Gå til innhold

JOHNNY DEPP & AMBER HEARD

Fremhevede innlegg

Gjest Sanninga
Skrevet
Ardwinna skrev (2 timer siden):

Jeg trodde faktisk inntil nylig at personlighetsforstyrrelse var psykisk sykdom, men ble rettet på av en annen bruker tidligere i tråden som mente det ikke er det. Så jeg skal ikke være så veldig påståelig altså :)

Søk på det på google 😃

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh ... Studio måtte jobbe masse med post-production for å kompensere for manglende kjemi mellom henne og Aquaman. Det er tidskrevende og ressurskrevende og førte til at hun skulle byttes og erstattes med en motpart som faktisk har kjemi med Momoa. At filmen tjente så mye penger skjedde på tross av henne, ikke takket være henne.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Sanninga skrev (1 minutt siden):

Søk på det på google 😃

Har gjort det. Det står ulike ting på ulike steder. Noen mener PF=psykisk sykdom, mens andre mener at PF ikke er det. Blir ikke stort klokere.

• Liker 2
Gjest Sanninga
Skrevet
Ardwinna skrev (1 minutt siden):

Har gjort det. Det står ulike ting på ulike steder. Noen mener PF=psykisk sykdom, mens andre mener at PF ikke er det. Blir ikke stort klokere.

Jeg forstår at det kan være forvirrende. Jeg jobber innen rus og psykiatrisk selv, men usikker om det er lov å skrive /argumentere med det her inne. Og har skrevet og lest en del om tema. Har selv unnvikende personlighetsforstyrrelse, men har blitt mye, mye bedre etter mye jobbing med psykolog over noen år. Nå handler ikke denne tråden om meg da, så skal gi meg nå😁🤯😃

Skrevet

Å følge med på rettssaken og gjøre seg opp en mening rundt prosessen, lære om rettsystemet i USA og hvordan forhold med mishandling kan utarte seg skjønner jeg hvorfor mange synes er interessant.

Men.. hvorfor er det interessant å spekulere om og følge med på privatlivet og karrieren til en skuespiller? Uansett om man heier på henne eller ikke.

Har aldri skjønt denne interessen for å fokusere på fremmede menneskers liv når det ikke er relevant for noe i 'virkeligheten'. Samme med folk som bryr seg om hva de kongelige og andre kjendiser gjør på fritiden sin eller når prinsesse X eller Y har bursdag. Det er sååå uinteressant og så irrrelevant for 99,99% av andre folks liv.

Skjønt, det er vel mye av sånt sladder det går i på Rampelysforumet, så denne kommentaren er ikke bare rettet mot deg, TS. Skjønner bare ikke hvorfor så mange vil bruke tid på sånt når det er så mye virkelig interessant, nyttig og/eller relevant der ute man kan fokusere på i stedet.

Klemz

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det jeg egentlig synes er skremmende i denne saken er hvor stor påvirkning mektige mennesker kan ha på den offentlige oppfatningen av saker de er involvert i. Heard er en resurssterk person, men ble likevel fullstendig overkjørt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Synes denne er interessant

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det ryktes nå at hun kommer til å anke. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
RachelLevine skrev (2 timer siden):

Johnny Depp stans, HOLD DERE UNNA DENNE TRÅDEN!!! Her diskuterer vi bare Amber Heard!

Denne rettssaken viser bare hvor jævla dum den gjennomsnittlige amerikaneren er. De har nettopp fratatt ytringsfriheten for eventuelle overlevende etter overgrep. Jeg får vondt i magen over dette. Dette var en "trial by social media".

Uansett, hva tenker vi om Amber Heards videre karriere nå? I etterkant av forholdet med Depp, har hun slitt med PTSD-symptomer som bl. a. har påvirket hennes arbeid med andre skuespillere. Utfallet av rettssaken vil bare forsterke disse symptomene. Men jeg tror hun er sterk og vil reise seg videre. Hun overlevde Depp, og vil nok overleve dette også.

Jeg tror også at filmprodusenter er smarte nok til å ikke la seg påvirke av troll på sosiale medier.

