Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
vintage skrev (13 minutter siden):

Jeg tenkte egentlig at det ville understreket poenget hans om at det ikke er pengene han er ute etter, men sannheten. Men ja - sannsynligvis ville en sånn gest blitt brukt til å anke, siden hun da sannsynligvis hadde hatt råd til det. 

Han kan kreve pengene sine fra Heard og donere alle sammen hvis han vil. Da er han ikke ute etter pengene, men samtidig lar han henne ikke komme unna med det hun gjorde. 

Jeg leser litt i amerikanske forum nå og ser tydelige tendenser at enkelte mener Depp må ikke kreve pengene utbetalt fordi hun ligger nede med brukket rygg og har ikke råd å betale mens han vant likevel og må være fornøyd med det. Stakkars Amber som har tapt alt og ligger nede for telling nå. Men de aller fleste føler null sympati med henne nå og mener det er selvpåført og at hun må tåle konsekvensene av egne handlinger. Det er også en god del negativ omtale av hennes advokat Elaine B. som går på mangel av profesjonalitet og grådighet å pushe saken videre.  Det diskuteres også en eller annen video på TikTok hvor en av juryene anonymt svarer på spørsmål og forteller om sine tanker og opplevelser i rettssaken og at medlemmene var uenige om beløpet og kom fram til kompromiss (10 mil og 5 mil) fordi 50 mil virket altfor mye. Og at det at hun vant på 1 punkt var også kompromiss slik at alle medlemmene blir enige. Dvs minst 1 jurymedlem hadde noe sympati med henne og insisterte på at hun vinner 1 av punktene. 

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
charactouy skrev (32 minutter siden):

Jeg har gjort en oppdagelse. Jeg balanserer muligens på feil side av grensa til mobbing med dette, men likevel.

Husker dere at Heard gjorde et stort poeng ut av at hun følte seg  vakker i et antrekk til en rød løper event, men ikke fikk komplimenter av Depp, at han sa 'hvis det er slik du vil vise deg frem', og at hun mer enn antydet at det var fordi hun viste frem for mye, og at det hele bunnet i hans sjalusi?

Vel, dette var visstnok antrekket:

https://images.app.goo.gl/wj257ViN1YhJygKQ8

Tror ikke det er det antrekket. Aquaman kom ut etter det var slutt mellom dem. 

• Liker 2
Skrevet
charactouy skrev (6 minutter siden):

Tror du hun kommer til å gå med på det?

Nei, egentlig ikke. 

Skrevet
Valyria83 skrev (5 minutter siden):

Tror ikke det er det antrekket. Aquaman kom ut etter det var slutt mellom dem. 

Ah, da var kilden min feilinformert. Jeg skal redigere det opprinnelige innlegget så jeg ikke bringer det videre 🙂

Gjest Miranda12
Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

Veldig interessant! Hun som snakker er dommer selv.

Fysøren, dette var fantastisk å høre på!

Skrevet
Polly Ester skrev (7 minutter siden):

Nei, egentlig ikke. 

Ikke jeg heller. Hun slår meg ikke som typen til å kompromisse.

Skrevet
Polly Ester skrev (25 minutter siden):

Hvis de da ikke kommer til en slags enighet, hun slipper å betale men må erkjenne at hun har tapt og ikke få lov til å anke? 

Tror ikke den dama er i stand til å innrømme noe som helst dessverre. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Valyria83 skrev (3 minutter siden):

Tror ikke den dama er i stand til å innrømme noe som helst dessverre. 

Nei, jeg tror jo egentlig ikke det jeg heller. Det var egentlig bare litt tanketomt av meg å tenke noe sånt (når jeg tenker meg om hehe)

• Liker 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (10 timer siden):

Ja😊

Bemerkelsesverdig hvordan hun fremstilles som uskylden selv, tross bevis for det motsatte. Og JDS advokater demoniserte AH, sier hun som nettopp demonstrerer bildet av engel/djevel selv her så det synger.

