Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Depp_Is_Innocent

Anbefalte innlegg

Made4u skrev (34 minutter siden):

Ikke sett på rettsaken jeg, er som sagt ikke en som har interesse av slik underholdning om jeg skal kalle det noe slik. Jeg har lest og dannet meg meninger basert på den informasjonen.

Hun som spilte i Dirty Dancing, aner ikke hva hun heter jeg, og ei annen sa begge at han er syklig og til det kontrollerende sjalu. Vanessa Paradis aner jeg ikke hvem jeg er, men Kate Moss vet jeg at er supremodell og at hun ser bra ut (uten at jeg vet noe mer om sistnevnte heller),

Rampelys-greier er ikke min greie, så er det siste jeg ville hatt av tema i en Quiz for eksempel.

Beklager å måtte si det, men da kan jeg ikke ta noe av det du sier seriøst. Vi diskuterer rettssaken her i denne tråden, og da er er det vesentlig at man har sett/fulgt med på den. Og du nevner ingen av eksene til Johnny med navn en gang..

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

charactouy skrev (15 timer siden):

Det var nok meg.

Jeg har lært å skille mellom sykdom, lidelse og diagnose. Jeg har tvangspreget PF, en diagnose - for jeg er ikke syk. Så har jeg migrene, en lidelse - for jeg ikke syk hele tiden. Og så er jeg innimellom syk og blir frisk igjen av f.eks omgangssyke eller covid.

Dette er jo bare tull. Tvangspreget PF har diagnosekode F60.5 i ICD-10 som er diagnosemanualen som brukes i Norge. PF er ansett å være alvorlig psykisk sykdom, men engstelig variant er ikke den «mest alvorlige». Psykisk sykdom er sykdom på samme måte som migrene. For at en diagnose settes må et bestemt antall symptomer være tilstede. Akkurat som ved fysisk sykdom. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkertøy skrev (6 minutter siden):

Dette er jo bare tull. Tvangspreget PF har diagnosekode F60.5 i ICD-10 som er diagnosemanualen som brukes i Norge. PF er ansett å være alvorlig psykisk sykdom, men engstelig variant er ikke den «mest alvorlige». Psykisk sykdom er sykdom på samme måte som migrene. For at en diagnose settes må et bestemt antall symptomer være tilstede. Akkurat som ved fysisk sykdom. 

Hvorfor påstår du at det jeg har lært i min utdannelse er tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

charactouy skrev (2 minutter siden):

Hvorfor påstår du at det jeg har lært i min utdannelse er tull?

Fordi det du sier er feil. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ria Sunn skrev (1 time siden):

Jeg fikk vondt av Amber Heard da hun ble filmet i går kveld under domsopplesningen. En knust kvinne, som så trist ned i gulvet i rettslokalet, ensom og hatet av et enormt antall mennesker, som antagelig lever med sin sannhet. Jeg tror ikke JD systematisk har mishandlet henne, men har begynt å tro at hun kanskje oppriktig mener alt hun sier, og at det ikke nødvendigvis er kalkulert løgn hun holder på med. Kan det tenkes at hun har langt tyngre diagnoser enn det hun er diagnostisert med, og at hennes virkelighet er at hun er et systematisk mishandlet offer som nå ikke blir trodd? Det må være helt forferdelig for henne hvis dette er tilfellet.  :( Nei, det unnskylder så absolutt ikke hennes vold, men kvinnen må få hjelp hvis dette er tilfelle. Men samtidig har JD levd med et urettmessig stempel i mange år, og fått ødelagt livet sitt av denne saken. Det var viktig at han fikk fortalt sin historie, og at ikke hun alene fikk kontrollere historien i media. men jeg begynner å tro at hun lever i en alternativ virkelighet, og lider nå etter at hun tapte saken.  :(

Eller et utslag av kraftig dopbruk? På dette båndet (ca 30:40), spilt inn i Australia kort tid etter at Johnnys finger ble kuttet av, sier hun at hun hadde tatt xanax, adderal, ecstasy og hallusinogener (i tillegg til faste medisiner, hva nå enn de er). Sånt kan vel forskyve virkelighetsoppfatningen litt. 

Hulderen skrev (33 minutter siden):

Tusen takk for svar! Så greia med hunden og bien var overhode ikke relevant. Jeg lurte på om Depp f.eks. hadde nektet å hjelpe hunden, men de tok den jo til vetrinær. 

