Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Depp_Is_Innocent

Anbefalte innlegg

Licorne skrev (7 minutter siden):

Står bokstavelig talt at det handler om at han sparket henne, men okey. Uansett, Depp påstår jo at han bare satt og tegnet og sov under denne turen, men dette viser jo da til at det ikke er sant. Så er det lydopptakene fra denne turen hvor han sitter og jamrer og er helt ute av seg. OG meldingene han skrev selv om hvor forferdelig han var på denne turen og at han blacket ut. At han var aggressiv og forjævlig. 

Så nei, altså, hva skal man si. 

Ja hva skal man si.

Depp forklarer at bakgrunnen for ordlyden i tekstmeldingene etter Boston-flyet, var at han gav Deuters beskjed om å si hva som enn skulle til for å mildne Heard, og at dette for øvrig var stående ordre for modus operandi - blidgjør Heard, unngå eksplosjon. Igjen er det ord mot ord.

Og så spør jeg fordi jeg ikke vet - er det bekreftet at lydopptaket med jamring var fra akkurat denne flyturen?

Hva tenker du forresten om vitnemålet til Depps lydmann (hva het han igjen) som forklarte at den aggressive ombord i Boston-flyet var Heard, og at hun også skjelte ut ham selv?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hva kan man si? 
AH ble dømt for æreskrenkelse, JD ble dømt for noe advokaten hadde sagt.

Dem var nok ikke enkle å leve med, noen av dem. 

Saken er nå ferdig. 
Finn noen andre enn AH til å fronte metoo, hva med Tara Reade? (Ikke det nei 🙃)
Uansett hva folk måtte komme med, så kan det ikke forsvare hva AH har gjort mot JD. 
Og alt som JD har gjort kan heller ikke forsvares.

Ferdig nå?

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Valyria83 said:

Har lest at dette var noe amber selv hadde fortalt assistenten hans og han hadde ikke vitnet dette selv. 

Vi får kanskje ikke vite svarert på dette. 

Tekstmeldingene ble bokstavelig talt lest i retten i England og du ser jo i teksten jeg har lagt ved hans egne sitater på at han erkjenner å har skrevet de? Svaret finnes jo, fra hans egne ord. 

Det må være slitsomt å hele tiden lukke ørene for det minste hint om at denne saken kanskje ikke er så sort-hvitt som den blir forespeilet. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (1 minutt siden):

Ja, hva kan man si? 
AH ble dømt for æreskrenkelse, JD ble dømt for noe advokaten hadde sagt.

Dem var nok ikke enkle å leve med, noen av dem. 

Saken er nå ferdig. 
Finn noen andre enn AH til å fronte metoo, hva med Tara Reade? (Ikke det nei 🙃)
Uansett hva folk måtte komme med, så kan det ikke forsvare hva AH har gjort mot JD. 
Og alt som JD har gjort kan heller ikke forsvares.

Ferdig nå?

Håper den blir ferdig og anken hennes blir avvist. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Valyria83 said:

Håper den blir ferdig og anken hennes blir avvist. 

Vel, for å anke så må hun sette inn summen hun skylder JD, saksomkostninger pluss penger til advokat på en konto først.

Hvis hun ikke har råd til å betale JD, så har hun vel ikke råd til ankesak.

Men for all del, hvis dem ønsker å bruke hearsay beviser, så må vel JD få lov til det samme.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licorne skrev (1 minutt siden):

Tekstmeldingene ble bokstavelig talt lest i retten i England og du ser jo i teksten jeg har lagt ved hans egne sitater på at han erkjenner å har skrevet de? Svaret finnes jo, fra hans egne ord. 

Det må være slitsomt å hele tiden lukke ørene for det minste hint om at denne saken kanskje ikke er så sort-hvitt som den blir forespeilet. 

Tror ikke det er sort og hvitt nei.

Men vi fikk ikke se dette vitne. Dessuten er det andre vitner som lydmannen som sa noe annet. 

Har skrevet i tråden at jeg ikke tror at han var lett å leve med på grunn av rusen.

Begge var toxic i forholdet men hun var den som tydde til vold. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Licorne said:

Konteksten ble nå forklart, ble den ikke? 
Si hva det enn måtte være for at AH skal unngå å klikke. 
Jeg kjenner meg selv pent igjen der. Man sier unnskyld og stryker overgriperen med hårene for å unngå at dem skal eksplodere og straffe deg for noe dem har gjort. 
Var jeg enig i det jeg unnskyldte meg for?

Nei.

Men man sa det slikt at det ble fred en liten stund til.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Duraton said:

Jeg kjenner meg selv pent igjen der. Man sier unnskyld og stryker overgriperen med hårene for å unngå at dem skal eksplodere og straffe deg for noe dem har gjort. 

Nei.

Konteksten ble ikke forklart, den ble bortforklart av brukere og av Depp selv. Det er jo rart at Depp sine egne ord, om det så handler om avkuttet finger eller sparking, ikke skal bli tatt seriøst når det passer seg. Og når dere ser hans egne vitner endre forklaring og at de begge beviselig har løyet så er det altså fremdeles Heard sin skyld. Når Heard gjør noe liknende er det bevis på at hun er en løgner som ikke er til å stole på.

For meg er dette helt absurd og viser til tunnelsyn om en sak som ikke er så enkel som folk som ha det til. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (7 minutter siden):

Nei.

