære relasjoner. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Hunter7 skrev (1 minutt siden):

Ikke bare hans liv og karriere, men også barna hans ble sjikanert og hetset fordi JD angivelig var en "konebanker". 

Jeg vil ikke bli overrasket om hetsingen av barna var en sterkt medvirkende faktor til hvorfor Depp valgte å gå til sak mot Heard, velvitende om at mindre hyggelige deler av hans liv kom til å bli offentlig skue, som f.eks. vold i hjemmet, narkotika- og alkoholmisbruk, vold i nære relasjoner. 

Sant! Det tror jeg også. Ikke bare hans liv ble ødelagt, men også hans barn. Mange kommenterer at de selv ville løst saken på andre måter, men dette er ikke vanlige personer. Som verdenskjent person så er slike beskyldninger veldig forsterket. 

• Liker 8
Skrevet
SiljeKommode skrev (9 timer siden):

problemet deres er at dere nekter å høre på AH sine vitner. Whitney, søsteren, hun kunne dere ikke høre på for hun var "den eneste" som sa det. at Stephen skriver om vold, da kan han ikke ha vært der. Og A.H har også sagt han var voldelig. det er 3 personer, det. Hvor mange mennesker må fortelle om volden før dere skal tru på A.H, da?

Et interessant aspekt ved whitneys forklaring er:

1) hva som skjedde i trappen stemmer ikke med Ambers forklaring. I Ambers historie går hun mellom søsteren og Depp for å beskytte søsteren. I whitneys forklaring kommer Depp springene opp trappa og dytter henne vekk, for deretter å,gå,løs på Amber (noe som da ville plassert Depp i fare for å ramle,ned trappa)

2) Whitneys sjefs historie Im hvordan Whitney bodde hos henne en tid etter fysisk og psykisk vold fra Amber

• Liker 15
Skrevet
SiljeKommode skrev (9 timer siden):

problemet deres er at dere nekter å høre på AH sine vitner. Whitney, søsteren, hun kunne dere ikke høre på for hun var "den eneste" som sa det. at Stephen skriver om vold, da kan han ikke ha vært der. Og A.H har også sagt han var voldelig. det er 3 personer, det. Hvor mange mennesker må fortelle om volden før dere skal tru på A.H, da?

Jeg har aldri nektet for å høre på AH sine vitner og hennes vitnemål. Men det er så mye som har kommet fram at det etterhvert ikke har vært troverdig. Det er så mange flere vitner og beviser som forteller at hun er en løgner. Jeg tror også at JD ikke har helt rent mel i posen han heller, men jeg tror ikke at han har vært en voldelig person som har banket henne opp slik hun påstår. Utifra alt som har kommet fram i retten så er han blitt både psykisk og fysisk mishandlet av henne i åresvis. At han kan ha blitt provosert noen ganger ser jeg på som en mulighet. Tror også at hans rusproblemer har vært økende i dette forholdet pga hennes mishandling.
For meg virker hun som en person som er psykisk syk og trenger å få hjelp mot dette. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Hank Amarillo skrev (12 timer siden):

Som du ikke evner å dokumentere. Men blir like fullt butthurt fordi du ikke får medhold. 

Den syrlige tonen er påtagelig.

Når man må ty til dårlig hersketeknikk har man pr definisjon tapt diskusjonen. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Helene1982 skrev (6 timer siden):

Det tror jeg de fleste gjør, og det prøvde også Johnny. Amber fikk 7 millioner dollar og de fikk begge ikke lov å ytre seg negativt om den andre offentlig. Det var Amber som ikke holdt dette og innlegget hun skrev sørget for at Johnny mistet jobber og fikk stempel «konebanker» 

Nå er Amber diagnostisert med personlighetsforstyrrelser og slike mennesker er det som regel ikke mulig å forhandle med. 

Endret av AnnnonymBruker
  • Liker 10
Skrevet (endret)
Helene1982 skrev (6 timer siden):

La oss se på hva som skjedde fra våren 2016.

Heard skaffet seg midlertidig besøksforbud mot Depp. Hun, eller noen som visste at hun skulle til tinghuset, varslet bladet TMZ om at hun skulle dit, og at hun ville ha et blåmerke på høyre kinn. Da var det seks dager siden hun hadde sett Depp, og blåmerket var ikke synlig før eller etter - det er bilder av henne som er ute og koser seg sammen med venninnen Pennington en dag eller to etter. 