Klippet har nok gått viralt fordi det er en del av forklaringen hennes hvor hun sitter å suggererer seg selv og forteller om alt det fæle hun har opplevd med svært lidende innlevelse. Delen om hunden er jo ikke så ille i seg selv, men hun forteller den som en tragedie på linje med noen av historiene som virkelig var forferdelige.

Endret av anonymBbruker
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (12 timer siden):

AH har ikke posttraumatisk stresslidelse (PTSD). Det har blitt bevist at hun har faket og overdrevet symptomene på diagnosen. Hennes reelle diagnoser er borderline og dramatiserende personlighetsforstyrrelse. Hun begikk både fysisk og psykisk vold mot Depp. Tilsvarende er det ikke bevist at han har utøvd fysisk vold mot henne. Har du i det hele tatt fulgt saken eller støtter du henne bare fordi hun er kvinne??

Heards rettsmedisinske psykolog Dawn Hughes, diagnostiserte henne med PTSD. Dere Deppfans må ta av dere skylappene, dere kan ikke bare velge ut vitnemål for å få det til å passe med deres narrativ. Dawn Hughes er sertifisert styremedlem i American Board of Professional Psychology, og har flere tiår lengre erfaring enn psykologen som var på fest hjemme hos Depp.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Urias
Sommerfuul skrev (53 minutter siden):

Hun skal visst anke avgjørelsen.... 🙄

Tror ikke det nytter veldig mye. I USA har de ikke samme ankemulighet som i Norge, der man kan få en helt ny runde i retten om en anke fra første rettsinstans blir tatt ti følge. Hvis jeg har forstått det riktig, ligner en anke i USA, både i straffesaker og sivile saker, mer på en anke av en dom i lagmannsretten her i Norge. Dvs. at man anke på saksbehandlingsfeil, feiltolkning av lovverket etc. Nye bevis og vitner føres altså ikke.

Endret av Urias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (9 timer siden):

Haha,folk ville se this guy😍 Han er den man skal takke for at filmen gjorde det så bra! 

Screenshot_20220602-061410_Chrome.jpg

Ja, de vil se ham i et romantisk forhold med Heard i rollen som Mera.

Tror du produsentene og manusskriverne ville skrevet inn Mera om dette ikke var tilfelle? Suksessfulle filmer trenger ulike kontraster, og et romantisk forhold er en måte å gjøre dette på. Uten Heards innsats som Mera, ville ikke filmen vært så suksessfull som den var.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amber skulle gitt seg mens leken var god. At JD har slått henne kunne nok mange trodd på, men når historiene hennes plutselig blir så voldsomt grove mister hun all troverdighet. Helt utrolig at hun ikke ser det selv, men som andre i tråden har vært inne på lider hun nok av ekstreme vrangforestillinger. Dama må jo få hjelp, hun kan virkelig ikke ha det godt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Urias
Ria Sunn skrev (1 time siden):

Jeg fikk vondt av Amber Heard da hun ble filmet i går kveld under domsopplesningen. En knust kvinne, som så trist ned i gulvet i rettslokalet, ensom og hatet av et enormt antall mennesker, som antagelig lever med sin sannhet. Jeg tror ikke JD systematisk har mishandlet henne, men har begynt å tro at hun kanskje oppriktig mener alt hun sier, og at det ikke nødvendigvis er kalkulert løgn hun holder på med. Kan det tenkes at hun har langt tyngre diagnoser enn det hun er diagnostisert med, og at hennes virkelighet er at hun er et systematisk mishandlet offer som nå ikke blir trodd? Det må være helt forferdelig for henne hvis dette er tilfellet.  :( Nei, det unnskylder så absolutt ikke hennes vold, men kvinnen må få hjelp hvis dette er tilfelle. Men samtidig har JD levd med et urettmessig stempel i mange år, og fått ødelagt livet sitt av denne saken. Det var viktig at han fikk fortalt sin historie, og at ikke hun alene fikk kontrollere historien i media. men jeg begynner å tro at hun lever i en alternativ virkelighet, og lider nå etter at hun tapte saken.  :(

Skal jeg være ærlig, så fikk hun som fortjent. Håper dette er et vendepunkt i #metoo-bevegelsen som har gått alt for langt. I USA har en anklage om seksuell trakassering vært ensbetydende med en dom, og egentlig ikke langt unna her i Norge og for øvrig i verden heller.

Og selv om han er frikjent, vil fortatt ikke Johnny Depp kunne velge og vrake i tilbud fremover. Nå må det må bli slutt på at menn bare kan pælmes under bussen uten bevis.