AH har ikke posttraumatisk stresslidelse (PTSD). Det har blitt bevist at hun har faket og overdrevet symptomene på diagnosen. Hennes reelle diagnoser er borderline og dramatiserende personlighetsforstyrrelse. Hun begikk både fysisk og psykisk vold mot Depp. Tilsvarende er det ikke bevist at han har utøvd fysisk vold mot henne. Har du i det hele tatt fulgt saken eller støtter du henne bare fordi hun er kvinne??

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Med tanke på at Amber Heard visstnok er vanskelig å jobbe med på settet, så vil nok produsenter heller velge noen andre. 
Så med mindre hun endrer den oppførselen, så er det ingen som vil jobbe med henne. 
Jeg anser det som sannsynlig at hun må få opparbeidet seg ett godt rykte igjen før hun blir tilbudt noen roller i større filmer.

Når det gjelder hennes rolle i Aquaman, så synes jeg at hun fremstår som stiv. Kan jo være at hun gjorde det bedre i 2’eren, men den har jeg ikke sett enda.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Gjest Sanninga
Skrevet
Tvillingsjel skrev (45 minutter siden):

AH har ikke posttraumatisk stresslidelse (PTSD). Det har blitt bevist at hun har faket og overdrevet symptomene på diagnosen. Hennes reelle diagnoser er borderline og dramatiserende personlighetsforstyrrelse. Hun begikk både fysisk og psykisk vold mot Depp. Tilsvarende er det ikke bevist at han har utøvd fysisk vold mot henne. Har du i det hele tatt fulgt saken eller støtter du henne bare fordi hun er kvinne??

Det er ikke utenkelig at hun har PTSD, da hun har hatt en voldelig oppvekst. Hun kan feks ha cptsd som fremdeles er et relativt ukjent fenomen både for psykologer og hvermannsen. Feks kan et av tegnene være at man tiltrekker seg usunne forhold og har "triggere" som kan bli utløst med feil person. Det virker som AH har vært den pågående og HD har vært den unnvikende. Og det kan være ekstremt triggende og vondt for de med CPTSD. 

Gjest Sunfl0wer
Skrevet (endret)
RachelLevine skrev (4 timer siden):

*Ignorerer trollene* 🙈

Så jeg tror det var en dårlig ide å redusere Mera sin skjermtid i Aquaman 2. Aquaman 1 var en så stor suksess i stor grad pga. Mera. Menn liker henne fordi hun er ekstremt attraktiv, og kvinner vil se en romantisk relasjon mellom Aquaman og Mera. Aquaman 2 vil nok lide pga. dette, og vil ikke bringe inn like mye som Aquaman 1.

Haha,folk ville se this guy😍 Han er den man skal takke for at filmen gjorde det så bra! 

Screenshot_20220602-061410_Chrome.jpg

Endret av Sunfl0wer
Skrevet
RachelLevine skrev (6 timer siden):

Det var i uk. De har et bedre rettssystem der. 

Mellom dette, og Roe v Wade og barn som dør i hendene av våpenvold begått av incels, hater jeg amerikanske lover. Det gjør mange amerikanere også. 

Tenk på det. USA er i ferd med å forby abort, og i denne Deppsaken må en kvinne (som er utsatt for mishandling og voldtekt) BETALE overgriperen flere millioner dollar fordi hun våget å snakke om det. Det er SYKT og KVALMT. Det er et mønster i et patriarkalsk system.

Hva tenker du om at Heard beviselig har utøvd vold mot JD og lagt avføring i senga hans? Synes du det er greit bare fordi AH er kvinne? 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
RachelLevine skrev (7 timer siden):

Dette beviste bokstavelig talt at hun hadde rett i det hun sa i sin op-ed. Kvinner kan ikke vinne mot mektige menn og patriarkatet! Depp har brukt millioner på å betale vitner for å lyve for han. Han har også en arme av troll og russiske bots. Det ser vi her på Kvinneguiden. Håper Depp betaler dere godt, for dette må dere leve med resten av livet!

Jeg håper juryen aldri får fred. Det er tydelig at de ble påvirket av sosiale medier OG ikke tok det seriøst. For de ville bare ha det overstått.