Mens besøsforbudet varte, oppsøkte hun Depp på et hotellrom og tryglet ham om å bli sammen igjen, om å få en klem, hun forsøkte å ta av ham brillene og han ytret det nå famøse 'du får aldri se øynene mine igjen'. 

Heard eller noen på vegne av henne kontaktet Depps advokat og sa at dersom hun ikke fikk en enorm sum penger - langt mer enn 7 mill - skulle hun gå ut i media og si at han var voldelig.

Heard søkte skilsmisse.

Tre dager før hun skulle gi sitt 'deposition' i skilsmissesaken, fikk TMZ en video av Depp som slamrer med skapdører, sparker et kjøleskap og heller opp 'en megapint' med vin. Videoen var filmet samme dag som Depps mor døde, og han hadde i samme periode fått dårlige finansielle nyheter. I følge den tidligere ansatte for TMZ som vitnet, tar det ca 15 minutter å få rettigheter til å publisere materiale dersom det kommer direkte fra kilden, og videoen ble publisert 15 minutter etter de mottok den.

De ble skilt, og signerte på at ingen av dem hadde gjort noe mot den andre for økonomisk vinning. Heard lovet å dele de 7 mill hun skulle få i skilsmisseoppgjøret mellom en ideell organisasjon og barnesykehuset i Los Angeles. 

De gikk hver til sitt, og Depp betalte Heard 7 mill i avdrag. Innen januar 2018 hadde Heard mottatt hele summen. Hun hadde ved utgangen av mai 2022 ikke gitt den ideelle organisasjonen eller barnesykehuset penger ut over de 100 000 hver de fikk direkte fra Depp før Heard krevde summen utbetalt til seg for skattefordeler.

Heard spiller inn Aquaman, og livet rusler videre.

I desember 2018, like rundt premieren på Aquaman, skriver Heard et leserinnlegg i Washington Post, der hun beskriver å ha 'fått føle vår kulturs vrede etter å ha stått opp mot mishandling da hun to år tidligere forlot sin voldelige ektemann'.

Depp blir stemplet som konebanker, med alle de sosiale og økonomiske konsekvenser det innebærer for en skuespiller av hans størrelse. 

I mars 2019 legger Depp inn et søksmål mot Heard for defamation - ærekrenkelse. På grunn av forsinkelser (covid og greier) starter ikke rettssaken før april 2022. 

Etter å ha luftet alt de eier og har av skittentøy, vinner Depp fram på samtlige punkter.

Så, hva er grunnen til at dette ikke er blitt løst med kommunikasjon langt tidligere?

Endret av charactouy
Trykkleif
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

.

Endret av AnnnonymBruker
Skrevet
lemoncake skrev (3 timer siden):

Sant! Det tror jeg også. Ikke bare hans liv ble ødelagt, men også hans barn. Mange kommenterer at de selv ville løst saken på andre måter, men dette er ikke vanlige personer. Som verdenskjent person så er slike beskyldninger veldig forsterket. 

Jeg tror mange av disse glemmer at JD og AH gikk til parterapeut, og hadde mange diskusjoner seg i mellom. De prøvde, flere ganger. Vi får til og med innblikk i noe av det som har foregått gjennom over fem timer med utgitt lydmateriale. Forestillingen om at de raskt har brutt med hverandre, og at JD plutselig ut fra det skulle ta henne foran retten, som en slags hevn, er ikke riktig. Op'eden kom jo da selvsagt også etter at de hadde brutt kontakten med hverandre. Og når den ene part har gått ut offentlig, er det ikke så effektivt for den andre part å svare privat, vel vitende om at det som mest sannsynlig ikke stemmer da ble det siste ord i offentlighet, foran folkedomstolen med høygaflene.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Helene1982 skrev (9 timer siden):

Hva mener du her?

J.D er den som lot saken ligge men A.H gikk jo til media flere ganger for å sko seg på å sverte ham.

Du ville holdt konflikter unna rettssystemet sier du, hva med å holde dem unna mainstream media når du ville vært vel vitende om at det svertet «den du var glad i» sitt navn og rykte så mye at vedkommende mistet jobben sin, ble fryst ut fra sosiale sammenhenger og til og med barna ble lidende.

ville du ikke holdt det unna mainstream media, om du mener rettssalen er «feil plass»..?? 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...