Som en av kroppsekspertene sa. Hun snakker som hun var en uskyldig disney prinsse som levde med satan sjøl. 🤪

Blir jo bare komisk. 😆

• Liker 6
Skrevet

Det ser ut som at det er vanskelig for Amber å anke, mest sannsynlig vil hun få avslag ❤️

Reglene for å anke i Virginia er at man må kunne overbevise ankedomstolen om at dommeren har gjort en grov feil.

Amber Heard får kun medhold til å anke, dersom hun kan bevise at det var gjort en grov feil i rettsgangen. Amber Heard må bevise at rettssaken ikke har fulgt prosedyrene og reglene for rettssak. Det vil hun ikke, da rettssaken har fulgt alle regler og rettsprinsipper slik jeg ser det.

https://www.vg.no/rampelys/film/i/KzJ1e7/heard-og-depp-dette-kan-skje-naa

Da var det game over for Amber ❤️

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (5 minutter siden):

Det ser ut som at det er vanskelig for Amber å anke, mest sannsynlig vil hun få avslag ❤️

Reglene for å anke i Virginia er at man må kunne overbevise ankedomstolen om at dommeren har gjort en grov feil.

Amber Heard får kun medhold til å anke, dersom hun kan bevise at det var gjort en grov feil i rettsgangen. Amber Heard må bevise at rettssaken ikke har fulgt prosedyrene og reglene for rettssak. Det vil hun ikke, da rettssaken har fulgt alle regler og rettsprinsipper slik jeg ser det.

Håper dette stemmer 👏

• Liker 2
Skrevet

Mooza skrev (19 timer siden):

Har dere noen favorittklipp fra rettsaken?

Jeg likte dr. Spiegel1

Alejandro Romero da han kjørte avgårde i bilen, Ellen Barkin da hun presiserte at de hadde hatt et "seksuelt" forhold, Isaac Baruch da jeg forstod at han var kunstnervenn og ikke Depps bodyguard, selvfølgelig dette klippet over og veldig mange andre.

Et øyeblikk jeg virkelig likte var etter at TMZ-fyren hadde bekreftet at det var Amber som solgte kjøkkenvideoen av Johnny til TMZ, et viktig vitnemål for saken og svært dårlig for Amber. Da Elaine like etter prøvde å vri fokus over på at han sikkert bare vitnet for å komme på tv, og han svarte henne kontant med at det like gjerne kunne gjelde henne selv:

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (37 minutter siden):

Dette ante meg under intervjuene med Elaine, fordi hun hinter i retning av at hun mener det er gjort feil i rettsaken, i intervjuene sine. Hun hevder blant annet at det var feil å ha kamera der, der var feil at de ikke fikk bruke UK saken som direkte bevis på at han var dømt for 12 av 14 punktet om vold». Så dette er vel helt sikkert neste taktikk nå: undergrave dommeren og hevde at det er gjort feil og at hun ikke fikk en «fair trial» 🙄

• Liker 3
Skrevet
charactouy skrev (1 time siden):

Slettet innlegget da det inneholdt feilinformasjon som jeg ikke hadde undersøkt kildene til grundig nok.

Drizzt skrev (1 time siden):

Det høres ikke ut som sjalusi for meg. Mer som ''meh, hvis du liker det, så gå med det'' *shrugs* couldn't care less

Det er ikke sjalusi, ikke kritikk, men nærmere likegyldighet samtidig som han støtter hennes valg

Men hvor vanlig er ikke dette i er parforhold da? At dama gjerne hadde forventet er kompliment eller oppmerksomhet som hun ikke fikk? Det må jo være verdens vanligste problemstilling i et forhold! Tenk på alle trådene her inne om avglemte bursdager og julegaver, manglende bekreftelse på at den nye frisyren er fin, «han la ikke merke til at [sett inn hva som helst] « 

Og om alle disse skulle anklages for «psykisk mishandling» så kan vel absolutt alle hevde at de utsettes for det! Det er jo en skam for de som faktisk er offer. 