Kan vi håpe på at vi nå kan være på vei tilbake til slik det skal være; "Uskyldig inntil det motsatte er bevist" også i #metoo-saker? Jeg tviler egentlig, men et lite håp ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (8 timer siden):

Hva tenker du om at Heard beviselig har utøvd vold mot JD og lagt avføring i senga hans? Synes du det er greit bare fordi AH er kvinne? 

Det finnes ingen bevis, annet enn indisier fra Depp og hans betalte undersåtter, om denne påståtte volden. Angående fingeren, husk at et ekspertvitne sa at skaden umulig kunne ha skjedd slik Depp beskrev det. Og Depp sine betalte "ekspertvitner" innrømmet også at de ikke kunne bekrefte Depp sin historie.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RachelLevine skrev (2 minutter siden):

Ja, de vil se ham i et romantisk forhold med Heard i rollen som Mera.

Tror du produsentene og manusskriverne ville skrevet inn Mera om dette ikke var tilfelle? Suksessfulle filmer trenger ulike kontraster, og et romantisk forhold er en måte å gjøre dette på. Uten Heards innsats som Mera, ville ikke filmen vært så suksessfull som den var.

Har du sett filmen?! :ler: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (22 timer siden):

Signerer denne. 

Alle som har sett, erfart, vært borti mennesker som lyver, ser lett hvilke notorisk løgner Heard er.

Vet man aldri skal sammenligne mennesker, men mennesketypen som er en notorisk løgner, narsissist, som gaslighter og manipulerer for å få det som de vil, har jeg dessverre møtt i livet. Og har du møtt denne mennesketypen en gang, så kjenner du fort igjen denne persontypen, og Heard er en slik.

Lett å gjennomskue om man har vært borti denne mennesketypen før. Så synes det er fantatastisk at saken er offentlig og at Depp står frem. Han er ikke bare en talsperson for alle menn som blir utsatt for vold. Han er også en talsperson imot alle mennesker som går under kategorien som driver med notoriske løgner, narsissistiske trekk, gaslighter og manipulerer.

Det er nok flere mennesker som har like personlighetstrekk som Heard, dessverre, og de føler det nok ganske urettferdig og ubehagelig å se hvordan Heard blir avslørt i offentligheten. Hvorfor? Fordi det viser at mennesker med disse negative personlighetstrekkene kan bli stoppet, og kan bli avslørt.

Så tror nok flere av de som støtter Heard passer i kategorien at de føler seg litt truffet, fordi de kjenner seg igjen i flere av personlighetstrekkene hos Heard. Og da vekker det nok en enorm aversjon og en harme hos disse menneskene, fordi det avkler og avslører denne mennesketypen. Og da er ikke veien kort til å forsvare Heard med nebb og klør, fordi denne saken setter alle slike mennesker med slike trekk i et svært dårlig lys.

Nå vet jeg ikke hvordan det er å ha en personlighetsforstyrrelse men har gjort meg et lite tanke-eksperiment med personlighetsforstyrrelse og denne rettssaken. Jeg antar at de som har det lever i en narrativ hvor det ikke er en mulighet at de kan bli avslørt og at de er ufeilbarlige og alltid har rett. Hele dette glansbildet vil  bli revet i stykker dersom Heard er skyldig, så det rokker nok veldig ved virkelighetsoppfatningen til slike mef personlighetsforstyrrelser dersom Heard viser seg å være «monsteret». Så i verdenen til en med liknende personlighetsforstyrrelse som Heard, vil alltid Heard være offeret som ikke ble trodd, fordi alternativet er å innse at man lever en løgn.

Denne saken er ikke bare blitt MenToo, det er også et godt slag mot alle mennesker som har personøighetsforstyrrelser men nekter å få hjelp. Rettssaken har vist at slike mennesker (dersom de ikke søker hjelp) fremdeles kan overvinnes og avsløres.

Jeg er ikke så sikker på at de som støtter Heard har samme trekk selv. Det er nok fint mulig å tro på at hun har vært utsatt for vold og seksuelle overgrep uten at det betyr at disse personene har de samme trekkene som Heard selv.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ambeh skrev (2 timer siden):

Elaine Bredehoft er på et eller annet frokost-tv nå. Får ikke sett det, men blir sikkert lagt ut video senere. Angenette Levy (journalist, Law&Crime) skriver på twitter at Elaine sier: dette er et tilbakeslag for kvinner (gjentar AHs ord), ingen blir trodd med mindre de filmer partnervolden, de fikk ikke legge fram alle beviser de hadde, Amber har ikke råd til å betale 10 millioner, juryen må ha sett alt som foregikk på sosiale medier, osv.