Amber så helt ødelagt ut. Jeg er så knust på hennes vegne. Jeg håper hun anker. Dette er den verste dagen i moderne historie for feminisme.

tenor.gif

• Liker 16
Skrevet
Momma skrev (7 timer siden):

Jeg har ingen forutsetning for å si noe om utfallet i saken, jeg stoler på at juryen har bedre grunnlag enn meg for å avsi dom, men dette jævla sirkuset er drepende for kvinnesak generelt og voldsofre spesielt.

Det er Amber sin feil ikke Johnnys. 

• Liker 11
Skrevet

At Johnny Depp fikk medhold i sin sak, er ekstremt viktig for kampen mot partnervold. Det er ikke slik at vi skal tro alle kvinner når de påstår seg utsatt for vold og voldtekt - for mange lyver. Jeg har selv stått på sidelinjen og vært vitne til at en jeg er glad i, fikk livet sitt ødelagt pga ei som løy om voldtekt. Jeg vet hva det gjør med et menneske å få et slikt rykte på seg. 

Når noen mener seg utsatt for vold, voldtekt og mishandling, så skal vi ta det seriøst, uansett kjønn. Vi skal lytte, og vi skal vise omsorg og forståelse - men det er ikke vår jobb å dømme. Dette er ikke et skritt tilbake i kvinnesaken, ei heller et skritt tilbake i #metoo-bevegelsen. 
Det er heller et skritt i riktig retning i kampen mot partnervold, og det sender et tydelig signal om at også menn kan være ofre. For det kan de, og det blir så absolutt ikke pratet nok om. 

Amber Heard er etter min oppfatning, psykisk syk. Det er tydelig at hun trenger hjelp til å håndtere de psykiske plagene hun har. Psykisk friske mennesker, bæsjer ikke i senga til partneren sin. De lyver ikke om seksuell vold, og de beskylder heller ikke partneren sin for grov vold og mishandling. 

Johnny Depp er ingen engel. Det har vi sett, de meldingene han skrev om og til henne, var grove og absolutt ikke innafor. Mulig han ikke har vært enkel å leve med, men jeg tror ikke han har vært voldelig. Jeg tror Amber Heard har vært verst, og jeg tror de to sammen var som gift. De fikk frem det verste i hverandre, men jeg tror allikevel at Depp i all hovedsak var et offer. 

Jeg synes dommen er riktig, og jeg håper Depp nå kan ta tilbake karrieren sin. 

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Aliquis skrev (5 timer siden):

Det jeg egentlig synes er skremmende i denne saken er hvor stor påvirkning mektige mennesker kan ha på den offentlige oppfatningen av saker de er involvert i. Heard er en resurssterk person, men ble likevel fullstendig overkjørt. 

Hun har fått masse hjelp av Elon Musk verdens rikeste mann. Advokaten hennes Rottenborn har gått på Stanford universitetet. 

Saken og bevisene hennes var for. svakt derfor tapte hun. Hun ble også tatt i masse løgn. 

Hun har brukt media aktivt i 6 år for å fremstille JD som en fæl konebanker. 

Karmaen kom og bet henne i rompa. 😝

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Aliquis skrev (5 timer siden):

Ja, det er skremme å se hvor stor påvirkning Heard har hatt i sine anklager mot Depp.

Heldigvis er juryen og rettssystemet nøytralt, og lot seg ikke påvirker av at Amber Heard er en mektig «kvinne»..

• Liker 15
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (14 minutter siden):

Ja, det er skremme å se hvor stor påvirkning Heard har hatt i sine anklager mot Depp.

Heldigvis er juryen og rettssystemet nøytralt, og lot seg ikke påvirker av at Amber Heard er en mektig «kvinne»..

Hun fikk styre skuta i 6 år med løgnene sine og ble storsett uimotsagt fordi hun har ''riktig'' kjønn og plasserte seg automatisk i offerrollen. Så kom rettssaken og det viste seg at hun lurte en hel verden til å tro at JD har utøvd vold mot henne. Hun ødela så mye for kvinnesaken og for alle kvinner der ute som er i voldelig partnerskap og blir utsatt for mishandling av sin partner, at hun burde skamme seg for resten av sitt liv. Men denne saken forblir historisk for alle menn der ute som er i voldelig partnerskap og blir utsatt for mishandling av sin (kvinnelig) partner. Den viser at det er verdt å kjempe for sannheten og JD skal ha all ære for å bane vei for flere menn der ute. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...