At de i det hele tatt mener dette er «bevis» vitner om hvor meningsløst det såkalte «mountain of evidence» er: «han sa ikke kjolen min var pen»! = «mountain og evidence» 

• Liker 7
Skrevet (endret)
Raven.Writingdesk skrev (42 minutter siden):

Dette ante meg under intervjuene med Elaine, fordi hun hinter i retning av at hun mener det er gjort feil i rettsaken, i intervjuene sine. Hun hevder blant annet at det var feil å ha kamera der, der var feil at de ikke fikk bruke UK saken som direkte bevis på at han var dømt for 12 av 14 punktet om vold». Så dette er vel helt sikkert neste taktikk nå: undergrave dommeren og hevde at det er gjort feil og at hun ikke fikk en «fair trial» 🙄

Elaine og Amber kommer nok ingen vei med dette.

Det er ingen lovbrudd som er gjort med å ha kamera til stede. Den egentlige grunnen til at Elaine ikke liker kameraene er vel at de avslører Amber ikke bare for Juryen, men avslører Amber for en hel verden.

UK saken er urelevant for denne saken, da det er to uavhengige rettssaker. Hadde man tatt med punkter fra UK saken (slik Elaine ønsket), så ville det vært en grov feil av dommer, og ikke en fair trial. Rart Elaine ikke ser det selv, men nå kommer det ikke mye fornuftig fra den dama heller.

I tillegg var ikke UK rettssaken rettferdig, pga. 3 punkter:

- Johnny Depp fikk ikke lov til å ta med beviser til rettssaken som inneholdt sensetiv informasjon om Heard. Alle bevisene mot Heard var derfor aldri med i UK vurderingen. Da er det ikke rart Depp tapte, når alt UK dommen var basert på var indiser og ord-mot-ord.

- Hoveddommeren var nær venn av Amber Heard, og derfor inhabil, og burde i utgangspunktet aldri fått lov til å føre denne rettssaken.

- Hoveddommeren hadde også kontakter (og husker ikke om det var eierandel, aksjer, men var iværtfall en personlig interesse) i The Sun, og var bekjent av artikkel forfatter som skrev kronikken i The Sun.

Rettssaken i UK var derfor urettferdig, og Depp hadde ingen sjanse fra start, han var forhåndsdømt. Heldigvis var det en nøytral jury i denne rettssaken og Johnny Depp fikk lov til å legge frem sine beviser ❤️

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (24 minutter siden):

Men hvor vanlig er ikke dette i er parforhold da? At dama gjerne hadde forventet er kompliment eller oppmerksomhet som hun ikke fikk? Det må jo være verdens vanligste problemstilling i et forhold! Tenk på alle trådene her inne om avglemte bursdager og julegaver, manglende bekreftelse på at den nye frisyren er fin, «han la ikke merke til at [sett inn hva som helst] « 

Og om alle disse skulle anklages for «psykisk mishandling» så kan vel absolutt alle hevde at de utsettes for det! Det er jo en skam for de som faktisk er offer. 

At de i det hele tatt mener dette er «bevis» vitner om hvor meningsløst det såkalte «mountain of evidence» er: «han sa ikke kjolen min var pen»! = «mountain og evidence» 

Jo, men hun har vel konsekvent forklart at hun måtte endre klesstil på grunn av at han var sjalu, at han mente klærne hennes var for avslørende og at han mente hun spilte på sex ved å gå for lettkledd. Dersom det er sant, kan dette absolutt være en del av mishandling i form av devaluering og kontroll. Da handler det ikke om ulik smak eller manglende komplimenter.

Nå viser det seg at den mindre lekre kreasjonen med matchende badehettehatt som jeg linket til var fra 2018, så jeg tviler på Depp hadde meninger om akkurat den, og jeg har også vanskelig for å se for meg at han skal ha greid å kontrollere Heards klesstil på noe vis slik jeg forstår dynamikken deres.

Med Heards personlighetstrekk tviler jeg dog ikke på at hun personlig kan se på manglende komplimenter som så grovt at hun vil klassifisere det som mishandling.

• Liker 4
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

😂 Musikken til klippet

Veldig passende 😁🥰

Skrevet
Kollontaj skrev (15 timer siden):

Når man vitner i en rettssak, er det du sier bevis. 

Bortsett fra hva Amber vitner om, siden ALT hun sier visstnok er løgn. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...