"I'm so sorry to all of the women out there. This is a setback." (AHs ord)

Tror nok ikke AH trenger å lete etter nye advokater hvis det blir ny (anke)sak, for å si det sånn.

Meget bra at Elaine fortsatt står ved hennes side. Og det er bra at de ikke skal gi seg. La oss håpe rettferdigheten til slutt seirer. Det er latterlig mye å ta tak i om hvordan denne rettssaken ble utført. En anke vil garantert føre frem.

Elaine har, utenom Amber selv, vært den som har blitt mest utsatt for hets av armeen av Deppfans. Fantastisk å se så sterke kvinner som henne og Amber. 💪

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RachelLevine skrev (1 minutt siden):

Fantastisk å se så sterke kvinner som henne og Amber. 💪

Hva synes du om Camille?

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var litt krass mot juryen i et tidligere innlegg. Nå har jeg funnet ut at de har måttet gå rundt i gangene og utenfor rettslokale midt i en flokk av rabiate Deppfanatikere. Mange av de har visstnok notert seg ned hvordan jurymedlemmene så ut. For ikke å snakke om alle som satt i selve rettsalen og noterte febrilsk info om jurymedlemmene.

Det er fullt mulig at jurymedlemmene faktisk fryktet for sitt eget liv om de kom med "feil" kjennelse. Om de hadde kommet med en kjennelse i favør av Heard, så ville de nok blitt angrepet. Om ikke i selve rettsalen, så i hvert fall ved en senere anledning, siden mange av dem er doxxet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (4 minutter siden):

Hva synes du om Camille?

En kvinne som hakker på og ydmyker et vold-/voldtektsoffer foran hele verden? FYSJ!!! 🤮 Det ENESTE som er verre enn menn som undertrykker kvinner, er kvinner som hjelper disse mennene å undertrykke kvinner.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående episoden i Traileren, Hixsville, så fortalte AH under ed at JD ble rasende av sjalusi og truet med å brekke armen til en som hadde holdt rundt AH. Etterpå gikk de inn i traileren hvor JD skulle ha ødelagt inventaret, holdt AH fast, revet i stykker klærne hennes og stukket fingrene opp i vaginaen hennes for å se om hun hadde gjemt kokain der.

Når manageren for trailerparken vitnet, sa han at AH hadde vært den aggressive, skjelt ut JD og han var "covering" noe som manageren reagerte på. Hadde tidligere tweetet at AH oppførte seg "jealous and crazy". https://sports-gates.com/archives/98186

Night added that Heard started yelling at him and that Night did not want to hear it as he had been in an emotionally abusive relationship in the past.

He testified that Depp was “kind of cowering and seemed almost afraid.” He added that Depp came up to him the next day and apologized for the night before

Traileren, hvor AH beskrev det som om den var ødelagt innvendig, viste seg å ha kun en ødelagt lampe på veggen.

“I observed there was a light sconce by the bathroom, in the bedroom had been broken off the wall and a couple pieces were on the floor.”

He added that there was no other damage done to the property and said he was “relieved” and “it was not a big deal

Dette er et eksempel på hvordan alt AH fortalte i retten, ble motsagt av andre vitner. Slik hun hadde beskrevet historien, så var JD rasende, truet med å brekke armen på en av hennes venner, skjelte ut AH og ødela inventaret i traileren de hadde leid.

Samtidig som eieren av trailerparken vitnet, satt AH og smilte hånlig (smirked).

Heard hadde fortalt at planen var å dra dit for å ta "mushrooms and MDNA med hennes venner".

Så hvorfor vant ikke Heard saken? Jeg kan ikke forstå det... :sarkasme:

Det må være fordi Depp er en rik mann, og fordi det var kom stygge tweet mot henne. :sarkasme:(Juryen ble instruert om å ikke lese om saken mens den pågikk)

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elaine: This is a tale of two trials. The UK trial, we weren't allowed to tell the jury, but the judge there found #JohnnyDepp abused #AmberHeard. So, the JD team strategy: demonize Amber and suppress evidence

Elaine: They were able to suppress medical records, Amber reported this in 2012 to her therapists, the Stephen Deuters "He's sorry he kicked you" text was not allowed in.

Et meget viktig poeng. Depp er en dømt konebanker. Det er også mange andre bevis som advokatene til Depp klarte å undertrykke. Blant annet tekstmeldinger hvor han innrømmer å ha sparket Amber, og medisinjournaler som beskriver at Amber hadde tegn på å være utsatt for voldsmisbruk. Jeg tror Amber har en veldig sterk ankesak.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...