Jeg tror det kan være vanskelig for mange å forstå at det faktisk finnes voldelige mennesker som kan med vilje kaste et glass i gulvet så det knuses, for så å påstå at det var partnerens feil eller partneren som gjorde det, og ikke gi seg før partneren ber om unnskyldning for å ha gjort det. Og at det også finnes mennesker som er så nedbrutt og ødelagte av å gå på nåler i påvente av den voldeliges neste påfunn at de faktisk ber om unnskyldning for noe de ikke har gjort. Jeg har heldigvis ikke opplevd det selv, men jeg vet det er sant og har kjennskap til mekanismene bak.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licorne skrev (2 minutter siden):

Konteksten ble ikke forklart, den ble bortforklart av brukere og av Depp selv. Det er jo rart at Depp sine egne ord, om det så handler om avkuttet finger eller sparking, ikke skal bli tatt seriøst når det passer seg. Og når dere ser hans egne vitner endre forklaring og at de begge beviselig har løyet så er det altså fremdeles Heard sin skyld. Når Heard gjør noe liknende er det bevis på at hun er en løgner som ikke er til å stole på.

For meg er dette helt absurd og viser til tunnelsyn om en sak som ikke er så enkel som folk som ha det til. 

Synd at dette lydopptaket ikke kunne legges ved som bevis på grunn av Jerry judge er død. Dette viser at det var Amber som skadet han. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Valyria83 said:

Synd at dette lydopptaket ikke kunne legges ved som bevis på grunn av Jerry judge er død. Dette viser at det var Amber som skadet han. 

Dette viser at Amber sier unnskyld for noe, og du hører også at de diskuterer de enorme skadene generelt.

Så igjen. Når Depp sier unnskyld i timesvis og også erkjenner sin egen oppførsel til helt andre personer som står han nært og på ingen måter liker Heard - er det for å blidgjøre Heard. Når Heard sier unnskyld og virker ustabil (minutter etter en opprivende krangel) så er det perfekte bevis. 

Ser man på saken slik så gjør man seg en bjørnetjeneste. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ambeh

@Tabris Dette er noe svindelgreier, har lest om det før. Det er opptak fra i fjor, og hva du enn gjør, ikke scan QR-koden på skjermen.

Har ikke lest om det i forbindelse med Depp, men et raskt søk og man finner at dette er fra en filmfestival i fjor, så opplegget er det samme, de skal ha deg til å scanne koden.

Endret av Ambeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Licorne skrev (7 minutter siden):

Dette viser at Amber sier unnskyld for noe, og du hører også at de diskuterer de enorme skadene generelt.

Så igjen. Når Depp sier unnskyld i timesvis og også erkjenner sin egen oppførsel til helt andre personer som står han nært og på ingen måter liker Heard - er det for å blidgjøre Heard. Når Heard sier unnskyld og virker ustabil (minutter etter en opprivende krangel) så er det perfekte bevis. 

Ser man på saken slik så gjør man seg en bjørnetjeneste. 

Dette er bare liten del av opptaket. Tror noen la ut hele klippet her i tråden. Du hører Jerry judge snakke om at Amber gjorde dette mot johnny. Er og andre lydklipp der hun  innrømmer å kaste ting på han. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ambeh said:

@Tabris Dette er noe svindelgreier, har lest om det før. Det er opptak fra i fjor, og hva du enn gjør, ikke scan QR-koden på skjermen.

Har ikke lest om det i forbindelse med Depp, men et raskt søk og man finner at dette er fra en filmfestival i fjor.

Åh, takk, bra du sa fra. Fint det han sa, uansett. ❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (8 minutter siden):

Depp live i panel nå:

Dette er falskt. Er fra i fjor. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Valyria83 said:

Dette er bare liten del av opptaket. Tror noen la ut hele klippet her i tråden. Du hører Jerry judge snakke om at Amber gjorde dette mot johnny. Er og andre lydklipp der hun  innrømmer å kaste ting på han. 

Jeg har hørt alle disse opptakene og det er flere forskjellige folk man hører diskutere hva som har skjedd. De sier ikke spesifikt «Amber hurt Johnnys finger». De snakker om at det var en heftig krangel med enorme skader på rommet. Han ene erkjenner merkene Heard har på kroppen men han tror hun har gjort det mot seg selv. 

Jeg er helt sikker på at hun har kastet ting på han og jeg tror hun har vært voldelig. Men som jeg forsøker å få frem så gjør man seg selv, og denne saken, en bjørnetjeneste ved å se bort ifra hvordan situasjonene har oppstått og ignorere ganske reelle feilaktige påstander fra Depp sin side også. 

Endret av Licorne
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RachelLevine skrev (2 timer siden):

Stikkordene er "menn" og "makt". Denne saken er ikke om to likeverdige person, i henhold til maktforholdet mellom dem. Derfor er det selvfølgelig ikke "en kamp mellom personene Depp og Heard".

Utfallet av denne saken forfekter bare det feminismen prøver å kjempe mot. Kvinner kan ikke vinne mot mektige menn.

Da var det vel på sin plass å ta denne i reprise:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/som-feminist-gikk-jeg-rett-i-fella/o/5-95-514880

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licorne skrev (52 minutter siden):

Og når dere ser hans egne vitner endre forklaring og at de begge beviselig har løyet

Hvor ser vi dette?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som mener at dette ikke bare handler om Depp og Heard. Jeg mener at dette har vært en viktig sak, og dom, for voldsutøvelse mot menn generelt. 

Det er mange fordommer ute og går mot menn som blir utsatt for vold av kvinner. De er svake og latterlige. Men hva skjer når en så mektig og populær mann som Johnny Depp går ut og sier at han er et offer for partnervold? Og blir trodd på det av juryen? Jeg tror, og håper, at det kan ha signaleffekt for andre menn i lignende situasjoner.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...